Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv  (gelezen 3314 keer)

mwgrient

  • Gast
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Gepost op: 2008/05/20, 11:04:14 »
Hallo,
Heeft iemand ervaring met digitale tv kaarten van Pinnacle in (X/K)Ubuntu? A. werkt het en B. heb je dan inderdaad gratis nederland 1,2 en 3? Of zijn er andere usb-kaarten die werken?
Ik hoot graag jullie ervaringen...

Offline Petervdw

  • Lid
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/20, 12:34:12 »
Aan mwgrient
Pinnacle werkt bij mij niet. Van armoe? heb ik een WinTV-PVR150 kaart gekocht om mee te experimenteren, maar ik vind de resultaten niet geweldig. Ik gebruik VLC om TV programma's op te nemen vanaf een digitenne kastje, dus eigenlijk een videosignaal. Voor vlot werk gebruik ik hiervoor nog steeds MS met een PCTV kaartje en prog. Ik kijk geen TV op mijn computers. Daarover kan ik je niets wijzer maken.
Vr.groet, peter

mwgrient

  • Gast
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/20, 13:40:24 »
welke release gebruik je? 8.04?

Offline Petervdw

  • Lid
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/20, 14:22:45 »
Aan mwgrient
Dat video gedoe heb ik onder 7.10 werkend gekregen, maar omdat het een beetje tegenviel, heb ik dat verder laten zitten. Nu heb ik 8.04 en daarmee heb ik nog niet naar die WinTV kaart gekeken. Zit nog wel in de computer. Ik wil met alle plezier even proberen hoe het met 8.04 werkt, als je daar prijs op stelt. Dat hoor ik dan wel.
Vr.groet, peter

mwgrient

  • Gast
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/20, 17:59:15 »
Hallo Peter,
Het gaat mij louter om de usb stick in combinatie met digitale tv. Ik heb namelijk geen kabel hier in huis.
Groeten, Marco

Offline Petervdw

  • Lid
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/20, 21:52:33 »
Aan mwgrient
Geen ervaring mee. Vanaf het moment dat er digitenne dekking was, gebruik ik digitenne. Ook geen kabel in huis. Het tv toestel staat dan op monitor?video? De stationkeuze doe je dan met de digitenne ontvanger. Zeer goede ontvangst en opname met Windows en Pinnacle kaart. Omdat het zo fijn werkt nooit rond gekeken naar alternatieven. Via Ubuntu werken die Pinnacle kaarten niet. Niet bij mij tenminste. Vandaar. Ik ben bang dat ik je verder niet kan helpen.
Vr.groet, peter

taramereth

  • Gast
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/21, 10:06:01 »
Heb pas ubuntu geinstalleerd, dus géén ervaring; ik probeer ook met laptop en stick tv te kijken (voor op vakantie). Heb met andere distro's Marcus H. .... z'n handleiding gebruikt maar ik zat telkens in de probs met kernelversie of kernelmodule. Hij is verhuisd naar :
http://www.2nrds.com/digital-tv-in-linux-with-em28xx-devices
Anders ook es ff googlen naar video for linux (v4l).

Suk6, en nog 'n prettige dag

taramereth

  • Gast
Pinnacle Pctv - ubuntu en digitale tv
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/11, 10:49:01 »
Het werkt perfect voor analoge en digitale (free to air) uitzendingen. Enkel satellietsignaal geeft nog probs (geschikte kabeltjes vinden van scart naar antenneingang).

Pinnacle pctv hybride usb-stick, driver em28xx, firmware version 3

M.v.g.