Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice  (gelezen 2998 keer)

Offline _eric_

  • Lid
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Gepost op: 2008/08/19, 21:51:33 »
Beste Linux-ers,

Vandaag ontving ik een document waarbij iemand in Word opmerkingen in het document geplaatst heeft. Ik zie ze niet in OpenOffice.... Bestaat die functie niet of moet ik even iets aanvinken oid?

Groeten
Eric

Offline _eric_

  • Lid
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/19, 22:02:41 »
Nadat ik mijn bril opgedaan had zag ik wel kleine gele vierkantjes.... :cool:

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/19, 22:21:11 »
Ben je iets met die kleine gele vierkantjes of toch maar niets? Zo nee slaag ik even aan de Google voor je.

Aanpassing: Al gevonden zelfs. Wat wij "comments" noemen in MS Word, noemt "notes" in Open Office. Blijkbaar kan je notes lezen door op F5 te drukken als je het document open hebt staan.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Offline _eric_

  • Lid
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/19, 22:23:04 »
Als je een tijdje met de cursor op de kleine vierkantjes blijft staan dan komt de opmerking boven water....

Thx
Eric

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/20, 02:30:27 »
In versie 3 van OpenOffice.Org, zijn de comments - net zoals bij word - beter weergegeven. Alleen is ooo3 is nog steeds beta. Nog even
wachten dus.

Release Schedule
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/OOoRelease30#OOo_3.0_Final
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline _eric_

  • Lid
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/20, 10:06:32 »
For future reference.. Opmerkingen in Word heten in de nederlandse versie van OpenOffice notities.

Als versie 3 uitkomt wordt deze dan 'automatisch' geinstalleerd in de updates, of moet je het zelf in de gaten houden? (Ik ben een Newbie...)

Gr en bedankt
Eric

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
opmerkingen in Word weergeven in OpenOffice
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/20, 14:30:30 »
Zo te zien komt OpenOffice.org niet in Intrepid Ibex (8.10) maar waarschijnlijk zal deze wel in de backports komen.

Ik hoop dat ze ook in de backports van Hardy Heron (8.04) komen. dan zijn ze eenvoudig te installeren door de backports bij Systeem -> Beheer -> Pakketbronnen aan te zetten.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal