Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: phpmyadmin wil niet werken  (gelezen 710 keer)

Offline skunkm

  • Lid
phpmyadmin wil niet werken
« Gepost op: 2008/04/26, 15:16:34 »
ik had eerst een lamp server op mn ubuntu gutsy, maar die ubuntu was aan een herinstallatie toe omdat ik geen beeld meer had om de een of andere reden en alleen maar via vnc erop kon en toen was hardy heron er dus besloot ik em opnieuw te installeren.

nu heb ik apache mysql php en mysql geinstalleerd met hetvolgende commando:

sudo apt-get install apache2 php5-mysql libapache2-mod-php5 mysql-server php5-gd phpmyadmin

als ik nou naar localhost ga krijg ik gewoon het standaard It works maar als k naar localhost/phpmyadmin ga krijg ik een 404

weet iemand wat ik fout heb gedaan.

alvast bedankt

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
phpmyadmin wil niet werken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 20:00:33 »
Kun je eens kijken of phpmyadmin wel echt is geinstalleerd in synaptic. Probeer het anders eens te herinstalleren.
 
Voor phpmyadmin moet je apart aangeven voor welke servers je het wilt instellen, kies dan voor apache2.

Offline skunkm

  • Lid
phpmyadmin wil niet werken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 20:05:05 »
Citaat van: raggar
Kun je eens kijken of phpmyadmin wel echt is geinstalleerd in synaptic. Probeer het anders eens te herinstalleren.
 
Voor phpmyadmin moet je apart aangeven voor welke servers je het wilt instellen, kies dan voor apache2.
heb ik allemaal al gedaan maar het werkt neit

Offline sveens

  • Lid
phpmyadmin wil niet werken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/05, 15:48:59 »
Citaat van: skunkm
Citaat van: raggar
Kun je eens kijken of phpmyadmin wel echt is geinstalleerd in synaptic. Probeer het anders eens te herinstalleren.
 
Voor phpmyadmin moet je apart aangeven voor welke servers je het wilt instellen, kies dan voor apache2.
heb ik allemaal al gedaan maar het werkt neit
Misschien mosterd na de maaltijd maar ik had hetzelfde probleem.  Heb het advies opgevolgd van raggar en de boel via de terminal geinstalleerd. Heb apache 2 aangekruist en het werkt.

Mijn vraag:

Kan je met Phpmyadm ook records toevoegen en dergelijke met een mooi invoerveld systeem of moet je dan een ander programma gebruiken
gr,
Stef

Offline HP

  • Lid
phpmyadmin wil niet werken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/05, 18:52:58 »
Citaat van: skunkm
als ik nou naar localhost ga krijg ik gewoon het standaard It works maar als k naar localhost/phpmyadmin ga krijg ik een 404
Staat er in de map /var/www een verwijzing naar /usr/share/phpmyadmin ?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]