Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verschillende distro's met een enkele home map  (gelezen 909 keer)

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
verschillende distro's met een enkele home map
« Gepost op: 2008/09/12, 12:35:52 »
Ik weet niet goed of dit mogelijk is. Eigenlijk is het maar een gimmick om verschillende distro's beschikbaar te hebben, maar we kunnen maar bijleren over linux, niet?

mijn ideeën om toch van overal gemakkelijk aan mijn bestanden te kunnen was een launcher op het bureaublad naar een partitie of schijf waar ik vanuit alle distro's volledige rechten in heb.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/12, 12:41:54 »
Het is technisch mogelijk om een /home te delen met verschillende distro's, maar het gekl*t en gedonder is dan niet van de lucht.... Ik raad het zeer af.

Maak er dan liever een extra partitie bij, bijvoorbeeld in FAT32, waarop je altijd vanuit alle distro's toegang hebt.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/12, 12:47:01 »
Ok bedankt
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline siegi

  • Lid
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/12, 13:18:33 »
Waarom fat32?
Gebruik liever gewoon ext3 :)

Offline kihid

  • Lid
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/12, 13:34:44 »
Begin er niet aan om meerdere distro's met EEN home map, dat is geheid problemen oproepen.
Heb het zelf ook al eens geprobeert door mijn Arch Linux schijf en een schijf met Ubuntu (Gutsy) een en dezelfde /home te geven>>>probleem na probleem diende zich aan.
Het kan wel maar dan moet je exact dezelfde versies van programma's op beide distro's staan met exact dezelfde configuraties.
Krijg je bij systeem a een update en bij ststeem b niet heb je weer problemen.

Dus niet doen
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline leepesjee

  • Lid
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/12, 15:23:57 »
Sluit me geheel bij de vorige sprekers aan, maar begrijp je vraag wel. Ik had dit zelf mbt de mailbestanden en archieven van thunderbird. Heb die daarom op een aparte data-partitie gezet, en de .mozilla-thunderbird map in de home's van de verschillende distro's na installatie van thunderbird vervangen door een link naar die map.
Dat werkt bij mij, en kan dus vanuit de verschillende distro's mail lezen en opslaan, zonder dat de boel in de war loopt. Kan er ook een hele distro afgooien zonder me te hoeven bekommeren over de mailbestanden.

Succes is niet verzekerd. Maak eerst een back-up van de bestanden als je zoiets uitprobeerd. Verder helpt het als je user-accounts bij de verschillende distro's hetzelfde user-id hebben, ivm toegangsrechten.

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/12, 18:20:51 »
goed ik begin er niet aan.

en ik wou nog wel vragen of ik mijn programma's kan delen, zodat ik ze niet dubbel of driedubbel moet downloaden. maar ik zal toch eens moeten leren om de bron binnen te halen en zelf te compileren.
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)

Offline vanadium

  • Lid
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/12, 20:35:35 »
Citaat
en ik wou nog wel vragen of ik mijn programma's kan delen, zodat ik ze niet dubbel of driedubbel moet downloaden. maar ik zal toch eens moeten leren om de bron binnen te halen en zelf te compileren.
Waarom dan nog de verschillende distro's?

Offline putor

  • Lid
    • barbellphysics
verschillende distro's met een enkele home map
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/12, 21:24:18 »
Citaat van: vanadium
Citaat
en ik wou nog wel vragen of ik mijn programma's kan delen, zodat ik ze niet dubbel of driedubbel moet downloaden. maar ik zal toch eens moeten leren om de bron binnen te halen en zelf te compileren.
Waarom dan nog de verschillende distro's?
geen idee, nieuwsgierigheid?
"Schrijf niet aan kwade wil toe wat voldoende verklaard wordt door domheid" (Hanlon)