Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wlan internet feisty  (gelezen 1215 keer)

verbree

  • Gast
Wlan internet feisty
« Gepost op: 2007/04/18, 18:08:56 »
Hallo beste mensen.

ik sta een beetje voor een raadsel waarom mijn WLan kaartje het niet doet (linksys wmp54 RT61)

nu viel mij iets raars op. ik heb toe net eens geprobeerd om het via een draadje te doen. alsnog niks maar opeens krijg ik de message van update manager dat er updates waren (nieuwe updates bekend lijkt mij (maybe heel even) internet verbinding gehad)

zie screenshot (update manager geactiveerd in de rechte bovenhoek)
http://allyoucanupload.webshots.com/v/2001471546402002739

nu ben ik eventjes in de terminal gedoken en met behulp van het commando ifconfig eens bekeken als ik ook echt verbinding heb: ik moet zeggen dat ik er niet veel wijzer van wordt:

zie screenshot
http://img404.imageshack.us/img404/2927/terminalny6.png

het vreemde vind ik stel ik had heel even internet verbinding waarom was het icoontje bovenin  niet veranderd naar 'connected to network' inplaats van 'no network connection'

PS: het netwerk dat ik probeer te joinen is geen beveiligd netwerk.

nu heb ik een paar vragen:

1 weten jullie nu aan de hand van de screenshots wat ik fout doe of wat ik wel moet doen?

2 kan het zijn dat deze kaart in de bèta niet werkt (wat ik dan zeer opmerkelijk zou vinden omdat mijn netwerk kaart toch wel de netwerken detecteert)

3 is er ook een commando voor de terminal  om de PC te laten verbinden met een netwerk

4 is er niet iets dat ik nog bepaalde files zou moeten aanpassen?

alvast heel erg bedankt :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wlan internet feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/18, 18:11:51 »
Eenvoudigste aanpak lijkt me deze:
Haal morgenavond de definitieve versie van Feisty binnen (via Windows?) en installeer die op je computer. Als je dan nog steeds dat probleem hebt, dan weet je in elk geval zeker dat het niet ligt aan een bèta-fout.

verbree

  • Gast
Wlan internet feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/18, 18:33:23 »
Nee iderdaad. dat was ik ook wel van plan. maar als die het na de echte feisty versie  het niet doet haal ik een keert waarbij ik zeker weet dat feisty um direct herkent. want dit begint zo wel een beetje slopend te worden..:D