Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: voorstellen en vraag  (gelezen 1345 keer)

voorstellen en vraag
« Gepost op: 2011/10/30, 12:50:19 »
he mensen ik ben gradus .k en zou graag overstappen naar ubuntu maar met installeren hier van krijg ik steeds fout meldingen daar bij zijn het wel steds de zelfde maar ik heb dit progamma van de site gehaald hoe kan dit heb geprobeert te branden maar ook dit gaat niet goed met vriendelijke groet gradus.k

Offline Wout55

  • Lid
Re: voorstellen en vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/30, 12:55:41 »
Welkom op het forum. Het is veel leesbaarder als je een zin afsluit met een punt en een nieuwe zin begint met een hoofdletter. Om te kunnen helpen moeten we weten wat er aan de hand is. Dus graag onderwerp voor onderwerp. Is het downloaden van de ISO gelukt en wat lukt er niet met het branden. Als je beschikt over een pc die kan starten vanaf een USB stick kan je eventueel ook een USB stick aanmaken en daarmee installeren.


Offline Mikkel

  • Lid
Re: voorstellen en vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/30, 15:39:46 »
heb geprobeert te branden maar ook dit gaat niet goed

gradus.k, hier vind je een handleiding hoe je de gedownloade iso op de juiste manier op cd brandt.
En hier vind je, zoals die site al zegt, handige tips voor beginners met Linux.

Re: voorstellen en vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/30, 18:30:45 »
Of contacteer even een steunpunt voor een goede cd en hulp met de installatie. Daarvoor dienen wij (steunpunt) ! ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: voorstellen en vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/17, 20:02:18 »
is ondertussen op gelost heb het isobestand geopent en de wizzard er uit gehaald  en de map verwijdert. toen  deed die het ben nu twee weken bezig en ben blij.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: voorstellen en vraag
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/20, 18:56:33 »
........... heb het isobestand geopent en de wizzard er uit gehaald  en de map verwijdert....
......... en ben blij

Mooi dat je blij bent  ;) , maar het isobestand geopend en de wizard eruit gehaald........?  ???
Da's niet echt de manier om een opstartbare cd te branden, dus hoe je het dan voor elkaar hebt gekregen dat je nu Ubuntu draait begrijp ik niet helemaal.

Re: voorstellen en vraag
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/20, 18:59:44 »
hij heeft er een wubi installatie van gemaakt.

Dit is niet de meest veilige manier, want dit is een installatie binnenin windows, dus dan is ubuntu gewoon een groot programma binnenin windows, en zou daardoor wat vatbaarder kunnen zijn voor problemen.

daarom is het aan te raden ubuntu naast windows te zetten, d.m.v. de links die hierboven al gepost zijn.



dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: voorstellen en vraag
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/22, 11:25:31 »
ubuntu er is wel over heen gegaan en staat wel apart op de schijf

Re: voorstellen en vraag
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/22, 21:48:41 »
goh, het klinkt toch alsof ie er in staat (lees niks over een cd, en een wizzard klinkt helemaal als windows ;) )
maargoed, jij hebt t geinstalleerd, en je bent er tevreden mee, dus daar gaat t om :)

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: voorstellen en vraag
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/20, 20:09:54 »
moet je toch gelijk geven dexterd  toen ik mapje windows verwijderen ging het mis heb zelf nog wel een beetje last van eigenwijsheid maar goed vwe blijven het proberen groeten gradus

Offline aartje

  • Lid
Re: voorstellen en vraag
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/21, 10:47:36 »
Ik heb toch het idee dat hij Wubi heeft ge-installeerd, dus
Ubuntu ge-installeerd vanuit windows. Misschien staat
Ubuntu wel op een aparte partitie, maar toch....

Wubi is leuk om een idee van Ubuntu te krijgen, maar is
af te raden om verder te gebruiken, vooral als je
windows toch niet meer nodig hebt, wat ik van de TS begrijp.
 Ik raad in dit geval een schone installatie van Ubuntu aan.