Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'  (gelezen 4155 keer)

Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Gepost op: 2013/02/07, 20:25:55 »
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/standaard-software-78807/

Zoals in dat topic te lezen is proberen we kennelijk niemand te helpen op basis van ervaring maar proberen we een zo breed mogelijke oplossing te geven omdat ook meer ervaren mensen stiekem mee kunnen lezen. In dat geval heeft het geen enkel nut dat men zijn of haar ervaring kan vermelden in het profiel want kennelijk wordt er niet opgelet omdat we ook rekening moeten houden met andere meelezers die meer ervaren zijn.
Naar mijn mening mag dat ervaringsstukje bij je profiel dus weg.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/07, 20:36:47 »
goed voorbeeld doet volgen.
dan haal jij het toch alvast weg?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/07, 20:40:31 »
goed voorbeeld doet volgen.
dan haal jij het toch alvast weg?
Je haalt me de woorden uit de mond.


Wat mij veel zinvoller lijkt, is aan te kunnen geven op welke gebieden je de meeste kennis hebt. Dat is ten eerste veel specifieker en ten tweede makkelijker te beoordelen voor jezelf, want veel kennis hebben van Ubuntu in het algemeen is voor de meesten onder ons een zware opgave. Dat zou mijns inziens betekenen dat je moeiteloos je weg weet in Bash, Perl, dpkg, de kernel en zijn interne werking, enzovoorts.

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/07, 20:43:55 »
goed voorbeeld doet volgen.
dan haal jij het toch alvast weg?

Er valt niks weg te halen als je eenmaal een keuze hebt gemaakt (zie tevens erik's post hieronder). Misschien voortaan eerst naar de mogelijkheid kijken voordat je iemand afkat?

@Cumulus: Dat vind ik ook wel een goed idee.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/07, 20:47:50 door Vistaus »

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/07, 20:45:02 »
Van mij mag het weg. Ik wilde het al een keer weghalen, maar eenmaal ingesteld kun je het alleen nog op 'onbekend' zetten.

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/07, 20:48:12 »
goed voorbeeld doet volgen.
dan haal jij het toch alvast weg?

Goed kijken in je profiel doet ook wonderen. Er valt niks weg te halen als je eenmaal een keuze hebt gemaakt (zie tevens erik's post hieronder). Misschien voortaan eerst naar de mogelijkheid kijken voordat je iemand afkat?

@Cumulus: Dat vind ik ook wel een goed idee.
Ik had ooit mijn ervaring op "Gemiddeld" gezet en zoals je ziet is daar niets meer van te zien. Het was dus wél mogelijk, in mijn geval.

Edit:


(Onder Forumprofiel in je instellingen).

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/07, 20:53:19 »
Beetje vreemd, want als ik het op "onbekend" zet staat er bij mijn avatar gewoon "onbekend", zoals je hiernaast kunt zien.
Ik vind het trouwens ook een goed idee.

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/07, 20:55:32 »
@Cumulus: Als ik het op Onbekend zet dan komt er "Onbekend" te staan, net als bij Luckiboy.

Trouwens, dat doet nog steeds geen afbreuk aan waarom ik dit topic initieel opende.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/07, 20:56:02 »
Van mij mag het ook wel weg. Omdat ik het niet zinvol vond/vind, heb ik het zelfs nooit ingevuld toen het ingevoerd werd.

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/07, 21:35:14 »
@Cumulus: Als ik het op Onbekend zet dan komt er "Onbekend" te staan, net als bij Luckiboy.

Hier ook. Nou ja anders zet ik het wel op expert  ;)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/07, 21:37:52 »
@Cumulus: Als ik het op Onbekend zet dan komt er "Onbekend" te staan, net als bij Luckiboy.

Hier ook. Nou ja anders zet ik het wel op expert  ;)
Volgens mij heeft niemand op dit forum het aangedurfd om zichzelf expert te noemen....

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #11 Gepost op: 2013/02/07, 21:40:59 »
@Cumulus: Als ik het op Onbekend zet dan komt er "Onbekend" te staan, net als bij Luckiboy.

Hier ook. Nou ja anders zet ik het wel op expert  ;)
Volgens mij heeft niemand op dit forum het aangedurfd om zichzelf expert te noemen....

Jawel, een zekere liefhebber van een bepaald stuk fruit :P

Offline vanadium

  • Lid
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #12 Gepost op: 2013/02/08, 08:54:00 »
Ik zie niet in wat het probleem is, en waarom dit labeltje "afgeschaft" zou moeten worden. Het is een eenvoudige manier om je ervaringsniveau aan te geven, die, vermoed ik, de forumsoftware niet extra belast. En die informatie kan nuttig zijn, toch?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #13 Gepost op: 2013/02/08, 09:19:57 »
Ik zie niet in wat het probleem is, en waarom dit labeltje "afgeschaft" zou moeten worden. Het is een eenvoudige manier om je ervaringsniveau aan te geven, die, vermoed ik, de forumsoftware niet extra belast. En die informatie kan nuttig zijn, toch?

Na de afschaffing van het aantal posts, lijkt me dit wel een goed idee van Vistaus. Sommige handtekeningen/onderschrijfsels vind ik ook zeer afleidend overigens, maarrrr de zichtbaarheid daarvan kun je in je profiel uitzetten. Gedaan dus.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #14 Gepost op: 2013/02/08, 13:32:10 »
Na de afschaffing van het aantal posts, lijkt me dit wel een goed idee van Vistaus.
Dat was een feature die nogal systeembronnen vereist van de server: bij het weergeven van berichten moet die post count iedere keer via een databasequery opgevraagd worden. Deze feature echter is statische informatie die in één beweging mee met je accountnaam opgevraagd wordt: kost dus praktisch geen extra systeembronnen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #15 Gepost op: 2013/02/08, 18:53:16 »
Bij deze is hij weg :)

Het kan nog teruggezet worden als jullie dat graag willen.

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #16 Gepost op: 2013/02/08, 19:31:17 »
Laat maar weg, aantal posts zei niks en het niveau ook niet. Het belangrijkste blijft dat de topic starter geholpen wordt. Bijv. De ene keer door iemand die veel weet van webservers, de andere keer door iemand die veel weet van Unity.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #17 Gepost op: 2013/02/08, 19:51:00 »
Laat maar weg, aantal posts zei niks en het niveau ook niet. Het belangrijkste blijft dat de topic starter geholpen wordt. Bijv. De ene keer door iemand die veel weet van webservers, de andere keer door iemand die veel weet van Unity.
Dit dus.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #18 Gepost op: 2013/02/08, 21:04:56 »
Bij deze is hij weg :)
Het kan nog teruggezet worden als jullie dat graag willen.
Nou, dat ging snel. Hulde!

Re: Afschaffen 'Evaring met Ubuntu'
« Reactie #19 Gepost op: 2013/02/08, 21:20:07 »
Dank voor het weghalen Johan! :)