Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma aan werkblad toewijzen  (gelezen 542 keer)

Offline Bobto

  • Lid
Programma aan werkblad toewijzen
« Gepost op: 2011/12/01, 22:18:39 »
Ik ben heel blij dat ik in Ubuntu met werkbladen een soortgelijk iets heb als spaces in mac. Daar maakte ik met mijn mac veel gebruik.

Op de mac was er een manier om programma's toe te wijzen aan een space. Ik kon aangeven dat mijn browser altijd in de eerste space moest openen, mail in de tweede, itunes in de derde. Is daar in Ubuntu ook een manier voor?

Bij voorbaat dank,
Bob Toorenaar

Offline Bobto

  • Lid
Re: Programma aan werkblad toewijzen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/02, 17:06:07 »
Niemand?

Offline HarzG

  • Lid
Re: Programma aan werkblad toewijzen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/03, 13:09:18 »
Niemand?
Misschien kan je eerst "iemand" vertellen met welke Ubuntu-versie je werkt.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Bobto

  • Lid
Re: Programma aan werkblad toewijzen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/03, 13:10:52 »
O ja! Goede tip. 11.10. Unity.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Programma aan werkblad toewijzen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/03, 13:41:34 »
Ik had het net al gevonden via de zoekfunctie. (Omdat ik zelf lui ben heb ik mijn eigen versie in de signature gezet.)

Een "gedwongen" plaatsing op een bepaald/e space/werkblad is mij niet bekend in Gnome en Xfce.
De standaard-beheerder toont volgens mij altijd dezelfde achtergrond en launchers/snelkoppelingen op je bureaublad. Als je op "werkblad 1" een document plaatst, dan is dat ook te zien op werkblad 2.
Het enige verschil wat mij bekend is, is dat de gestarte programma's alleen in een balk van het werkblad te zien zijn waar vandaan deze programma's gestart werden. Deze weergave kan ik in XFCE overigens aanpassen en de programma's "in alle werkbladen" laten tonen.

Je kan kijken of het programma Devilspie dat voor je kan regelen. Het staat in de Ubuntu-universe bronnen.
Daar staat een Duitstalige handleiding over de configuratie en daar een Engelse uitleg. Het programma zelf is nog in een vroeg stadium van de ontwikkeling (0.22-1).
Het vraagt dus wat handwerk, maar dan heb je ook wat  =D  .
« Laatst bewerkt op: 2011/12/03, 13:43:33 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Bobto

  • Lid
Re: Programma aan werkblad toewijzen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/03, 14:46:37 »
Ik denk niet dat ik daarmee aan de slag ga als Linux-Rookie. Bedankt voor het uitzoeken.