Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos  (gelezen 6518 keer)

cheeseeatingbulldog

  • Gast
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Gepost op: 2007/10/04, 12:16:20 »
Ik werk voor een bedrijf wat zich inzet voor Open Source oplossingen. Om Open Source    bekendheid te geven aan de beginnende computergebruiker heb ik een 40 tal zelf help videos gemaakt. Wij laten hiermee de  basishandelingen van Ubuntu  zien op een stap voor stap en vooral simpele manier.  

De videos kunt U bekijken op www.qhuba.com  onder de Ubuntu videos optie in het menu.

Ondersteun Ubuntu en geef U reactie op de zelf hulp videos.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/04, 12:22:41 »
Hee, dit is fantastisch! Namens de documentatieploeg van Ubuntu-NL, hartelijk bedankt!

Mogen wij ze kopiëren in het beveiligde documentatiegedeelte van Ubuntu-NL?

Groet, Pjotr.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/04, 12:43:37 »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

cheeseeatingbulldog

  • Gast
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/04, 14:27:37 »
Citaat van: pjotr123
Hee, dit is fantastisch! Namens de documentatieploeg van Ubuntu-NL, hartelijk bedankt!

Mogen wij ze kopiëren in het beveiligde documentatiegedeelte van Ubuntu-NL?

Groet, Pjotr.
Ik denk niet dat dat een probleem is, maar zoals nu in het geheel zijn, of willen jullie ze aanpassen met betrekking tot ons logo etc?

Met vriendelijke groet,

Alex

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/04, 14:52:40 »
Citaat van: cheeseeatingbulldog
Ik denk niet dat dat een probleem is, maar zoals nu in het geheel zijn, of willen jullie ze aanpassen met betrekking tot ons logo etc?

Met vriendelijke groet,

Alex
Nee hoor, het logo mag wat mij betreft zo blijven. Ere wie ere toekomt!  :-)

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/04, 15:01:08 »
Mooi werk cheeseeatingbulldog. Er is binnen Ubuntu ook een initiatief om via video's allerlei handelingen etc. over te brengen, onder de naam Ubuntu Video (hoe kan het ook anders) http://www.ubuntuvideo.com/ . Het is een idee om je video's daar ook onder te brengen. Zo krijg je een groter publiek en staan er ook Nederlandstalige video's op de site.

Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/04, 16:24:27 »
Heel goed cheeseeatingbulldog, zijn jullie nog van plan om video's te maken over bijvoorbeeld SAMBA netwerken etc?
Zo op video is het erg duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

cheeseeatingbulldog

  • Gast
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/04, 16:37:56 »
Dank jullie allen voor de positive reakties! Ik heb alle videos in flash en avi, dus mocht dit op de ubuntuvideo pagina of op de NL forum documentatie geplaatst moeten worden dan graag aangeven hoe jullie ze willen.

Gijsbert
Dit was een project om te zien of er intresse voor zou zijn, ik heb zelf ook al aangeven bij ons dat in de toekomst ook meerdere catergories kunnen komen (beginner-intermediate-advanced bijvoorbeeld). Ik kan ook van onze wiki de bouw methode hier in documentatie geven (alles is gemaakt met ubuntu open source software (kino, avidemux, audacity, recordmydesktop, gimp), zo kunnen anderen misschien ook aan wat videos werken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/04, 16:47:11 »
Citaat van: cheeseeatingbulldog
Dank jullie allen voor de positive reakties! Ik heb alle videos in flash en avi, dus mocht dit op de ubuntuvideo pagina of op de NL forum documentatie geplaatst moeten worden dan graag aangeven hoe jullie ze willen.

Gijsbert
Dit was een project om te zien of er intresse voor zou zijn, ik heb zelf ook al aangeven bij ons dat in de toekomst ook meerdere catergories kunnen komen (beginner-intermediate-advanced bijvoorbeeld). Ik kan ook van onze wiki de bouw methode hier in documentatie geven (alles is gemaakt met ubuntu open source software (kino, avidemux, recodmydesktop, gimp), zo kunnen anderen misschien ook aan wat videos werken.
Flash is minder geschikt, want de Adobe Flash Player 9 voor Linux, is helaas nog niet zo goed als hij zou moeten zijn: nog steeds loopt Firefox er af en toe door vast. Daarom zou ik ze graag als .avi hebben.
Alleen de Nederlandstalige, want we willen onze documentatie graag 100 % Nederlandstalig maken.

Wil je ze toevoegen aan onze documentatie? Het "publiekelijk veranderbare" deel is gewoon wijzigbaar. Het doet dienst als "wachtkamer" en "proefveld" voor het beveiligde deel van onze documentatie, waar alleen de leden van de docuploeg in kunnen veranderen.

cheeseeatingbulldog

  • Gast
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/04, 17:03:37 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: cheeseeatingbulldog
Dank jullie allen voor de positive reakties! Ik heb alle videos in flash en avi, dus mocht dit op de ubuntuvideo pagina of op de NL forum documentatie geplaatst moeten worden dan graag aangeven hoe jullie ze willen.

Gijsbert
Dit was een project om te zien of er intresse voor zou zijn, ik heb zelf ook al aangeven bij ons dat in de toekomst ook meerdere catergories kunnen komen (beginner-intermediate-advanced bijvoorbeeld). Ik kan ook van onze wiki de bouw methode hier in documentatie geven (alles is gemaakt met ubuntu open source software (kino, avidemux, recodmydesktop, gimp), zo kunnen anderen misschien ook aan wat videos werken.
Flash is minder geschikt, want de Adobe Flash Player 9 voor Linux, is helaas nog niet zo goed als hij zou moeten zijn: nog steeds loopt Firefox er af en toe door vast. Daarom zou ik ze graag als .avi hebben.
Alleen de Nederlandstalige, want we willen onze documentatie graag 100 % Nederlandstalig maken.

Wil je ze toevoegen aan onze documentatie? Het "publiekelijk veranderbare" deel is gewoon wijzigbaar. Het doet dienst als "wachtkamer" en "proefveld" voor het beveiligde deel van onze documentatie, waar alleen de leden van de docuploeg in kunnen veranderen.
Ik zal even kijken, en ook de handleiding erbij doen hoe wij ze gemaakt hebben. In avi is geen probleem, (de videos zijn zo van 3 mb tm zo'n 18 mb in avi formaat), maar gaan jullie ze hier hosten anders moet ik de avi versies ook tot blip uploaden, wat ook niet zo'n probleem is.

grs

Alex

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/04, 17:16:09 »
Handige video's :)

Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/04, 18:20:27 »
Ja, handig, maar die stem........
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

cheeseeatingbulldog

  • Gast
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/04, 19:05:20 »
Citaat van: laacque
Ja, handig, maar die stem........
Tja, dat is mijn collega en ik vind het zelf erg goed to the point, ik doe zelf de engelse stem en voor beide was het nieuw om zo'n project te doen. Ik hoop nogmaals dat vele hier gebruik van kunnen maken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/04, 19:23:14 »
Nou laacque, dan doe jij toch gewoon een nasynchronisatie?   :-)

Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/04, 22:36:01 »
Dank je voor het antwoord cheeseeatingbulldog en ik hoop dat jullie project goed aanslaat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/04, 23:07:44 »
Dit is ook mooi om tijdens ons feestje te tonen in Hilversum.

Roya

  • Gast
Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/08, 10:16:05 »
Mijn complimenten voor de zelf hulp videos. Ze zien er goed uit!

Ubuntu Zelf Hulp / How to Videos
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/08, 11:37:30 »
Leuk, zo een dingen kunnen echt helpen om mensen over de schreef te trekken.