Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cursor is uitgeschakeld  (gelezen 555 keer)

Offline Cme

  • Lid
Cursor is uitgeschakeld
« Gepost op: 2016/03/02, 18:04:40 »
Ik heb de cursor verkeerd ingesteld waardoor Xubuntu niet te gebruiken is. Gelukkig heb ik Ubuntu ernaast geinstalleerd en zoek nu hulp voor dit probleem.
In Instellingen van Xubuntu 'muis en aanraakveld' (ofzoiets) heb ik waarschijnlijk de cursor geheel uitgeschakeld. Via tab kan ik wel in het bestandssysteem komen want die staan op het bureaublad. Maar niet in instellingen of menu en heb ik ook geen Terminal.
Wat te doen hieraan?
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/02, 19:31:43 »
Heb je geen Terminal? Werkt CTRL+ALT+T niet?

En in principe zou je met je toetsenbord op al je 'muisklik optionele knoppen' moeten kunnen komen, dus ook in je installingen. Met de knoppen TAB en de pijltjes.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline ajjp

  • Lid
Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/02, 20:31:08 »
Citaat
In Instellingen van Xubuntu 'muis en aanraakveld' (ofzoiets) heb ik waarschijnlijk de cursor geheel uitgeschakeld.
IK heb ook Xubuntu, en ik heb even gekeken bij Instellingen> Muis en aanraakveld. Ik zie daar echter geen mogelijkheid de cursor uit te schakelen, behalve onder Thema. Daar kun je de grootte van je cursor instellen (standaard 22). In het theoretische geval dat je die op 0 gezet zou hebben, is je cursor -lijkt mij- onzichtbaar. Maar dat kan toch niet per ongeluk gebeurd zijn?
Er is vast iets anders aan de hand. Kun je niet met ctrl-alt-backspace de desktop resetten?

Offline Cme

  • Lid
Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/02, 23:16:41 »
Bedankt voor jullie reactie.
Jazeker kan ik met Ctrl Alt Del afsluiten net als met de F4 toets maar daar schiet ik niets mee op, als ik herstart blijft de cursor niet werken. Voordat ik inlog werkt de cursor wel,  probeerde de positie op een picto van een Terminalscherm te zeten, (onderaan waar mijn pictogrammen staan, en dat lukte na inloggen) maar Enter doet ook niets.

Ctrl Alt T kende ik niet, bedankt Partyrabbit, er verschijnt inderdaad een Terminalvenster. Nu nog een code om de cursor 'vrij' te maken.

Na een herinstallatie van Xubuntu miste ik de functie scrollen. Bij ' muis en aanraakveld' van Instellingen probeerde ik iets met de mogelijkheid Touchpad en heb misschien iets aangevinkt (?) want opeens bleef de cursor staan. Met een externe muis is ook niets te bewegen of te scrollen.

Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/02, 23:35:24 »
Noodgreep. Even een andere muis inpluggen? Om makkelijker te kunnen zoeken.

Hier weigert de (usb) muis overigens ook weleens hoor. Dan moet even de usb plug eruit en weer er in en dan is het goed.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Cme

  • Lid
Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/04, 09:43:23 »
Citaat
Met een externe muis is ook niets te bewegen of te scrollen.
Het gaat om een LapTop met aanraakveld/scroll mogelijkheid. De cursor blijft nog steeds ' hangen' !
Graag HULP.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)

Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/04, 09:54:17 »
Ik heb het vermoeden dat je niet de juiste drivers in gebruik hebt.
De oplossing om dit nu verder op te lossen gaat mijn kennis en ervaring nog te boven.
Ik volg deze ook om er ook wat van te leren. :-[
« Laatst bewerkt op: 2016/03/04, 09:56:49 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Cme

  • Lid
Re: Cursor is uitgeschakeld
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/09, 16:49:12 »
Citaat
Citaat van @ajjp: IK heb ook Xubuntu, en ik heb even gekeken bij Instellingen> Muis en aanraakveld. Ik zie daar echter geen mogelijkheid de cursor uit te schakelen, behalve onder Thema. Daar kun je de grootte van je cursor instellen (standaard 22). In het theoretische geval dat je die op 0 gezet zou hebben, is je cursor -lijkt mij- onzichtbaar. Maar dat kan toch niet per ongeluk gebeurd zijn? Er is vast iets anders aan de hand. Kun je niet met ctrl-alt-backspace de desktop resetten?
In 'Muis en aanraakveld'  Instellingen Xubuntu.
In Tabblad Apparaten is op mijn Lap Top een tabblad 'Aanraakveld', bij Algemeen kan ik een vinkje geven bij: Schakel aanraakveld uit tijdens het tikken.
Door het aan te vinken, verloor ik de macht over de cursor.
Omdat er geen adequate ondersteuning kwam, heb ik een herinstallatie uitgevoerd.
HP Pavilion Laptop 15 met Ubuntu 22.04 en Xubuntu 22.04 (Geen Windows)