Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.  (gelezen 1237 keer)

Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Gepost op: 2010/09/09, 14:32:10 »
Ik kan dus klikken op het kruisje,of ik kan hem minimaliseren en dan met rechts klikken en sluiten kiezen,helpt allemaal niks!
Is dit bekend,of heb ik de primeur?Ik werk in 10.04.


O!!Het is zelfs erger,Ubuntu gaat niet meer uit,als ik rechts boven aan klik.Het menu komt niet eens..........Voor de rest werkt alles.........
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 14:36:02 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline joop905

  • Lid
Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/09, 16:22:48 »
Of Force Quit Button Klik met de rechtermuisknop op de balk --> Toevoegen aan paneel
en zoek naar Afsluiten forceren --> Toevoegen 


GrJ

Offline heir4c

  • Lid
Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/09, 17:00:12 »
Geen primeur, heb ik ook al eens gehad.
Ctrl+Alt+Backspace om de xserver te herstarten (terug naar loginscherm) En als dat niet gaat Ctrl+Alt+Del(ete) (herstarten).
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/09, 18:23:14 »
Werkt allebei niet.Ik kan ook niet meer in systeem of locaties of toepassingen komen.Het enigste lijkt mij nog gewoon de powerknop indrukken en dan weer herstarten,zo heb ik het al een paar keer gedaan...... :|

En joop 905,op welke balk moet ik klikken???Bovendien reageert die ook niet,welke balk ik ook neem....
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 18:25:53 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/09, 19:07:31 »
Hee!Ik was een tijdje aan het werken in een ander forum,komt in ene de schermbeveiliging in....
Ik bewegen met de muis en moest weer mijn wachtwoord invullen,en nu werkt alles weer..........Heel vreemd..... ???
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline joop905

  • Lid
Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/09, 19:17:51 »

En joop 905,op welke balk moet ik klikken???Bovendien reageert die ook niet,welke balk ik ook neem....

werkbalk onder en boven

Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/09, 20:10:22 »
Oh, okee. Weet je wat jij moet doen?
De energie instellingen uitzetten.

Ga naar systeem>voorkeuren>schermbeveiliging
en dan energiebeheer.
Zet daar computer in slaapstand zetten op nooit en geen vinkje bij harde schijven stilzetten.
Ik zelf heb wel beeldscherm op zwart zetten op 10 minuten staan.
Ja ok,maar je mag toch wel een schermbeveiliging aan zetten???Waar is die anders voor.......Bovendien kwam die voor tijdig aan zetten..Ik had nog net getiept in dat forum....En hij staat nog op 10 minuten......En ook is het zo dat die me gewoon geholpen heeft,want daar voor kreeg ik Firefox niet weg en nu wel......Dus kan je zeggen dat het niet aan de schermbeveiliging lag.

Correctie,ik had de schermbeveiliging al op 2 uur gezet.Energiebeheer ook op 2 uur.....
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 20:18:19 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ploffie

  • Lid
Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/09, 21:23:31 »
Er zit iets niet goed, maar wat?

Bovengenoemde maatregelen als kill en het 'geforceerd afsluiten' icoontje zijn goed bedoeld maar slechts goed voor een noodstop.

Zowel FF als Ubuntu zelf moeten normaal af te sluiten zijn en hij mag niet zomaar in de slaapstand vallen.

Werken andere programma's wel normaal?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Re: Firefox,na tijdje werken gaat niet meer weg.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/09, 21:28:33 »
Yep!Geen probleem......Nog even een opmerking,het leek net als of die aan/uitknop rechtsboven iets verplaatst was.Hij zat voor een heel klein stukje buiten beeld.Maar misschien heeft dat er niks mee te maken. ;/

Nee kan niet,ik heb even op autoadjust van de monitor geklikt en die heeft het nou een stukkie smaller gemaakt....Nou zit die een stukje verder van de zijkant.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/09, 21:32:14 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.