Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thumbnail generatie in Xubuntu werkt niet  (gelezen 312 keer)

Offline MKe

  • Lid
Thumbnail generatie in Xubuntu werkt niet
« Gepost op: 2016/06/28, 20:55:38 »
Hoi,

Op de Xubuntu (14.04) machine van mijn vrouw werkt de miniaturen (thumbnails) generatie van plaatjes slecht. Soms zie je een deel van de plaatjes als thumbnail en soms helemaal geen enkel plaatje. Ook in de imageviewer kun je dan geen miniaturen zien. Ik heb tumblerd al gekilled met pkill tumblerd, maar dat werkt maar gedeeltelijk.

Iemand een idee?

Re: Thumbnail generatie in Xubuntu werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/28, 23:13:05 »
Soms zie je een deel van de plaatjes als thumbnail en soms helemaal geen enkel plaatje.
Waar zie je die miniaturen niet (goed)? In een lokale bestandsbladeraar of een beeldbekijkert/imageviewert, of in Tumblr, of nog elders?

Offline MKe

  • Lid
Re: Thumbnail generatie in Xubuntu werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/29, 06:16:34 »
Ah, sorry. In de filemanager en in de standaard viewer ( risotto?)
Ik heb net gThumb en geeqie geprobeerd en daar werkt het naar behoren. Ik neem aan dat die hun eigen thumbnail generator hebben.

Re: Thumbnail generatie in Xubuntu werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2016/06/29, 22:19:36 »
Hallo, in dat geval is er iets mis met je systeem. Als Geeqie en Gthumb de miniaturen wel tonen en andere standaardprogramma's (bestandsbeheerder, Risotto) niet, dan denk ik dat jij ergens iets hebt aan- of uitgevinkt waardoor dit niet meer werkt.

Heb je toevallig onlangs een miniaturencache geleegd? Ik weet dat Geeqie een eigen cache aanhoudt.

Oh, nog wat. In Thunar, de standaard bestandsbeheerder van Xubuntu, kun je bij Voorkeuren opgeven dat alleen miniaturen getoond worden van lokale bestanden, en dus niet van bestanden op je lokale netwerk of elders. Veroorzaakt dit misschien jouw euvel?