Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mogelijk foute update  (gelezen 1201 keer)

Offline yJi

  • Lid
Mogelijk foute update
« Gepost op: 2015/07/09, 19:11:52 »
Heb nu een update van mijn linux-firmware met een zwart in rode 5 ervoor met een uitroepteken.
lijkt me niet juist deze wel te gebruiken, straks zit ik dan weer in open-Suse of zo.
zij die er meer verstand van hebben mogen het mij vertellen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/09, 22:46:44 »
linux-firmware wordt in Ubuntu altijd "ongevraagd" geïnstalleerd  ;)

Re: Mogelijk foute update
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/09, 23:57:36 »
Mijn vader installeert ook gewoon uit 4 en 5 op zijn computer en alles draait zo stabiel als een rots :)

DarkEra

  • Gast
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/10, 00:29:01 »
yJi,

Neem dit op je gemak maar eens door als je Cinnamon gebruikt:
http://www.linuxmint.com/documentation/user-guide/Cinnamon/dutch_17.1.pdf

Gebruik je de MATE editie dan kan je deze handleiding nemen:
http://www.linuxmint.com/documentation/user-guide/MATE/dutch_17.1.pdf

Altijd handig en vol nuttige info over hoe Mint te gebruiken. Daar staan vragen zoals je hier stelde ook in uitgelegd wat bijvoorbeeld de verschillende Levels van updates inhouden etc..

De handleiding(en) kun je van de Mint site zelf downloaden mochten deze bijgewerkt worden naar een nieuwere versie. Kijk daar eens regelmatig:
http://www.linuxmint.com/documentation.php
« Laatst bewerkt op: 2015/07/10, 00:33:30 door Maik »

Offline yJi

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/10, 09:15:17 »
Bedankt voor jullie adviezen en neem het bovenstaande van @Maik door!
Hiermee is dat dan weer opgelost.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/10, 10:45:25 »
Ik vind dit meer dan vreemd.
Sinds de laatste update ben ik niet de wachtwoord gegevens kwijt geraakt van jullie forum, maar blijkbaar wel
van mijn DigiD site en da's dus minder leuk want nu moet ik dat helemaal weer opnieuw gaan aanvragen.

Alleen snap ik dat dus niet; waarom is het ene niet verwijderd en het DigiD dus wel.
Mogelijk heeft dit ook nog een andere reden....???
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/10, 11:15:04 »
Vermoedelijk heeft dat toch te maken met een cookie die verlopen/verwijderd is.

Citaat
Om gebruik te kunnen maken van DigiD worden zogenaamde sessie-cookies aangemaakt zodra de gebruiker inlogt. Het gebruik van de sessie-cookie is noodzakelijk voor het gebruik van de website van DigiD (www.digid.nl). De sessie-cookie verdwijnt zodra de gebruiker uitlogt.
ZIe :  Digi-D

Offline yJi

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/10, 11:29:47 »
Vermoedelijk heeft dat toch te maken met een cookie die verlopen/verwijderd is.

Citaat
Om gebruik te kunnen maken van DigiD worden zogenaamde sessie-cookies aangemaakt zodra de gebruiker inlogt. Het gebruik van de sessie-cookie is noodzakelijk voor het gebruik van de website van DigiD (www.digid.nl). De sessie-cookie verdwijnt zodra de gebruiker uitlogt.
ZIe :  Digi-D

Nee, volgens mij dus niet, daarvoor werkte dit altijd, kreeg daar ook geen berichtje over op mijn scherm.

Bedankt voor de tip...wel meer dan vervelend, moet je de hele procedé weer  door, waarom doen ze niet wat België al lang gedaan hebben...chauvinisme of zo?
Moet nu dus weer ongeveer 5 dagen wachten op hun toestemming, ik heb er nooit om gevraagd. Vindt het een heel onnadenkend systeem!

« Laatst bewerkt op: 2015/07/10, 11:50:28 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/10, 11:45:30 »
@Maik, bedankt voor deze beide pdf's.
Vindt wel dat Mate meer nog lijkt op het oude XP dan Cinnamon, klopt dat?
Begrijp ook wel waarom er zijn die liever voor Mate kiezen, zeker wanneer je gelijk van soortgelijke systemen als XP komt. Dan wel weer een heel stuk begrijpelijker.

Mijn beste ervaring met Windows is voor mij nog steeds de 98 versie, daarna werd het voor mij meer een plicht en ging dus uiteindelijk over op Linux. Eerst een tijdje op Ubuntu, vervolgens redelijk lang op Xubuntu.
Maar uiteindelijk werd het Mint omdat dan de AIO's daaronder voor mij makkelijker te installeren zijn.
Maar ook nu, op mijn nieuwe notebook, begin ik deels weer dezelfde problematiek te ervaren als ooit in de Ubuntu/Xubuntu versies. Mogelijk is de 64 bit versie daar dan toch 'slechter' voor aangepast dan mijn 32 bit versies.

Dus dat oudje werkt nog steeds het betrouwbaarst voor mij. Die nieuwe maar beperkter qua de AIO's
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

DarkEra

  • Gast
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/10, 11:57:47 »
Graag gedaan yJi, ik hoop dat je er wat aan hebt en zo je kennis over Mint kan uitbreiden.

Zoals ik in het andere topic al had verteld is MATE een voortzetting van de vroegere Gnome 2 desktop omgeving. De standaard editie van Linux Mint maakte gebruik van die Gnome 2 waar ze later het Mint Menu voor schreven en aan toe voegden. Uiteraard was dit bedoeld om Windows gebruikers zich thuis te laten voelen en zo de overstap te vermakkelijken naar de wereld van Linux.

Het is niet alleen dat de meeste mensen die van Windows komen kiezen voor MATE om die reden. Sommigen die in de Linux wereld vertoeven doen dat meer om de reden dat ze Gnome 2 missen en de huidige Gnome 3 en Ubuntu's Unity niet prettig vinden om mee te werken. Ze willen liever een traditionele desktop omgeving zoals die vroeger was.


Offline yJi

  • Lid
Re: Mogelijk foute update
« Reactie #10 Gepost op: 2015/07/10, 13:07:38 »
Graag gedaan yJi, ik hoop dat je er wat aan hebt en zo je kennis over Mint kan uitbreiden.

Zoals ik in het andere topic al had verteld is MATE een voortzetting van de vroegere Gnome 2 desktop omgeving. De standaard editie van Linux Mint maakte gebruik van die Gnome 2 waar ze later het Mint Menu voor schreven en aan toe voegden. Uiteraard was dit bedoeld om Windows gebruikers zich thuis te laten voelen en zo de overstap te vermakkelijken naar de wereld van Linux.

Het is niet alleen dat de meeste mensen die van Windows komen kiezen voor MATE om die reden. Sommigen die in de Linux wereld vertoeven doen dat meer om de reden dat ze Gnome 2 missen en de huidige Gnome 3 en Ubuntu's Unity niet prettig vinden om mee te werken. Ze willen liever een traditionele desktop omgeving zoals die vroeger was.

Dat laatste wat jij stelde, kan ik ook wel begrijpen, waarom zou jij je eigen leven ingewikkelder maken dan werkelijk nodig is  :)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro