Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Verticale knipperende strepen bij "uitproberen zonder te installeren"  (gelezen 1118 keer)

Offline hoco

  • Lid
Help Help,

Na het opstarten vanaf CD, kies ik voor "Uitproberen zonder te installateren (Ubuntu  draaien vanaf de CD). Ik geef vervolgens de keuze van taal en het toetsenbord in en dan krijg ik verticale strepen van ± 5 mm breed in allerlei kleuren en die staan dan te knipperen.

Mijn vermoeden: een grafische kaart en/of driver probleem maar de vraag is "Hoe kan ik dit oplossen, nog voor de feitelijke installatie ??"

Betreft NVIDIA GeForce 7650 GS met een als beeldscherm: Medion MD 32119PR (= Aldi), via Windows ingesteld op 1280 bij 960 pixels met 32-bits kleuren.
(PC zelf is Intel Core2Duo 6300 1.86 GHz met 1 Gb intern geheugen)

Ik zou graag Ubuntu Karmic Koala 9.10 willen installeren naast Windows XP als dual boot maar dat loopt al snel vast  :( . Graag hulp

Hoco
« Laatst bewerkt op: 2009/12/15, 21:25:08 door hoco »

Offline track

  • Lid
Hoi Hoco,

volgens mij zullen er bij de installatie zelf geen problemen meer zijn, maar daar moet je eerst eens komen ...

Probeer de CD op te starten met "extra boot parameters" op te starten  ([F4] drukken dacht ik)  en daar
vga=normal  achter de boot-regel te zetten.  Maakt dat een verschil ?

track

Offline hoco

  • Lid
@Track,

Bedankt, je tip bracht de oplossing. Het was niet helemaal zoals je beschreef maar het lukte wel.
Ik had in het menu met o.a. de keuzes om Ubuntu vanaf de CD te starten zonder installatie, of Ubuntu te installeren enzovoort inderdaad F4 ingegeven.
Ik kreeg een menu om de "Grafisch veilige modus" te kiezen (zo gedaan)
Vervolgens kwam ik weer terug in bovenstaand menu en heb toen de keuze "Ubuntu vanaf CD starten, zonder installatie" gekozen.

Ubuntu startte en draaide vanaf CD nu geheel goed. Wat ook opviel was:
- dat mijn normale, draadloze (Medion-)toetsenbord nu ook ineens herkend werd
- dat ik een melding kreeg dat ik een driver kon downloaden voor mijn Nvidia kaart.

Ben geholpen en heel tevreden   :).
Nog backups maken enz enz en dan gaan we installeren.

Hoco

phoebe18

  • Gast
 :)