Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muiswijzer chinees tkentje en strepen in het scherm  (gelezen 503 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
muiswijzer chinees tkentje en strepen in het scherm
« Gepost op: 2012/06/27, 23:19:50 »
muiswijzer  geeft een chinees tekentje en strepen op het scherm (niet altijd)  Heb dit vroeger ook al eens gehad en nu na verse installatie xubuntu 12.04
Zal met de videokaart ATI 9550 te maken hebben. Onder 12.04 (de vorige) werkte alles prima. Er moet ergens een topic over zijn maar kan  ik niet meer vinden.
Verder draait alles prima. Heb een philips brillance beeldscherm. Wie helpt mij op weg. Stuurprogramma's kan ie niet vinden
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Mikkel

  • Lid
Re: muiswijzer chinees tkentje en strepen in het scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/27, 23:52:21 »
Er moet ergens een topic over zijn maar kan  ik niet meer vinden.

Bedoel je dit topic?

Edit: heb dat topic nog eens doorgelezen, maar dat had niets met een muisaanwijzer te maken, hè? Verder heb je ooit dit topic erover gestart, maar daar heeft niemand op gereageerd.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/27, 23:59:06 door Mikkel »

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: muiswijzer chinees tkentje en strepen in het scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/28, 00:21:23 »
Er moet ergens een topic over zijn maar kan  ik niet meer vinden.

Bedoel je dit topic?

Edit: heb dat topic nog eens doorgelezen, maar dat had niets met een muisaanwijzer te maken, hè? Verder heb je ooit dit topic erover gestart, maar daar heeft niemand op gereageerd.

Dank je, ik ben niet de jongste meer en met zoń stom tekentje is het speuren wanneer ie ergens opkomt.
Echter hij doet het weer en het pijltje is weer zichtbaar.

Oplossing: Heb fglrx gedeinstalleerd evenals ATI drivers. wat ik overgehouden heb is de xserver-xorg-video-r128  en de xserver-xorg-video-radeon.
Daar de kaart een ati radeon 9550 met 128 mb  heb ik dit maar geprobeerd. Waarschijnlijk ergens binnen Xubuntu een conflict.
Dit is stom toevallig opgelost. Mocht iemand mijn actie kunnen onderbouwen graag. Dan leer ik daar ook weer van.
Ik wacht nog even wat reacties af en dan plaats ik er opgelost voor.


Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..