Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Provider  (gelezen 23017 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #50 Gepost op: 2014/12/17, 14:39:04 »
Heb wat van deze discussie gelezen, en dan komt bij mij de vraag op: waarom houd duckduckgo bij waarop ik klik in hun zoek resutaten?
Elke klik op een zoekresultaat, maakt verbinding naar dat resultaat, maar via duckduckgo. Dat is toch niet alleen mij opgevallen ?
Google is commercieel, dat weten we, tot aan vervelens toe, maar zonder die commersie, hadden we nu ook geen google-maps... Net als bij bing...
Ik denk dat je niet zonder die commerciele laag kan, het kan niet gratis.Alleen de zon is gratis. Maar dat is al gezegt hier.
Dat je reclame gericht op jou, door je zoekgedrag, vind ik overigens heel erg vervelend. Het tast je vrijheid/privacy aan.
Met Lxquick zal het niet anders zijn ! Ergens moet het geld opleveren, helaas.

EDIT, een klik op een een zoekresultaat lijkt, op het eerste gezicht, een direkte verwijzing te zijn bij Lxquic.
Ze zijn ook beter dan jaren terug, was ze zelfs vergeten.... toch maar even toegevoegd aan mijn zoekmachines.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 14:41:40 door kuifje09 »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Provider
« Reactie #51 Gepost op: 2014/12/17, 14:44:41 »
Heb wat van deze discussie gelezen, en dan komt bij mij de vraag op: waarom houd duckduckgo bij waarop ik klik in hun zoek resutaten?
Elke klik op een zoekresultaat, maakt verbinding naar dat resultaat, maar via duckduckgo. Dat is toch niet alleen mij opgevallen ?
Google is commercieel, dat weten we, tot aan vervelens toe, maar zonder die commersie, hadden we nu ook geen google-maps... Net als bij bing...
Ik denk dat je niet zonder die commerciele laag kan, het kan niet gratis.Alleen de zon is gratis. Maar dat is al gezegt hier.
Dat je reclame gericht op jou, door je zoekgedrag, vind ik overigens heel erg vervelend. Het tast je vrijheid/privacy aan.
Met Lxquick zal het niet anders zijn ! Ergens moet het geld opleveren, helaas.

EDIT, een klik op een een zoekresultaat lijkt, op het eerste gezicht, een direkte verwijzing te zijn bij Lxquic.
Ze zijn ook beter dan jaren terug, was ze zelfs vergeten.... toch maar even toegevoegd aan mijn zoekmachines.
Die redirects doen ze, naar eigen zeggen, om de refer niet zichtbaar te maken. Anders zou een website kunnen zien via welke zoekterm je daar bent gekomen.

Re: Provider
« Reactie #52 Gepost op: 2014/12/17, 14:55:39 »
      -Ad Blocker plus.

Zoekmachines:
       1] Ixquick
   

Ik zou AdBlock Edge of AdGuard nemen; AdBlock Plus laat 'sommige niet opdringerige' (lees: genoeg betalende) advertenties wel zien.

Ipv Ixquick zou je ook Startpage kunnen gebruiken (is ook van Ixquick), verschil:
Citaat
What is the difference between StartPage and Ixquick?
The difference between our two search engines is that StartPage returns Google results, while Ixquick returns results from other search engines, but not Google.
Both are equally private.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #53 Gepost op: 2014/12/17, 14:58:31 »
Ha Timo,
De zoekterm ziet de site waar je naar toe gaat nooit dacht ik, je gaat naar een site, meer niet. De zoekterm is voor de zoekmachine.
Het adres waar je naar toegaat kan toch ook helemaal niets met de zoekterm?
Alhoewel, als je met b.v. google zoekt kom je soms op sites die doen of ze heben wat je zoekt, maar dat is dan helemaal niet waar.
Lijkt wel een deal met google en die site's. Heel smerig is het in elk geval wel

Re: Provider
« Reactie #54 Gepost op: 2014/12/17, 14:59:16 »
Niet l*llig bedoelt hoor. Maar ik vraag me toch wat af.

Denken jullie nou echt dat je je privacy nog kunt waarborgen?
Jaren heb ik het op alle manieren willen voorkomen maar het gaat je gewoon niet lukken.

Het is namelijk niet de bedoeling dat je nog privacy hebt!

Daarom is anoniem surfen zoals lang nog kon met een zonnet-inbelaccountje niet meer mogelijk.
Daarom wordt alles van internet gelogd.
Daarom zijn er geen telefooncellen meer met muntjes maar alleen met digitale kaarten.
Daarom wil men dat je voortaan alles pint en digitaal afrekent. Want daardoor is je telefoonkaartje weer aan jou te koppelen.
Daarom wil men niet meer dat je met een kaartje in de bus kunt stappen.
Staan er overal camera's. Snelweg, parkeergarage's.
Daarom mogen parkeergegevens (en wie weet wat nog meer) die opgevraagd zijn gewoon gebruikt worden.
Daarom zijn er afspraken met internet- en computerbedrijven voor achterdeurtjes.
Daarom waren destijds de (alle) printers in irak te vinden voor de bommenwerpers.

Zij MOGEN jou privacy schenden en krijgen daar alle medewerking in omdat 'anderen' ook graag van al hun info gebruik maken.
De informatie vergaring is al tientallen jaren bezig en men weet vrijwel alles al van je. Alleen mag men eigenlijk nog niet alles weten wat men al weet.
Je hebt en krijgt geen privacy meer!

Dus relax. Probeer het te beperken. Maar vergeet je privacy.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #55 Gepost op: 2014/12/17, 15:03:06 »
Ha Partyrabbit,  helemaal met je eens.

Maar het lijkt wel of niemand het wil zien.
Wat jezelf er aan kan doen doe je, maar het stelt niet veel meer voor.

Jammer dat er niet over politiek gepraat mag worden in dit kader, want daar wringt de schoen.

Re: Provider
« Reactie #56 Gepost op: 2014/12/17, 15:07:48 »
Heb wat van deze discussie gelezen, en dan komt bij mij de vraag op: waarom houd duckduckgo bij waarop ik klik in hun zoek resutaten?
Elke klik op een zoekresultaat, maakt verbinding naar dat resultaat, maar via duckduckgo. Dat is toch niet alleen mij opgevallen ?
Google is commercieel, dat weten we, tot aan vervelens toe, maar zonder die commersie, hadden we nu ook geen google-maps... Net als bij bing...
Ik denk dat je niet zonder die commerciele laag kan, het kan niet gratis.Alleen de zon is gratis. Maar dat is al gezegt hier.
Dat je reclame gericht op jou, door je zoekgedrag, vind ik overigens heel erg vervelend. Het tast je vrijheid/privacy aan.
Met Lxquick zal het niet anders zijn ! Ergens moet het geld opleveren, helaas.

EDIT, een klik op een een zoekresultaat lijkt, op het eerste gezicht, een direkte verwijzing te zijn bij Lxquic.
Ze zijn ook beter dan jaren terug, was ze zelfs vergeten.... toch maar even toegevoegd aan mijn zoekmachines.

Ixquick maakt gebruik van andere zoekmachines (met Startpage bv ook van Google). Als ze je gegevens zouden doorsturen heeft het hele principe van Ixquick en privacy natuurlijk geen zin.

Re: Provider
« Reactie #57 Gepost op: 2014/12/17, 15:09:16 »
Daarom wil men niet meer dat je met een kaartje in de bus kunt stappen.

Eh, niet alleen daarom, ook omdat het makkelijker is met één kaart. Ik vond het altijd een rotgedoe voordat de OV-chipkaart kwam. De OV-chip is niet perfect, maar voor mij reist het zo veeeel makkelijker :)

Staan er overal camera's. Snelweg, parkeergarage's.

Nuja, dat is ook deels te danken aan tuig dat dingen steelt, vernielt, overvalt, mishandelt, willekeurig vuilnis dumpt, etc., etc. Dus je mag ook deels je asociale medemens daar voor bedanken.

Re: Provider
« Reactie #58 Gepost op: 2014/12/17, 15:13:17 »
Niet l*llig bedoelt hoor. Maar ik vraag me toch wat af.

Denken jullie nou echt dat je je privacy nog kunt waarborgen?
Jaren heb ik het op alle manieren willen voorkomen maar het gaat je gewoon niet lukken.

Het is namelijk niet de bedoeling dat je nog privacy hebt!

Daarom is anoniem surfen zoals lang nog kon met een zonnet-inbelaccountje niet meer mogelijk.
Daarom wordt alles van internet gelogd.
Daarom zijn er geen telefooncellen meer met muntjes maar alleen met digitale kaarten.
Daarom wil men dat je voortaan alles pint en digitaal afrekent. Want daardoor is je telefoonkaartje weer aan jou te koppelen.
Daarom wil men niet meer dat je met een kaartje in de bus kunt stappen.
Staan er overal camera's. Snelweg, parkeergarage's.
Daarom mogen parkeergegevens (en wie weet wat nog meer) die opgevraagd zijn gewoon gebruikt worden.
Daarom zijn er afspraken met internet- en computerbedrijven voor achterdeurtjes.
Daarom waren destijds de (alle) printers in irak te vinden voor de bommenwerpers.

Zij MOGEN jou privacy schenden en krijgen daar alle medewerking in omdat 'anderen' ook graag van al hun info gebruik maken.
De informatie vergaring is al tientallen jaren bezig en men weet vrijwel alles al van je. Alleen mag men eigenlijk nog niet alles weten wat men al weet.
Je hebt en krijgt geen privacy meer!

Dus relax. Probeer het te beperken. Maar vergeet je privacy.

Nou, nou....emotioneel chargeren is een kunst.  ;)
Draagt het ook constructief bij aan deze discussie?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Provider
« Reactie #59 Gepost op: 2014/12/17, 15:14:08 »
Ha Timo,
De zoekterm ziet de site waar je naar toe gaat nooit dacht ik, je gaat naar een site, meer niet. De zoekterm is voor de zoekmachine.
Het adres waar je naar toegaat kan toch ook helemaal niets met de zoekterm?
Alhoewel, als je met b.v. google zoekt kom je soms op sites die doen of ze heben wat je zoekt, maar dat is dan helemaal niet waar.
Lijkt wel een deal met google en die site's. Heel smerig is het in elk geval wel

Wel degelijk. Als jij op een link klikt, krijgt de site waar je naartoe gaat een header mee waarin je vorige site staat. Dus klik jij op de link www.duckduckgo.com dan ziet (kan zien) DDG dat jij hier vandaan komt.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #60 Gepost op: 2014/12/17, 15:16:43 »
Nou, dan toch een beetje politiek ?

De beperking in de privacy om misdaat te bestrijden, heb ik geen probleem mee, maar wel met het feit dat er niet open over gedaan wordt
en dat het deels stiekem gebeurd. Ik voel me behoorlijk bekeken en gevolgd, en waarvoor ? als ze mij volgen, volgens ze de verkeerde.
Al zegt de krimineel dat tenslotte ook... Het is allemaal heel lastig. dat moet duidelijk zijn.

Dus zal er op een moderne manier ook op de elektronische snelweg, en met moderne snufjes geurvieerd moeten worden.

Dat kan toch niemand met mij oneens zijn?  Maar het blijft een onzalig idee dat je bekenen wordt van alle kanten.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #61 Gepost op: 2014/12/17, 15:20:39 »
Ha Timo, toch wel hot dit onderwerp...

Over die zoek-string die meegestuurd word, dat wist ik niet. Ik begrijp ook niet waarvoor... . dat zie je ook niet als "domme" gebruiker.
Het doel is ook een beetje vaar voor mij, maar ik ben dan ook geen marketing onderzoeker.
Het gebeurd domweg. Maar het zal wel in de voorwaarden staan...

Zullen we zelf een zoekmachine maken?

Re: Provider
« Reactie #62 Gepost op: 2014/12/17, 15:22:39 »
Nou, dan toch een beetje politiek ?

De beperking in de privacy om misdaat te bestrijden, heb ik geen probleem mee, maar wel met het feit dat er niet open over gedaan wordt
en dat het deels stiekem gebeurd.

Eens. Maar aan de andere kant is het ook moeilijk om daar open over te zijn. Immers, als jij informatie openbaart, kan dat weer misbruikt worden. Stel bijv. dat jij zegt "we monitoren straat A en straat B niet". Raad eens waar de asociale zo niet criminele mensen dan heen gaan... straat B dus. En "straat" mag je ook figuurlijk nemen aangezien jij ook het internet erbij haalt ;)

Is dus een lastig dillemma. M.a.w.: waar leg je de grens tussen open/niet open zonder dat je daarmee de asocialiteit/criminaliteit verhoogt? En misschien nog beter: hoe pakken we asocialiteit/criminaliteit beter aan zodat we al die surveillance helemaal niet nodig hebben?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Provider
« Reactie #63 Gepost op: 2014/12/17, 15:31:08 »
Ha Timo, toch wel hot dit onderwerp...

Over die zoek-string die meegestuurd word, dat wist ik niet. Ik begrijp ook niet waarvoor... . dat zie je ook niet als "domme" gebruiker.
Dat zie je inderdaad niet.
Citaat
Het doel is ook een beetje vaar voor mij, maar ik ben dan ook geen marketing onderzoeker.
Voor statistieken, maar ook voor bepaalde functies (een ga-terugknop om maar iets te noemen.)
Citaat
Het gebeurd domweg. Maar het zal wel in de voorwaarden staan...
Dat klopt.
Citaat
Zullen we zelf een zoekmachine maken?
Nee. :)

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #64 Gepost op: 2014/12/17, 15:32:00 »
Ha Vistaus, Nu komt er ineens weer de discussie wel of geen opensource in mijn hoofd boven drijven. Maar laten we dat nu maar rusten hier....

Ik denk dat je rustig kan zeggen dat privacy niet meer bestaat. Helaas.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #65 Gepost op: 2014/12/17, 15:35:57 »
Timo, De zoeksting, en verwijzing via duckduckgo, zie je wel.
Probeer maar en let goed op je adresbalk. ( in mijn geval firefox ) je ziet de hele riedel langskomen als je op een gezocht resultaat klikt.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Provider
« Reactie #66 Gepost op: 2014/12/17, 15:38:51 »
Over die zoek-string die meegestuurd word, dat wist ik niet. Ik begrijp ook niet waarvoor... . dat zie je ook niet als "domme" gebruiker.
Het doel is ook een beetje vaar voor mij, maar ik ben dan ook geen marketing onderzoeker.
Het gebeurd domweg. Maar het zal wel in de voorwaarden staan...
In plaats van in de voorwaarden kan je ook op Wikipedia kijken dit is een standaard onderdeel van het http-protocol (HTTP referer).

Als je op een link naar Ubuntu-nl.org klikt (of dat nu een zoekmachine is of een persoonlijke website) zal in de log van de webserver van Ubuntu-nl.org te zien zijn waar je “vandaan” kwam. Dat is misschien een inbreuk op je privacy maar daar kan Ubuntu-nl.org ook niets aan veranderen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #67 Gepost op: 2014/12/17, 15:39:09 »
Ha Femke, Tja dat android voor betalingen  =D  , Ik heb zelfs helemaal geen android in huis, komt er ook niet.
Zelfs geen smartphone. Of ben ik nu ouderwets?
En betalen via wifi ? wacht maar tot mensen in de tram of trein ineens geld kwijdraken....  ( wordt vervolgd )

Re: Provider
« Reactie #68 Gepost op: 2014/12/17, 15:39:32 »
@femke98 en kuifje09: Bankkaart via WiFi? Nee, dat gaat via NFC wat veel secuurder is dan WiFi. Let op: ik zeg niet dat het foolproof is, maar het is wel secuurder dan WiFi.
Alleen al omdat het wel heeeeeel veel moeite kost om geld te stelen van je bankkaart middels NFC en ook dan kan het alleen maar onderschept worden als je er daadwerkelijk mee betaalt, dus niet zomaar als je in de trein zit.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/17, 15:42:19 door Vistaus »

Re: Provider
« Reactie #69 Gepost op: 2014/12/17, 15:46:29 »
Ik denk dat je rustig kan zeggen dat privacy niet meer bestaat. Helaas.

Inderdaad. Hoe zeer je ook je best doet, er zal altijd iets in de weg zitten. Zelfs al zijn er geen camera's e.d. meer op straat. Privacygevoelige informatie is net als wapens of vuurwerk (m.u.v. oud en nieuw dan): illegaal als ik-weet-niet-hoe, maar als ze er aan willen komen dan lukt het ze op d'een of d'andere manier toch wel.

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #70 Gepost op: 2014/12/17, 15:47:04 »
Ha Testcees,   Waar gaat deze discussie heen...

Bedankt voor de link, steek ik hier toch nog wat van op.
Ik leesdaar ook : The upcoming standard HTML5 will support the attribute/value rel = "noreferrer" in order to instruct the user agent not to send a referer.
Vraag ik me nu dus af hoe ik dat kan gebruikne zonder de zoekstring aan te passen?  is daar al een firefox-ad-on voor soms ?

Offline Henkp

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #71 Gepost op: 2014/12/17, 15:58:29 »
Deze discussie is gewoon tijd verspilling, daar er bijna geen privacy meer is, en het wordt met de dag erger! tot dat het er helemaal niet meer is!!
Of dat je nu internet wel of niet gebruikt, alleen kan je voor je zelf inderdaad de schade zoveel mogelijk beperken momenteel.
Maar dat zal ook niet lang meer duren.

Re: Provider
« Reactie #72 Gepost op: 2014/12/17, 17:10:57 »
Citaat
Referrer Control in Firefox:

about:config
network.http.sendRefererHeader
Default Value: 2 Modified Value: 0

By setting network.http.sendRefererHeader in about:config to 0, whenever you visit a link from one site, the destination site doesn't know the original site you were referred from.

This in effect makes the Firefox add-on RefControl (& others) redundant.

From the Knowledgebase:
network. http. sendRefererHeader   Integer
Determines when to send the Referer HTTP header.
0: Never send the referring URL
1: Send only on clicked links
2 (default): Send for links and image

If you find that you can't get into your online banking (or other) site, it can be due to you having set the integer to 0. You would then be best off using the integer value of 1. & Under such circumstances use the likes of RefControl as you can use whatever options you choose for your normal surfing & then choose a specific option that works with specific troublesome sites.

I am very rarely blocked from a site (for whatever reason) & under such circumstances I don't want to use the site anyway!

https://wiki.manjaro.org/index.php/Firefox_Customisation

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Provider
« Reactie #73 Gepost op: 2014/12/17, 19:12:37 »
Ja, ik noem het wifi, ....
Oei, NFC, dat gebruikt wordt voor de nieuwe generatie bankkaarten, wifi noemen, dat is op dit forum een tikkeltje ongenuanceerd.

1. Op de bankkaart zit een kleine computertje (een aantal electronische schakelingen) dat van energie wordt voorzien door electrische inductie, een natuurkundig fenomeen. Dit is draadloos. https://nl.wikipedia.org/wiki/Inductie_(elektriciteit)

2. Gegevens overdracht tussen kaart en betaalterminal gebeurt ook draadloos. De frequentie en het protocol wijken af van dat van wifi. http://nl.wikipedia.org/wiki/Near_field_communication

3. Veiligheid van data: alles is te kraken. Ik leg m'n oor te luister bij de experts.

Re: Provider
« Reactie #74 Gepost op: 2014/12/17, 20:09:03 »
Niet l*llig bedoelt hoor. Maar ik vraag me toch wat af.

Denken jullie nou echt dat je je privacy nog kunt waarborgen?
Jaren heb ik het op alle manieren willen voorkomen maar het gaat je gewoon niet lukken.

Het is namelijk niet de bedoeling dat je nog privacy hebt!

Daarom is anoniem surfen zoals lang nog kon met een zonnet-inbelaccountje niet meer mogelijk.
Daarom wordt alles van internet gelogd.
Daarom zijn er geen telefooncellen meer met muntjes maar alleen met digitale kaarten.
Daarom wil men dat je voortaan alles pint en digitaal afrekent. Want daardoor is je telefoonkaartje weer aan jou te koppelen.
Daarom wil men niet meer dat je met een kaartje in de bus kunt stappen.
Staan er overal camera's. Snelweg, parkeergarage's.
Daarom mogen parkeergegevens (en wie weet wat nog meer) die opgevraagd zijn gewoon gebruikt worden.
Daarom zijn er afspraken met internet- en computerbedrijven voor achterdeurtjes.
Daarom waren destijds de (alle) printers in irak te vinden voor de bommenwerpers.

Zij MOGEN jou privacy schenden en krijgen daar alle medewerking in omdat 'anderen' ook graag van al hun info gebruik maken.
De informatie vergaring is al tientallen jaren bezig en men weet vrijwel alles al van je. Alleen mag men eigenlijk nog niet alles weten wat men al weet.
Je hebt en krijgt geen privacy meer!

Dus relax. Probeer het te beperken. Maar vergeet je privacy.
In een vergeetput wonen dan maar! :D