Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openSUSE 11.2: hoe bevalt-ie?  (gelezen 24560 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: openSUSE 11.2: hoe bevalt-ie?
« Reactie #50 Gepost op: 2009/12/29, 16:01:03 »
Beeldschermwisselingen gaan schokkerig e.d.

Kijk eens in het Configuratiecentrum (niet in Yast, want het is een gebruikersvoorkeur) bij Uiterlijk en gedrag - Desktopeffecten, of de "desktop effects" aanstaan. Apart scherm, geen onderdeel van Uiterlijk (zoals in Ubuntu).

Zo ja, zet ze uit (haal het vinkje weg bij: enable desktop effects). Dat scheelt een hoop....
« Laatst bewerkt op: 2009/12/29, 16:25:15 door Pjotr »

Offline Bertel

  • Lid
Re: openSUSE 11.2: hoe bevalt-ie?
« Reactie #51 Gepost op: 2009/12/29, 17:25:21 »
Enige hinderlijke fout die ik nog ervaar, is dat "automatisch inloggen" soms niet werkt (grafische omgeving loopt soms vast bij automatisch inloggen). Dan moet ik 2 x snel achter elkaar Ctrl Alt Backspace doen en vervolgens normaal inloggen.

Dank voor de tip.  :)


Wat is vrije software?

Offline Jan E.

  • Lid
Re: openSUSE 11.2: hoe bevalt-ie?
« Reactie #52 Gepost op: 2009/12/29, 17:48:45 »
Zo ja, zet ze uit (haal het vinkje weg bij: enable desktop effects). Dat scheelt een hoop....

Die staan uit, had ik al gecheckt.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline lcup

  • Lid
Re: openSUSE 11.2: hoe bevalt-ie?
« Reactie #53 Gepost op: 2009/12/29, 23:16:45 »
Gebruik al bijna vanaf de final release. Ben er zeer tevreden mee. Jammer dat er zoveel mensen vastgeroest zitten aan Windows. Enige probleem in OO.o. Dat wil nog steeds niet echt. Merk verder niets van traagheid en heb toch veel effecten ingeschakeld. Al is het alleen maar om een beetje indruk te maken op degenen die eens komt kijken.

DarkEra

  • Gast
Re: openSUSE 11.2: hoe bevalt-ie?
« Reactie #54 Gepost op: 2010/01/01, 14:29:04 »
Heb vanmorgen vroeg openSUSE 11.2 KDE op m'n Acer Aspire One 150 netbook gezet, de DVD had ik nog liggen. Ik moet eerlijk zeggen dat de KDE versie van openSUSE beter werkt op deze netbook dan de Ubuntu 9.10 Netbook Remix en de Kubuntu 9.10 Netbook Remix.

Bij de UNR 9.10 had ik nu twee keer dat de desktop verdween en er een zwart beeld met een cursor links boven en de muiscursor over bleven. Ook knipperde na dit voorval het lampje van de shift lock. Zal wel een kernel panic geweest zijn.

Op de Kubuntu Netbook Remix was ik zo uitgekeken en vond 'm zowiezo minder goed werken.

Eens kijken wat openSUSE 11.2 verder nog gaat doen, als het goed blijft gaan laat ik deze op de Acer netbook staan.