Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Kopiëren naar' in Nautilus  (gelezen 906 keer)

hansv

  • Gast
'Kopiëren naar' in Nautilus
« Gepost op: 2010/09/21, 15:05:11 »
Hallo allemaal,

Wanneer ik in Nautilus op een bestand of map rechts klik, staat hierbij ook een item 'Kopiëren naar'. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is nieuwe items (dus naast 'Ander paneel', 'Bureaublad' en 'Persoonlijke map') toe te voegen? (Hetzelfde geldt overigens voor 'Verplaatsen naar'.)

Bij voorbaat dank.

Hans

Offline Bloom

  • Lid
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/21, 15:16:43 »
Tik F3 op kies in het menu 'Beeld' en 'Extra paneel' om een tweede bladerpaneel te openen in het huidige bladervenster.
Dat extra bladerpaneel kun je dan navigeren naar de map van je keuze. Als je nu in het linkerpaneel rechts klikt op een bestand, kun je bij 'Kopiëren naar' en 'Verplaatsen naar' kiezen voor 'Ander paneel'.

hansv

  • Gast
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/21, 15:19:29 »
Tik F3 op kies in het menu 'Beeld' en 'Extra paneel' om een tweede bladerpaneel te openen in het huidige bladervenster.
Dat extra bladerpaneel kun je dan navigeren naar de map van je keuze. Als je nu in het linkerpaneel rechts klikt op een bestand, kun je bij 'Kopiëren naar' en 'Verplaatsen naar' kiezen voor 'Ander paneel'.

Bedankt voor het antwoord.
Dit is echter niet wat ik bedoel, want ik wil bijvoorbeeld de map 'Afbeeldingen' toevoegen aan dat rijtje. Is dat mogelijk?

Mvg, Hans


hansv

  • Gast
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/21, 15:46:37 »
Ja, maar dat moet je dan doen via Nautilus scripts.

Bedankt voor het antwoord, maar als ik het goed gezien heb bestaat zoiets wat ik wil niet bij Nautilus scripts, en ik heb niet de wijsheid om het zelf te maken...
In ieder geval bedankt voor de moeite!

Groet, Hans

Offline Bloom

  • Lid
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/21, 16:01:45 »
Kijk anders ook eens hiernaar: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101859
Je kunt verder in Nautilus ook acties bijdefiniëren via de "Nautilus Acties-Configuratie". Die zit niet standaard in Ubuntu en moet je via het Softwarecentrum bijinstalleren.

hansv

  • Gast
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/21, 17:03:11 »
Kijk anders ook eens hiernaar: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=101859
Je kunt verder in Nautilus ook acties bijdefiniëren via de "Nautilus Acties-Configuratie". Die zit niet standaard in Ubuntu en moet je via het Softwarecentrum bijinstalleren.

Bedankt voor de tips! Volgens mij is die eerste link wel zo ongeveer wat ik bedoel...

Mvg, Hans

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/21, 18:50:25 »
nautilus action/actie configuratie via synaptic kan dat toch?

hansv

  • Gast
Re: 'Kopiëren naar' in Nautilus
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/21, 18:59:46 »
nautilus action/actie configuratie via synaptic kan dat toch?

En kunt u dan uitleggen hoe dat moet? Ik snap eerlijk gezegd niet hoe ik het met dat programma aan de praat moet krijgen...
Bij voorbaat dank!

Hans