Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) sound juicer  (gelezen 955 keer)

Offline Rirap

  • Lid
(Opgelost) sound juicer
« Gepost op: 2010/12/03, 21:59:49 »
Beste mensen,

Waarom kan ik sommige cd's niet gewoon kopiëren met sound juicer? Ik wil er mp3 tjes van maken.
De meeste lukken wel. Of is er een ander beter programma waarmee het wel lukt?

Rirap

(Alle mensen dank hiervoor. Probleem is nu opgelost.)
« Laatst bewerkt op: 2010/12/04, 20:20:16 door Rirap »

Offline Willemtk

  • Lid
Re: sound juicer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/03, 22:45:40 »
Ga gewoon eens naar je Ubuntusoftwarecentre en klik rechtsboven mp3. Dan krijg je veel mogelijkheden. Je probeert er gewoon 1 en als die niet bevalt dan probeer een ander. Er staan er massa's in.

Offline Tom

  • Lid
Re: sound juicer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/03, 22:51:22 »
Ik doe alles met ,,asunder,, staat in synaptic wel ook even Lame erbij installeren het is een hele fijne en toch lichte ripper en encoder.

https://sites.google.com/site/wandasubuntublog/-b-ubuntu Art 12.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline rubdos

  • Lid
Re: sound juicer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/04, 12:44:17 »
Ik importeer CD'tjes met Banshee. Werkt prima voor mij, en zit in de repos. Nog nooit problemen mee gehad (gebruik het sinds eergisteren :p)
Ik denk dat ie er geen mp3 van maakt, maar dat zou je moeten kunnen instellen. Hij maakt er hier m4atjes van...

Offline Tom

  • Lid
Re: sound juicer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/04, 12:53:41 »
Tom, is dat gewoon Lame zoeken in Synaptic? (misschien stomme vraag)



Ja hoor . :) :-* :-*
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: sound juicer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/04, 14:26:20 »
Zelf gebruik ik Sound Juicer al tijden met heel veel plezier, en ik heb er (godzijdank) nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat je dus prima je MP3's kunt aanmaken met Sound Juicer.

Om Sound Juicer aan de gang te krijgen voor hetgeen je ermee wilt doen (MP3's maken dus), ga het lijstje hieronder even af:

  • Check in Synaptic of "libmp3lame0" is geïnstalleerd. Is het hokje groen, dan is dat zo. Is deze leeg, vink het aan en installeer dit alsnog
  • Open Sound Juicer, klik op "Bewerken" > "Voorkeuren". Klik onderaan, bij "Format" op de knop "Profielen bewerken". Het scherm waarop je de uivoerprofielen kunt zien en bewerken verschijnt
  • Klik eenmaal op de optie CD Quality, MP3 (of iets van die strekking), en druk op "bewerken". Bij "GStreamer pipeline" zie je een regel staan met een rare toverspreuk. Daar zie je zoiets als dit:

audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc mode=0 vbr-quality=6 ! id3v2mux
Deze code werkt wel, maar ik vind de instellingen nogal verwarrend. En bij sommigen is gebleken dat deze code niet altijd even goed werkt. Door op internet te snuffelen ben ik een veel betere GStreamer pipeline tegengekomen die wel werkt, en die begrijpelijk is. Je ziet hier namelijk de bitrate van je converteeractie in deze regel staan (in dit geval "320", wat staat voor 320kbps), en ook de sampling rate is hier zichtbaar (in dit geval het algemeen gebruikte "44100", wat staat voor 44100 kHz). Deze regel ziet er als volgt uit:

audio/x-raw-int,rate=44100,channels=2 ! lame name=enc bitrate=320 mode=0
Zet deze regel in de plaats van de al bestaande Gstreamer pipeline regel, en zorg ervoor dat het vinkje links onderin op "active" staat. Sluit Sound Juicer af, start het programma opnieuw op, en als het goed is kun je nu ongehinderd MP3's maken vanaf CD.

Mocht je een andere bitrate willen instellen, doe dan hetzelfde als hierboven, en wijzig het cijfer (in het voorbeeld is het 320) naar een andere waarde. 192 is een veelgebruikte bitrate. Pas het aan in 192, sluit alle vensters van Sound Juicer, start Sound Juicer opnieuw op, en je kunt aan de slag met MP3's van 192kbps.

Ik besef dat dit niet voor digibeten is, maar met een beetje oefenen en uitproberen is het goed te doen. ;)

Succes ermee!

Edit: Mocht het met de door mij voorgestelde GStreamer pipeline het je toch niet lukken om sommige CD's te rippen, dan kan het zijn dat er een kopieerbeveiliging in de CD is ingebakken. Check dit door de CD-inlay even door te lezen. Meestal staat er wel vermeld dat er een kopieerbeveiling op de CD is ingebouwd.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/04, 14:36:41 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?