Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android  (gelezen 3371 keer)

Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Gepost op: 2011/10/19, 22:47:43 »
http://www.androidworld.nl/100283/ceo-microsoft-haalt-uit-naar-android/

Wel een beetje typische uitspraken voor een CEO die ook nog eens verdient per toestel aan het systeem waar hij zo naar uithaalt ???

Offline Dave

  • Lid
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/20, 12:14:12 »
kwam er maar eens een rechtzaak waarin ze eens hard moeten maken over welke vage patenten het nu gaat waarmee microsoft al die bedrijven zo onder druk zet met schikkingen en afdrachten.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 12:24:41 »
Een paar weken geleden las ik een stuk over een Amerikaan (waar anders) die patent wilde aanvragen over een manier van sneeuwpoppen maken.
Het is een vreemde wereld !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline MKe

  • Lid
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/20, 12:52:52 »
Een paar weken geleden las ik een stuk over een Amerikaan (waar anders) die patent wilde aanvragen over een manier van sneeuwpoppen maken.
Het is een vreemde wereld !
Er is een patent, die al heel lang bestaat en toegekent is, die patenteert dat als je op een schommel zit en je eerst aan het ene touw en dan aan het andere touw trekt, dat je dan zijwaards heen en weer beweegt. En zo zijn er heel veel van dit soort onzin patenten die toch toegekent zijn. Je moet maar eens googelen op strange patents. Dan vind je allerlei dingen.

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/20, 13:16:18 »
Ballmer verdiend wat mij betreft een klets op zijn kale ronde bolletje hiervoor.(sorry,kan het niet laten) XD
Kubuntu 20.04

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/20, 13:48:35 »
Ballmer verdiend wat mij betreft een klets op zijn kale ronde bolletje hiervoor.(sorry,kan het niet laten) XD

Hahaha, volledig mee eens XD

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/20, 14:44:37 »
Een paar weken geleden las ik een stuk over een Amerikaan (waar anders) die patent wilde aanvragen over een manier van sneeuwpoppen maken.
Het is een vreemde wereld !
Er is een patent, die al heel lang bestaat en toegekent is, die patenteert dat als je op een schommel zit en je eerst aan het ene touw en dan aan het andere touw trekt, dat je dan zijwaards heen en weer beweegt. En zo zijn er heel veel van dit soort onzin patenten die toch toegekent zijn. Je moet maar eens googelen op strange patents. Dan vind je allerlei dingen.
Volgens mij heeft hij dat patent ook toegewezen gekregen, omdat niemand hem al had.
Hoeveel patenten denk je dat er in een winkelwagentje zit?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/20, 15:24:40 »
Dan wil ik een patent op de volgorde van de pedalen in een auto, en dan lekker de autofabriekanten dwarszitten :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/20, 17:31:05 »
Twee feiten:
- Ballmer vindt Android te moeilijk (is voor programmeurs niet voor gebruikers);
- 40% van de smartphone gebruikers heeft Android.

Een mogelijke conclusie:
- Minstens 40% van de smartphone gebruikers is slimmer dan Steve Ballmer


Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/20, 17:33:51 »
Hahahaha XD

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/20, 23:01:09 »
Twee feiten:
- Ballmer vindt Android te moeilijk (is voor programmeurs niet voor gebruikers);
- 40% van de smartphone gebruikers heeft Android.

Een mogelijke conclusie:
- Minstens 40% van de smartphone gebruikers is slimmer dan Steve Ballmer
En een andere mogelijke conclusie:
- Windows 8 is voor kinderen...

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/20, 23:04:18 »
Twee feiten:
- Ballmer vindt Android te moeilijk (is voor programmeurs niet voor gebruikers);
- 40% van de smartphone gebruikers heeft Android.

Een mogelijke conclusie:
- Minstens 40% van de smartphone gebruikers is slimmer dan Steve Ballmer
En een andere mogelijke conclusie:
- Windows 8 is voor kinderen...



Dat zegt men ook van Unity...

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/20, 23:05:54 »
Mwah, volgens mij is Unity meer voor techneuten :P 't Is in ieder geval een prachtig voorbeeld van hoe ingewikkeld je een simpel besturingssysteem kunt maken XD
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/20, 23:38:58 »
Vind jij. Ik ging even uit van de uitspraken van sommige mensen ;)
Ik gebruik Unity naar volle tevredenheid, zo simpel als maar kan, maar toch subliem in elkaar gezet en sociale netwerken prachtig geïntegreerd :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/21, 07:45:15 »
Vind jij. Ik ging even uit van de uitspraken van sommige mensen ;)
Ik gebruik Unity naar volle tevredenheid, zo simpel als maar kan, maar toch subliem in elkaar gezet en sociale netwerken prachtig geïntegreerd :)
+100000

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/22, 15:50:23 »
En hij staat weet met zwetende oksels te brullen zonder dat hij weet waar hij het over heeft. Steve Biljartbal(mer) mag van mij wel eens gaan oprotten daar die man een volkomen mislukte Windows carrière achter zich heeft. Het enige wat hij kan is brullen en afgeven op andere systemen die niet van Microsoft zijn.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/22, 18:44:58 »
Het enige wat hij kan is brullen en afgeven op andere systemen die niet van Microsoft zijn.

Klinkt een beetje zoals de Linux-community   :rolleyes:
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/22, 18:52:53 »
Het enige wat hij kan is brullen en afgeven op andere systemen die niet van Microsoft zijn.

Klinkt een beetje zoals de Linux-community   :rolleyes:

Ik heb hem nog nooit op iets zinnigs kunnen betrappen (heb uren aan filmpjes van hem gekeken). Steve Jobs bijvoorbeeld kraakte ook wel eens Linux af, maar kwam nog tenminste met goede ideeën (ook uren aan videobeelden van bekeken). 
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/22, 18:59:37 »
Mwah, volgens mij is Unity meer voor techneuten :P 't Is in ieder geval een prachtig voorbeeld van hoe ingewikkeld je een simpel besturingssysteem kunt maken XD

+1000
Hahaha helemaal mee eens.

Ik ben het op een aantal punten wel met Steve Balmer eens.
Al denk ik wel dat het nu is omdat Windows 8 er aan komt en hij zijn eigen systeem moet promoten.
Door de concurrent zwart te maken willen ze er zelf beter uit komen al vind ik persoonlijk dat je, je eigen product moet promoten door te laten zien hoe goed het is in plaats anderen af te kraken.

Om je nu druk te maken wat Steve zegt is ook onnodig. Android is marktleider en Windows is daar nog ver vandaan. Weten ze ook eens wat het is om klein te zijn. XD

@Vincentlaborant, Uhm die goede ideeën waren niet van hem maar had hij ook weer ergens gezien.
Alles is bij die lui voor gekauwd en uit gedokterd. Jobs was daar heel goed in.
Jatten, patent er op aanvragen en dan verkopen of het jou idee was.

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/22, 19:05:37 »
Het enige wat hij kan is brullen en afgeven op andere systemen die niet van Microsoft zijn.

Klinkt een beetje zoals de Linux-community   :rolleyes:
Grotendeels waarschijnlijk wel ja, maar ik vind bijvoorbeeld Windows 8 weer een goed begin van Windows. Weg van de iconen op het bureaublad (die Apple altijd al heeft gehad, dus 'gestolen' van Apple). Net zoals menubalken, ik geloof dat Apple die ook gelijk had.
En van Android kan ik niet zeggen dat het allemaal naar nieuw ontwerp is, want er zitten zeker wel wat elementen in die iOS ook heeft. (Niet dat dat wilt zeggen dat ik tegen Android ben, want ik ben er echt weg van =D)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/22, 20:12:45 »
@Cheap: Ja, en Android 4.0 heeft weer dingen afgekeken van webOS. Vooraleer emiel me daar tegen gaat spreken: kijk maar op Precentral waar uitgelegd wordt wat de overeenkomsten zijn.

Maar ik vind die iconen geen ramp hoor. Je gebruikt ze of je gebruikt ze niet. Ik heb 3 dingen op het bureaublad staan en meer komt daar niet bij. De rest is launcher+Dash.

@emiel:
"Android is marktleider en Windows is daar nog ver vandaan"
Ja, maar het komende kwartaal gaan ze hard inhalen o.a. met die HTC Titan die nu bij de Media Markt ligt. Android inhalen niet, maar ze zullen wel meer marktaandeel winnen. Android gaat ze niet lukken, zeker niet met die Motorola Razr die nu wereldwijd gaat verkocht worden komende maand als dunste en innovatiefste telefoon ter wereld.

Maar goed, uiteindelijk is alles van elkaar afgekeken. Er is weinig wat echt volledig zelf bedacht is, dus ook zonder inspiratie van anderen.

Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/22, 20:57:42 »
Maar goed, uiteindelijk is alles van elkaar afgekeken. Er is weinig wat echt volledig zelf bedacht is, dus ook zonder inspiratie van anderen.
Das waar, alhoewel Apple toch (naar mijn mening) flink nieuwe dingen heeft weten te introduceren. Maar dat komt waarschijnlijk vooral door de naam, met een paar verbeteringen.
De iPad was namelijk niet de eerste tablet, er waren al Windows tablets daarvoor (zover ik weet).
En de iPhone is ook maar een verbeterde smartphone, een smartphone zoals hij in mijn hoofd altijd al heeft moeten zijn maar er nog niet was.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ome Steve Ballmer haalt uit naar Android
« Reactie #22 Gepost op: 2011/10/23, 01:56:04 »
@Vistaus, Ik weet ook wel dat ze zullen gaan groeien maar door modder te gooien, maken ze reclame.
Kost niets en iedereen wil het horen.

@Cheap Applications, Volgens mij was het iemand anders zijn idee maar was Windows inderdaad 1 van de eerste die onderzoek deden naar een soort tablet.
De smartphone was niet de eerste maar Apple heeft wel de manier van werken erop veranderd.
Hun desktop is en kopie van allerlei andere desktops.