Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastlopers 12.04 LST  (gelezen 2359 keer)

Offline queenfan

  • Lid
Vastlopers 12.04 LST
« Gepost op: 2012/05/10, 14:33:20 »
Sinds eergisteren een update gedaan vanaf 11.10 naar 12.04 LST, de update kreeg ik via de softwareupdate, sinds de update heb ik zeer veel freezes zelfs zo erg dat de enige manier om te resetten is door de powerknop ingedrukt te houden.

Ik het Ubuntu draaien als dualboot op een Toshiba Tecra S5, naast Windows 7, voor de upgrade naar 12.04 nergens last van maar nu alleen maar. Heb trouwens 12.04 inmiddels opnieuw geinstalleerd, heb dan een clean install gedaan maar nog steeds de freezes.

Overigens heb ik de 32 bits versie geinstalleerd.


Offline queenfan

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/15, 15:26:15 »
Heb van alles geprobeert de Nvidia driver tot een schone installatie het probleem blijft zich voortdoen, inmiddels over gegaan naar Fedora met pijn in het hard.

Heb altijd met heel veel plezier "gespeeld" met Ubuntu en zal het nog steeds aanraden aan anderen als die Linux willen proberen, maar nu even niet meer voor mij.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/15, 16:10:35 »
Je had ook xubuntu kunnen proberen, misschien is het unity geweest.
Je had dan alles hetzelfde gehad, kwa installatie(deb files), en software is hetzelfde.
Xubuntu is ook nog sneller.
En later had je weer naar ubuntu kunnen gaan.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/15, 20:11:18 »
Heb je wel Unity 2D geprobeerd?

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/15, 20:25:49 »
Dat ken ik, mijn probleem zat hem in de hardware... of je het hardware die niet helemaal gezond is (zou je even kunnen checken) of je hebt te weinig geheugen. Hoeveel geheugen heb je in je pc? Draai idd eens 2D of probeer eens een andere desktop variant om je hardware uit te sluiten. Kijk ook eens in /var/log/lightdm log files... miss dat je daar iets geks ziet staan of in /var/log/syslog mist ie miss een module of heb je wel de juiste videodrivers? Kun je dit eens uitvoeren in de terminal?

sudo lspci

en dan de inhoud even posten in http://paste.ubuntu.com/ en hier de url posten.
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/15, 20:56:28 »
Je had ook xubuntu kunnen proberen, misschien is het unity geweest.
Je had dan alles hetzelfde gehad, kwa installatie(deb files), en software is hetzelfde.
Xubuntu is ook nog sneller.
En later had je weer naar ubuntu kunnen gaan.

Dat had het probleem met nVidia niet opgelost. En dat Xubuntu bij jou sneller is maakt het nog geen feit. Bij mij is Unity sneller. Dus? Ik ga ook niet Unity constant aanraden omdat het bij mij sneller is. Een beetje gefundeerd argument had dus wel gemogen.

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/15, 20:57:29 »
Dat ken ik, mijn probleem zat hem in de hardware... of je het hardware die niet helemaal gezond is (zou je even kunnen checken) of je hebt te weinig geheugen. Hoeveel geheugen heb je in je pc? Draai idd eens 2D of probeer eens een andere desktop variant om je hardware uit te sluiten. Kijk ook eens in /var/log/lightdm log files... miss dat je daar iets geks ziet staan of in /var/log/syslog mist ie miss een module of heb je wel de juiste videodrivers? Kun je dit eens uitvoeren in de terminal?

sudo lspci

en dan de inhoud even posten in http://paste.ubuntu.com/ en hier de url posten.


Te weinig geheugen lijkt me niet want hij zegt dat hij wel Windows 7 kan draaien en Win 7 heeft doorgaans even veel of meer geheugen nodig als Unity.

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/15, 21:02:56 »
Dan denk ik dat je wat hardware problemen hebt, kijk je logfiles eens na? Hou Top eens open en wat voor videokaart had je nou?
Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Offline queenfan

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/16, 09:20:25 »
Het rare is dat ik nooit geen problemen heb gehad met Ubuntu ook de vorige versie (11.??) draaide zonder problemen.

Ik heb ook geprobeert in 2D, een andere driver voor de Nvidia kaart niks helpt, heb nu Fedora erop zitten maar blijf Ubuntu prettiger vinden.

Heb een NVidia Quadro NVS 130M  met 256 MB  geheugen die tot 12.04 perfect werkte, ook onder W7 en Fedora geen problemen, het interngeheugen is 1Gb.


Denk dat ik straks als ik de tijd ervoor heb een nieuwe poging ga doen met 12.04, Ubuntu heeft altijd gewerkt.

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/16, 09:51:49 »
Ja, een schone installatie werkt vaak zijn vruchten af. Denk toch dat lightdm niet helemaal overweg kan met jou videokaart of dat ie iets mist. Vaag, schonen installatie is het snelst maar uitzoeken leer je meer van :D

Draag je Linux een warm hart toe en ben je systeembeheerder of een Linux Desktop gebruiker. Voeg je dan toe de Dutch Linux Users groep op Facebook!

Offline queenfan

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/22, 14:00:13 »
Even een update....

Heb verschillende Linux distro's geprobeert allen met succes, geen problemen. Dit waren OpenSuse, Fedora, Xbuntu en Kubuntu.

Met dit in het achterhoofd heb ik onder Windows de aparte patitie geformateerd en heb Ubuntu 12.04 opnieuw geinstalleerd (een clean install dus). Tot nu toe draait alles goed ben nu zeker een half uur aan het spelen en heb nog geen vastloper gehad, de vorige keer was dat al na 5 minuten.

Hopelijk gaat het nu wel goed, ik ga nu een hoop terug zetten en testen maar ziet en veel belovend uit.

Offline queenfan

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/23, 14:50:05 »
Weer even een kleine update...

Vandaag weer de nodige problemen, ik kreeg een melding om extra stuurprogramma's te installeren voormijn NVidia kaart, nadat ik dit gedaan had en een restart begon de problemen.

Inmiddels dit verwijderd en nu draait alles weer, lijkt erop dat de NVidia drivers niet goed zijn....

Offline Trudi

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/24, 12:22:25 »
 :| Ik had exact dezelfde vastlopers. Vooral de browser (Opera Next) gaf al bij het 2de 0f 3de scherm problemen. Maar nadat ik BEIDE Nvidia-drivers heb uitgeschakeld lijkt het erop dat er geen vastlopers meer zijn. Heb nog een pc met Windows XP als dual boot en dezelfde vastlopers. Kan ik ook hier de Nvidia-drivers uitschakelen? of heeft dat invloed op de werking van XP? ( :-*alleen deze vraag al verraadt dat ik niet veel sjoege heb van besturingssystemen...)

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/24, 12:39:42 »
Dat heeft geen enkele invloed op XP, dus je kan het gerust proberen.

Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/24, 12:49:11 »
Owww, Opera Next hè? Dan is het logisch dat je problemen hebt. Opera Next is de bèta van de volgende Opera stable en Opera Next ondersteunt 3D-accelaratie wat nog niet op alle videokaarten goed gaat, anders was ie al gereleased geweest (dit is de grote blocker). Dus dat verklaart je problemen.

Offline queenfan

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/24, 18:21:41 »
Ik heb nu sinds de vorige update de drivers verwijderd, weer kreeg ik bij het internetten met Firefox problemen. De bekende vastlopers kwamen weer tevoorschijn, heb toen chrome voor Ubuntu (ben de naam even kwijt) geïnstalleerd en dat gaat tot nu goed.


Offline Suns

  • Lid
Re: Vastlopers 12.04 LST
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/25, 07:03:06 »
Ik heb dit gedrag van Firefox ook gehad en is hier opgelost , ik installeerde standaard vlc  plugin mee in Firefox en die veroorzaakte ook de vastloper bij mij in Firefox die heb ik verwijderd en Firefox  doet het weer goed , dus kijk eens of je die ook geinstalleerd heb.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039