Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers  (gelezen 6038 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers
« Reactie #25 Gepost op: 2013/09/08, 21:01:24 »
Het zal er wel op uitdraaien dat die CD's gebruikt worden als onder zetje voor die verschrikelijke grote bier glazen
tijdens  de Oktoberfest

Maak je nu een grapje? Hoe dan ook zie ik er de humor niet van in.
Idem. Trolgedrag, als je het mij vraagt....

Re: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers
« Reactie #26 Gepost op: 2013/09/09, 04:51:19 »
Men heeft het altijd over ouwe XP-beestjes maar ik denk dat dat wel meevalt ik heb hier ook nog een pc draaien met xp ivm oude pci kaarten waarvoor geen drivers zijn voor windows 7 de pc is nog geen jaar oud  ;)

Offline HapsHash

  • Lid
Re: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers
« Reactie #27 Gepost op: 2013/09/09, 08:47:15 »
Het zal er wel op uitdraaien dat die CD's gebruikt worden als onder zetje voor die verschrikelijke grote bier glazen
tijdens  de Oktoberfest

Maak je nu een grapje? Hoe dan ook zie ik er de humor niet van in.
Idem. Trolgedrag, als je het mij vraagt....

Relativerend

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers
« Reactie #28 Gepost op: 2013/09/09, 09:52:22 »
Je kan het ook zien als reclamemateriaal dat nuttig gebruikt kan worden. Al worden veel cd's misschien niet gebruikt om Ubuntu te installeren, dan nog zijn ze nuttig om mensen bekend te maken met Ubuntu.

Re: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers
« Reactie #29 Gepost op: 2013/09/09, 11:10:58 »
Al worden veel cd's misschien niet gebruikt om Ubuntu te installeren, dan nog zijn ze nuttig om mensen bekend te maken met Ubuntu.

Dat kan ook inderdaad. Dat zie je ook aan Ubuntu Edge. Het project is gefaald maar er is nauwelijks media te vinden die er *geen* aandacht aan heeft besteed. Het heeft dus in ieder geval Ubuntu flink op de kaart gezet, al was het maar de naam. En dat zal hier ook het geval zijn. Half München zal vast niet meteen overgaan naar Ubuntu maar de aandacht in de vorm van CD's zal in ieder geval de lokale bekendheid van Ubuntu helpen.

@Pjotr: Inderdaad.

Re: Duitse stad gaat Linux-CD's uitdelen aan XP-gebruikers
« Reactie #30 Gepost op: 2013/11/02, 20:07:59 »
Ik kwam er onlangs achter (en vandaag werd dat nog even bevestigd) dat Primark, een grote kledingwinkelketen, in de winkels nog Windows 98 gebruikt. Je zou zeggen dat een modern bedrijf wel iets nieuwers gebruikt maar toch niet... Zou haast op het hoofdkantoor wat Xubuntu-CD's willen afleveren.