Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu dual boot Windows 10 MSI F11 geslaagd!  (gelezen 826 keer)

Ubuntu dual boot Windows 10 MSI F11 geslaagd!
« Gepost op: 2020/06/16, 12:52:43 »
Beste mensen,
Ik had een probleem met het dual boot maken van een PC met Ubuntu 18.04 BIOS en Windows 10 UEFI.
Na lezen van veel goede aanwijzingen ben ik begonnen tijdens het starten een functie-toets vast te houden, te beginnen bij F1.
Bij F11 was het RAAK.
Ik kreeg een window met "u kunt kiezen uit USB via BIOS of UEFI".
Ik koos BIOS en de installatie van Ubuntu 18.04 LTS verliep vlekkeloos!
Het was een paar weken tobben, maar het is gelukt!
Herstart naar Windows 10: gelukt!
Herstart naar Ubuntu 18: gelukt en dit verhaal af kunnen maken!!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Ubuntu dual boot Windows 10 MSI F11 geslaagd!
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/16, 12:54:47 »
Goed gedaan proficiat!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

JorisC

  • Gast
Re: Ubuntu dual boot Windows 10 MSI F11 geslaagd!
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/16, 14:31:52 »
Gewoon uit benieuwdheid
Waarom heb je dan niet gekozen om Ubuntu in UEFI modus te installeren ?  Lukt hoor
Nog een paar jaar en is UEFI standaard en is er van het gewone BIOS geen sprake meer bij nieuwe computers .

Re: Ubuntu dual boot Windows 10 MSI F11 geslaagd!
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/16, 15:33:03 »
Gewoon uit benieuwdheid
Waarom heb je dan niet gekozen om Ubuntu in UEFI modus te installeren ?  Lukt hoor
Nog een paar jaar en is UEFI standaard en is er van het gewone BIOS geen sprake meer bij nieuwe computers .
Bij mij werkte dat niet met het MSI bord. De USB-stick met Ubuntu werd gewoon genegeerd zonder melding.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail