Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bluetooth issue  (gelezen 210 keer)

Offline Noidem

  • Lid
bluetooth issue
« Gepost op: 2024/03/31, 15:27:11 »
Ik heb mijn Samsung Galaxy A15 5g via bluetooth gekoppeld aan 2 identieke Logitech BT Adapters (ik noem ze even BT) die verbonden zijn met oude, analoge hifi-versterkers.  De ene BT bevindt zich in de keuken en de andere BT in de slaapkamer. Geluids-technisch werkt alles prima. Het connecten van de BT's gaat ook goed (ik hoor dan een 'verbindingsgeluidje' over de speakers), alleen wanneer ik via de app RadioDroid een zender start, dan pakt ie 'm soms wel en dan weer niet, terwijl ze wel connected zijn! Soms werkt het in 1 keer, soms moet ik wat 'pielen' in de settings etc. Enfin, gladjes gaat het niet en da's knap irritant.

Verder worden de BT's met identieke namen weergegeven (logisch), waardoor ik niet weet wel BT bij de keuken hoort en welke bij de slaapkamer. Ik zoek een mogelijkheid om zelf namen aan de BT's te kunnen geven, waardoor ik ze uit elkaar kan houden.

Mijn vraag is of er een krachtige (liefst F-Droid) Bluetooth- app is, die als eerste ervoor zorgt dat wanneer ik een radiozender aantik deze ook direct werkt en als tweede dat ik de BT's (en alle andere Bluetooth devices die aangesloten zijn) van een eigen naam kan voorzien?

Nou ben ik niet super in smartphones en Bluetooth dus wellicht dat ik iets niet goed doe?

Alvast bedankt voor advies!

   

Offline peer

  • Lid
Re: bluetooth issue
« Reactie #1 Gepost op: 2024/03/31, 15:53:56 »
in je smartphone kun je de naam van de bluetooth devices gewoon veranderen. Als je lang op het bluetooth symbooltje klikt dan zie je de devices met daarnaast een tandwieltje. Als je daarop klikt dan kun je de naam aanpassen.
je kan dit ook doen vanuit je instellingen (instellingen - verbindingen - bluetooth)

EEn goede app weet ik niet. Maar probeer gewoon wat uit.

Offline Noidem

  • Lid
Re: bluetooth issue
« Reactie #2 Gepost op: 2024/03/31, 16:37:29 »
Dank je Peer! De namen heb ik idd kunnen veranderen.

Er zijn erg veel bluetooth apps ;). Ik zoek er een die een beetje privacy vriendelijk is. Aangezien de gebruikers op dit forum dat meestal hoog in het vaandel hebben staan, ben ik benieuwd wat de gebruikers .....eh....gebruiken ^-^.

Ik snap niet waarom het aantikken van een radiozender om die te starten niet consequent werkt? Komt dit vaker voor? Is dit  of een soortgelijk iets voor iemand herkenbaar?