Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications  (gelezen 508 keer)

Offline yogiman

  • Lid
movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Gepost op: 2012/08/09, 23:42:09 »
als ik in de dash applications typ, krijg ik slechts een 5 tal, waarvan ik geen eens wist dat het applicaties zijn. waar zijn movieplayer en libreoffice? ook met super-a zie ik ze niet staan

Offline yogiman

  • Lid
Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/10, 00:04:58 »
ik vraag dit omdat er meerdere  applicaties zijn, die ik nooit zal gebruiken, en die ik wil verwijderen, zoals movieplayer (ik heb vlc) en libre draw en calc.

Offline jan11000

  • Lid
Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/10, 01:05:41 »
Wat standaard geïnstalleerd is zou ik staan laten.
Heel soms kan dit Linux breken.
En voor snelheid maakt het niks uit.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/10, 07:20:10 »
als ik in de dash applications typ, krijg ik slechts een 5 tal, waarvan ik geen eens wist dat het applicaties zijn. waar zijn movieplayer en libreoffice?
Standaard worden alleen de eerste 5 getoond. Wil je er meer zien, klik dan op 'Nog xx resultaten weergeven', het gehele resultaat wordt dan getoond. Je kunt ook gewoon intoetsen wat je wilt, bv 'movieplayer': de lijst wordt dan gefilterd op datgene wat je ingeeft.

Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/10, 09:55:08 »
Wat standaard geïnstalleerd is zou ik staan laten.
Heel soms kan dit Linux breken.
En voor snelheid maakt het niks uit.

LibreOffice kan er wel veilig af, dit hebben we uitgetest in een ander topic vorige week.

Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/10, 09:58:36 »
Wat standaard geïnstalleerd is zou ik staan laten.
Heel soms kan dit Linux breken.
En voor snelheid maakt het niks uit.

LibreOffice kan er wel veilig af, dit hebben we uitgetest in een ander topic vorige week.
Movieplayer kan ook veilig verwijderd worden, spreek ik uit ervaring (gebruik ook vlc)

Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/10, 11:02:00 »
@Luc: Ah, das mooi om te weten :)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: movieplayer en libreoffice staan niet bij applications
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/10, 19:54:23 »
LibreOffice kan er wel veilig af, dit hebben we uitgetest in een ander topic vorige week.

Ja hoor, kun je gewoon verwijderen. Mijn Ubuntu 12.04 loopt nog steeds als een zonnetje. :)


Edit:
ik vraag dit omdat er meerdere  applicaties zijn, die ik nooit zal gebruiken, en die ik wil verwijderen, zoals movieplayer (ik heb vlc) en libre draw en calc.

De reden dat ik LibreOffice compleet heb verwijderd, was omdat ik OpenOffice.org wilde installeren en had gelezen dat die twee pakketten sámen geïnstalleerd, problemen zouden kunnen opleveren.
Ik zou geen programma's gaan verwijderen, alleen omdat je ze toch niet gebruikt. Want dan sloop je waarschijnlijk op een gegeven moment nét even teveel.......... ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/08/10, 20:30:59 door Mikkel »