Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NAT-probleem met Vuze  (gelezen 11545 keer)

RB

  • Gast
NAT-probleem met Vuze
« Gepost op: 2009/07/17, 11:21:46 »
Voor elke torrent die ik down of upload met client Vuze staat een gele smily en als ik mijn muis er op leg geeft hij aan dat ik waarschijnlijk een NAT probleem heb.
Ik kan op internet geen goede oplossing vinden voor Ubuntu.
Weet iemand hier een oplossing voor die dit misschien zelf ook heeft gehad of veel van verbindingen af weet?

dongren_a

  • Gast
Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/17, 20:25:07 »
De melding die je krijgt heeft te maken met de firewall, ofwel die van ubuntu of van de firewall van de router. Mocht je achter een router zitten! Mijn machine draait op niets anders dan Linux, maar toen ik nog met windows draaide gebruikte ik altijd Azureus wat nu Vuze heet. Daar had ik altijd de mededeling, you are firewalled. Als je torrents gewoon binnen komen zou ik me er niet te druk om maken. Anders gebruik je gewoon Transmission die standaard op Ubuntu zit. Een mooie lichte client. Wat betreft het feit dat je op internet niets kan vinden, misschien eens in het engels googlen dan vind je vaak veel meer dan alleen in het Nederlands.

Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/17, 21:09:45 »
BiTTorrent-poorten openzetten in de router, of uPnP aanzetten in de router.

Offline masy

  • Lid
Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/17, 22:16:07 »
Vooral alles open zetten!!!

Test eerst eens via PC-Flank het navolgende:

http://www.pcflank.com/scanner1s.htm
http://www.pcflank.com/exploits.htm
http://www.pcflank.com/trojans_test1.htm

En daarnaast de andere opties die via PC-Flank worden aangeboden, voordat je er ook maar aan denkt om via BitTorrent te gaan downloaden ...

Als je de prestaties van je PC naar beneden wilt halen, moet je vooral met BitTorrent aan de slag gaan...
Zet er dan minimaal een firewall tussen. (sudo apt-get install firestarter)

Je zult bemerken dat Firestarter om de "haverklap" een rode kleur (intruder alert) aangeeft. Je kunt dit omzeilen door de "incoming regels" aan te geven. Maar dan werkt BitTorrent niet meer naar behoren.
Mijn antwoord is te stoppen met die onzin. Bij de supermarkten (Aldi, Super, C1000) krijg je de meest actuele films voor prijzen die vele malen goedkoper zijn dan downloaden...

Gr..







Offline ivo

  • Lid
Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/19, 21:00:12 »

Bij de supermarkten (Aldi, Super, C1000) krijg je de meest actuele films voor prijzen die vele malen goedkoper zijn dan downloaden...

Gr..


Die snap ik niet helemaal.....





[/quote]
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/20, 00:36:37 »
+1 ik ben hem ook kwijt.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline masy

  • Lid
Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/20, 21:20:42 »
Tuurlijk,

Wat je kwijt bent... Het kost nl. meer aan downloaden dan bij de Aldi een legale DVD te kopen...

Gr..

Offline ivo

  • Lid
Re: NAT-probleem met Vuze
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/20, 21:29:14 »
Tuurlijk,

Wat je kwijt bent... Het kost nl. meer aan downloaden dan bij de Aldi een legale DVD te kopen...

Gr..

Kun je dan beschrijven wat het dan meer kost. Niet het bedrag, maar waar die kosten dan in zitten.
Je internet abbo buiten beschouwing gelaten betaal je toch niets voor dit soort downloads?
Althans, ik niet. Maar ik weet niet wat voor manier jij hebt bedacht.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.