Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: traag lokaal netwerk  (gelezen 1090 keer)

Piet Vanraad

  • Gast
traag lokaal netwerk
« Gepost op: 2009/01/02, 13:48:59 »
Ik heb een map Openbaar gemaakt op mijn desktop pc. Als de laptop nu bestanden upload/download van de desktop pc dan gaat dit maar met een snelheid van 100-150 kb/sec. Is dit niet nogal traag?

De desktop is verbonden met de wireless router via wifi, een rtl2500 kaart die ingesteld staat op 54mb/sec. De laptop is verbonden met de wireless router via wifi, een rtl8187 kaart die ingesteld staat op 54mb/sec.

De servertechnologie die het bestanden delen mogelijk maakt is die die default in ubuntu zit, ik veronderstel dat dit samba is.

Enig idee of die snelheden normaal zijn? Kan er iets aan gedaan worden?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: traag lokaal netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/02, 13:54:56 »
je desktop bedraad aansluiten is sneller,,

de snelheid van 54g is theoretiech maximaal maar door gebruik van versleuteling [wep/wpa/wpa2 etc] wordt het nog langzamer,, en de kwaliteit van je signaal is ook van invloed.

ik heb hier thuis ook een goed draadloos netwerk,,met goede spullen maar er "hangen" maar drie toestellen aan het wlan,, mijn bed-laptop de acer one netbook van mn vriendin en mn telefoon[n95].

voor alle vaste app die je toch niet onder je arm neemt heb ik de moeite genomen om kabeltjes te leggen,,
is een eenmalige moeite maar daarna gaat alles als een speer en heb je er geen omkijken meer naar.