Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DBDesigner4 als Linux alternatief voor MSVisio mist libXft.so.1  (gelezen 686 keer)

Offline Menno_

  • Lid
Ik vond (mede dankzij een andere thread hier) DBDesigner4. Deze heb ik gedownload, maar ik krijg hem niet aan de gang.
in TFM staat dan dat je het log moet nakijken en daar mist ie blijkbaar libXft.so.1
Zoeken op internet levert me tot zover de kennis op dat die library deel uitmaakt van de nieuwste Redhat Package Manager :o . Dat is prima, maar ik heb de RPM van de ubuntu7.04-repository in gebruik en daar zit die lib. dus niet bij :)

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik aan die library kom en vooral werkt het dan of krijg ik dan de volgende foutmelding? Je kan DBDesigner namelijk in 3 versies downloaden: zip (voor Ms), RPM en tar.gz en vervolgens installeren/uitpakkennr.1 valt uiteraard af, nr2 installeert niet omdat een 30-tal dependencies ontbreken en nr3 is dus de voor de hand liggende optie. Helaas werkt die ook niet :(

Overigens als je een tip hebt voor een goed alternatief (hoeft geen gratis programma te zijn), dan zie ik die ook graag.
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline muksie

  • Lid
DBDesigner4 als Linux alternatief voor MSVisio mist libXft.so.1
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/23, 19:58:11 »
In het volgende topic: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=125911 post nummer 10 staat een oplossing die voor mij ook gewerkt heeft. Ik heb het gewoon geplakt naar de terminal, en het werkt nagenoeg prima bij mij, behalve dat hij niet kan connecten naar MySQL.

Offline Menno_

  • Lid
DBDesigner4 als Linux alternatief voor MSVisio mist libXft.so.1
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/23, 21:02:51 »
Thanks, ik ga dat morgenavond uitproberen.
Dat ie niet connect met MySQL vindt ik niet zo problematisch. Ik wil eigenljk alleen maar eenstructuur ontwerpen รก la Visio en heb DIA geprobeerd. DIA is op zich een mooi programma, maar na het linken van 2 tabllen moet ik de attributen zelf invullen en heb daarin geen keuzelijstjes beschikbaar. Visio gaat daar toch makkelijker mee om en hoop dat met DBD4 ook een beetje te kunnen doen :)
Ik markeer dit punt nu voorlopig als opgelost :)
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425