Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub Probleem na grub update, Linux Mint - Windows 7  (gelezen 860 keer)

Offline Emiel1988

  • Lid
Grub Probleem na grub update, Linux Mint - Windows 7
« Gepost op: 2012/03/01, 15:35:35 »
Goeiedaagg ^-^

Ik had mijn pc draaiende met Windows 7 en Linux Mint

Het gaat om grub 1.99 naar mijn mening het kan 1.98 zijn maar ik weet niet hoe ik dat nog kan zien atm.
Ik wou Burg-Manager installeren maar dat lukte niet.

Heb ik het verkeerd begrepen dat ik burg manager alleen een tweak programmatje is voor grub? of is het een bootloader?

Toen las ik dat ik eerst grub moest updaten en dat heb ik toen dus gedaan en kreeg ik na de reboot dit scherm:(zie foto)
Zodoende weet ik niet meer wat ik moet doen want ik heb dit zelfde scherm al eerder gehad en kwam er toen ook niet meer uit.

Mijn bedoeling is nu dat ik dus mijn systeem weer draaiende wil hebben met de burg manager zodat ik de mooie knoppen in mijn bootmenu heb ipv de tekst regels met evt een achtergrond.

Wie ken mij een stukje opweg helpen ^-^


Offline Emiel1988

  • Lid
Re: Grub Probleem na grub update, Linux Mint - Windows 7
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/01, 17:08:51 »
Die pagina heb ik al meerdere malen gebruikt, maar werkt niet. Ik blijf elke keer weer al installeer ik grub opnieuw weer dit scherm krijgen. De enige manier waarmee ik kan booten is de grub bootdisk.
Rescatux cd ook al geprobeerd maar hier kan ik ook weinig mee naar mijn mening.

in iedergeval bedankt ;)

Offline Emiel1988

  • Lid
Re: Grub Probleem na grub update, Linux Mint - Windows 7
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/01, 17:11:43 »
Kan een moderator dit topic verplaatsen naar Software en configuratie voor me? Zit naar mijn mening bij het verkeerde forumdeel.