Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux in nederlands  (gelezen 963 keer)

manuela

  • Gast
linux in nederlands
« Gepost op: 2007/03/05, 21:49:08 »
hoi allemaal....

ik heb net de demo geinstalleerd en toch een paar vraagjes.... islinux ook in het nederlabds te verkrijgen.... en punt 2 kan ik de resolutie aanpassen ivm slechtzienheid......

groetjes

manuela

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux in nederlands
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/05, 21:54:20 »
2 x ja!

Instructie in het NL, want ik heb 'm al op NL staan.

Nederlands: Systeem - Beheer - Taalondersteuning: Dutch aanvinken en na installatie van de taalpakketten, op standaardtaal zetten (default). Daarna herstart.

Resolutie: Systeem- Voorkeuren-Schermresolutie
of:
Systeem- Voorkeuren - Assisterende technologie.

Groet, Pjotr.

manuela

  • Gast
linux in nederlands
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/05, 22:58:22 »
Ah dank je wel.... ik denk wel dat ik namelijk overstap van XP naar linux, ziet er goed uit.... Kan ik linux gewoon er over heen zetten, of moet ik eerst formatteren???

groetjes
manuela

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
linux in nederlands
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/05, 23:09:36 »
Doe het voorzichtig aan in het begin, maak van je PC een tweevoudig opstartbaar machientje. Dus laat Windows er gewoon op staan naast Linux.

Offline Math.

  • Lid
linux in nederlands
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/06, 02:08:09 »
Hey Manuela,

Mijn vriendin is ook slechtziend en vind de zoom-functie in beryl helemaal geweldig!
Als je straks een beetje bekend bent geworden met Ubuntu zou ik hier ook zeker eens een keer naar kijken.
Voorbeeldje: http://youtube.com/watch?v=LFQAqxoKyAE
Beryl is dan eigenlijk over het algemeen meer voor de leuk, bepaalde effecten enzo, zoals het draaien van je desktop als een soort van cubus, maar die zoomfunctie is echt zeer handig. :)

Maar probeer eerst maar eens gewoon Ubuntu te installeren en te kijken wat er allemaal mogelijk is.
Een multiboot (Ubuntu naast WindowsXP draaien) is gewoon mogelijk, zo hoef je geen radicale besluiten te nemen. :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
linux in nederlands
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/06, 07:31:02 »
Bij een vriend van me was het nodig om eerst de language-packs voor de nederlandse taal aan te vinken in synaptic voor ie nederlands wou installeren.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

manuela

  • Gast
linux in nederlands
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/06, 23:22:36 »
Hoi

Allemaal bedankt hiervoor, heb hem ondertussen geinstalleerd en het werkt....offcourse:)

Maar nu heb ik d.m.v. mount  mijn hd die onder windows draait toegevoegd, weliswaar met hulp hoor, maar als ik nu in ubuntu naar die schijf probeert te gaan dan zegt hij dat ik geen rechten heb, ik ben de enige gebruiker, en heb ingelogd met paswoord., wat kan ik nog meer hier aan doen?

groetjes
manuela