Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: File Sharing foutmeldingen  (gelezen 809 keer)

Offline ogbi

  • Lid
File Sharing foutmeldingen
« Gepost op: 2010/09/29, 23:10:31 »
Mensen,

Ik wil een aantal mappen permanent delen om deze via Osx te kunnen benaderen. Ik kreeg eerst de bekende bug 'net usershare returned error 255: net usershare add: cannot convert name "Everyone" to a SID. Memory allocation error.'
Ik heb ook de benodigde software van apache en samba geinstalleerd, file sharing enabled. In de finder van osx verschijnt de ubuntu pc, evenals de remote desktop, verbinden lukt echter niet. Samba verschijnt niet in mijn programma's, kan dus niets configureren.

De firewall heb ik in de terminal aangepast zodat het ip van de mac vrije toegang heeft tot samba en ftp.

Ik weet niet wat ik fout doe?

Edit:
Na de Ubuntu pc op de router te hebben aangesloten ipv via de Mac verschijnt de pc in finder onder gedeeld maar kan niet inloggen, niet als gast noch als geregistreerde gebruiker (kan Samba ook niet configureren)

Edit2:
vanaf m'n lap[top met Puppy kan ik inloggen met gebruikersnaam en ww, zelfde invoeren op de mac om in te loggen lukt niet. Wel krijg ik nu ineens de gast account te zien, alleen kan ik daar in weer niets doen omdat OSX geen locatie kan vinden.
Nog merkwaardiger: Via de Puppy krijg ik meer mappen te zien dan ik gedeeld heb en via de mac krijg ik 2 mappen te zien die op de 2e schijf van de pc staan waar ubuntu draait, en die zie ik weer niet in Puppy...

 :| ??? >:(
« Laatst bewerkt op: 2010/09/29, 23:58:50 door ogbi »
Gewoon proberen

Re: File Sharing foutmeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/02, 14:25:32 »
Kun je je systeemconfig voor samba eens delen met ons (smb.conf is /etc/samba)?