Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WeTransfer  (gelezen 821 keer)

Offline yJi

  • Lid
WeTransfer
« Gepost op: 2014/12/09, 14:18:48 »
Is het beter om een .wav wel te comprimeren voor dat ik het verstuur.
En tot hoeveel GB is WeTransfer kosteloos? dit bestand is nog geen 1 Gig.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline PKing

  • Lid
Re: WeTransfer
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/09, 14:20:36 »
kostenloos tot 2gb volgens mij.

En wanneer een wav bestand kleiner wordt na inpakken is het beter :evil:
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: WeTransfer
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/09, 15:42:04 »
Traditioneel comprimeren van een .wav heeft niet zoveel zin, echt kleiner krijg je het op die manier niet.
Je zou hem wel om kunnen zetten in een .flac bestand, die zijn vaak wel een stuk kleiner en hebben geen kwaliteitsverlies.

Re: WeTransfer
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/09, 16:15:23 »
Traditioneel comprimeren van een .wav heeft niet zoveel zin, echt kleiner krijg je het op die manier niet.

Nou. Ik weet niet hoe het onder linux moet, maar onder windows zette ik ze altijd over naar DVI ADPCM en ik kan je vertellen dat ze dan met nog steeds goede kwaliteit nog maar een derde tot kwart van het origineel waren.
Dat deed ik onder windows met de standaard geluidsrecorder onder bureauaccesoires.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: WeTransfer
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/09, 16:26:44 »
Dat is wat anders. Ik bedoelde het inpakken in een zip of rar bestand en dat heeft geen zin.

Als je het toch omzet, maak er dan iets van dat geen verliezen heeft. En flac is open source en lossless dus een ideale kandidaat.

Offline vanadium

  • Lid
Re: WeTransfer
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/09, 17:02:04 »
Comprimeren is hoe dan ook de boodschap. Hoe, hangt weer van je eigen vereisten af. Als er geen enkel kwaliteitsverlies mag zijn, dan gebruik je inderdaad best flac. Je bestand wordt 50 - 60 % van een WAV bestand. Als je comprimeert naar ogg en mp3, dan verlies je data, en des te meer naarmate je sterker comprimeert. Het is mogelijk naar ogg of mp3 te comprimeren zonder dat zelfs een audiofiel onmiddellijk het verschil opmerkt. Het resulterend bestand zal nog maar 10-15% zijn van het origineel. Ook nog sterker gecomprimeerde bestanden, 5-10% van het origineel, kunnen voor praktische doeleinden soms meer dan volstaan. Het hangt af van je vereisten.

Offline yJi

  • Lid
Re: WeTransfer
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/14, 18:47:25 »
Bedankt voor alle reacties.
Heb gekozen om het als een flac te comprimeren maar dan blijkt dat de beide ontvangers het dan niet meer openen kunnen onder Windows7.
flac is toch niet specifiek een linux manier van comprimeren, of wel?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: WeTransfer
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/14, 22:32:48 »
flac is inderdaad niet specifiek voor linux, maar de ontvangers moeten wel een mediaspeler hebben om dit bestandstype af te kunnen spelen.
En dat kan met b.v. VLC Mediaplayer.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.