Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail niet leesbaar in Dovecot  (gelezen 857 keer)

Offline erw

  • Lid
Mail niet leesbaar in Dovecot
« Gepost op: 2009/12/23, 17:53:53 »
Sinds mijn overgang van Cyrus IMAP naar Dovecot is mail in bepaald IMAP mappen niet meer mogelijk.

Als clients gebruik ik thunderbird (vanaf mijn linux laptop en win vista van vriendin) en Mulberry vanaf een win XP machine.
In Thunderbird komt het voor dat naar een recent aangemaakte map versleepte mail niet gepresenteert wordt. In de logfiles staat dat geen toegangsrechten bestaan.
Mijn Mulberry client laat weten dat er een probleem is met de mail_max_userip_connections (en zo ook de logfiles).

De betreffende mails staan met de juiste rechten (uid=vmail, gid=vmail en tensminste rw machtiging voor de bestandeigenaar - zie ook onderstaande uitdraai) in de betreffende subdirectory.
Mulberry opent nieuwe mappen in nieuwe tabbladen en hier lukt het mij niet om (naast INBOX) meer dan drie tabbladen te openen.
Ik heb het idee dat het een en ander met de mail_max_userip_connections optie te maken heeft. Maar wat ik ook doe (op default laten staan, verhogen naar zeg 99) ik blijf slechts een beperkt aantal mappen gelijktijdig kunnen openenen. In Thinderbird kan ik in sommige mappen wél mail, in andere geen inhoud zien staan.

Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem (maar wellicht zijn de niet veranderbare connecties en het niet kunnen lezen van de berichten twee afzonderlijke problemen) zou kunnen ontstaan?

Hieronder de uitdraai van dovecot -n -c /etc/dovecot/dovecot-postfix.conf

# 1.1.11: /etc/dovecot/dovecot-postfix.conf
# OS: Linux 2.6.31-16-server x86_64 Ubuntu 9.10
log_path: /var/log/dovecot.log
info_log_path: /var/log/dovecot-info.log
log_timestamp: %Y-%m-%d %H:%M:%S
ssl_disable: yes
disable_plaintext_auth: no
login_dir: /var/run/dovecot/login
login_executable: /usr/lib/dovecot/imap-login
login_greeting_capability: yes
mail_privileged_group: mail
mail_location: maildir:~/Maildir
mail_debug: yes
imap_client_workarounds: outlook-idle delay-newmail tb-extra-mailbox-sep
auth default:
  debug: yes
  passdb:
    driver: passwd-file
    args: /etc/dovecot/passwd
  userdb:
    driver: static
    args: uid=vmail gid=vmail home=/var/spool/imap/%n
  socket:
    type: listen
    client:
      path: /var/spool/postfix/private/dovecot-auth
      mode: 432
      user: postfix
      group: postfix
« Laatst bewerkt op: 2009/12/23, 17:57:07 door erw »