Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met rechten van usb stick en 4Kvideodownloader probleem  (gelezen 501 keer)

Hallo,

ik heb enkele lastige problemen. We hebben muziek van Youtube gehaald met 4KVideo Downloader.
Muziek die ik daar eerder al mee binnen haalde, daar staat in de map Video 's- 4KVideodownloader een muzieknoot bij. Bij de muziek die we daarstraks hebben gedownload staat een fotoke. Ik weet niet of dat iets doet?

Het is de bedoeling dat het als mp3 wordt opgeslagen en dat ik het dan op de usb stick kan zetten. Dat heb ik eerder al gedaan en ging altijd goed.

Met die gedownloade bestanden op de usb stick te willen zetten, krijg ik de melding "Er is een fout opgetreden tijdens het kopiëren naar ‘BUSMUZIEK’. Het doel is alleen-lezen".

Ik heb dan bij de eigenschappen van de usb stick gekeken maar kan aan die rechten nergens iets veranderen, als ik het anders aanduid springt het vanzelf terug naar voor de usb-stick "Bestanden gebruiken". Als ik op een muziekstuk bij de Eigenschappen kijk, gaat het altijd terug naar "alleen-lezen".

Het type bestandssysteem van de us stick is "msdos". Zit daar misschien een fout?

Maar dat verklaart nog niet waarom de eerder gedownloade muziek een muzieknoot heeft staan en wel perfect afspeelt als mp3, er bij de nieuwe muziek een fotoke staat en geen muzieknoot.

Heeft iemand enig idee wat er mis is? En kan het alstublieft in een beetje eenvoudige taal uitgelegd worden wat ik moet doen?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor alle hulp.

Groetjes,

Els

Offline Nero

  • Lid
Re: Probleem met rechten van usb stick en 4Kvideodownloader probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2018/05/18, 08:57:20 »
Staat er op die stick reeds een bestand met dezelfde naam? Kijk dan eens wat de rechten van dat bestand zijn. Dat kan in de bestandsverkenner met een rechter muisklik op het bestand.

Bedankt voor uw antwoord. Bij alle bestanden staan precies dezelfde rechten.

Maar ik heb het probleem kunnen oplossen. Ik heb een andere usb stick kunnen formatteren tot NTFS en daarna kon ik er wel zonder problemen de muziek op zetten en hij speelt af.

Bedankt voor uw hulp!

Re: Probleem met rechten van usb stick en 4Kvideodownloader probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2018/05/19, 09:26:38 »
Meestal wordt een USB-stick geformatteerd als FAT32.

Een USB-stick die plots "alleen lezen" geworden is: dat heb ik reeds enkele malen meegemaakt. Heb tot nu nog niet ontdekt waardoor dit veroorzaakt wordt.
En er is inderdaad niets abnormaals te zien bij de rechten.
Dat los op als volgt:
- kopieer de te behouden bestanden naar een ander medium
- met gparted: Schijf / Partitietabel aanmaken : msdos
- met gparted: nieuwe partitie aanmaken met bestandssysteem fat32
- nu kunnen de gewenste bestanden terug naar de USB)stick

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)