Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Synchronisatie live calender  (gelezen 394 keer)

Offline MKe

  • Lid
Synchronisatie live calender
« Gepost op: 2014/05/08, 11:15:52 »
Weet iemand een goed programma om te kunnen werken met windows live calendar (de kalender in hotmail)?
Ik vind wel veel apps die met google kunnen werken maar om een of andere manier niet met live.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/08, 11:18:38 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Synchronisatie live calender
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/08, 11:34:38 »
De kalender in de klok-gadget van GNOME Shell synchroniseert met Live als je een Live-account hebt toegevoegd in Systeeminstellingen. Verder kun je de beta van een nieuw kalenderprogramma California installeren, die ondersteunt ook Live-synchronisatie.

Maarja, vreemd is het inderdaad wel want Live Calendar is best populair en de API is open dus je zou zeggen dat er meer Linux-apps voor zouden moeten zijn... (op andere platformen zijn er wel meer)

Offline MKe

  • Lid
Re: Synchronisatie live calender
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/08, 21:09:22 »
Bedankt vistaus. California ziet er interessant uit. Ik gebruik geen gnome, maar dat lijkt me geen bezwaar.

De api is idd open, misschien moet ik gewoon een python tooltje daarop schrijven :)

Re: Synchronisatie live calender
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/08, 21:58:45 »
Bedankt vistaus. California ziet er interessant uit. Ik gebruik geen gnome, maar dat lijkt me geen bezwaar.

Neuh, hij werkt ook prima buiten GNOME :) Zolang je maar een Live-account of Exchange-account met Live-gegevens toevoegt in Systeeminstellingen. Of je kunt de .ics downloaden vanuit de instellingen je Live-kalender en die importeren in California.
California wordt gemaakt door Yorba, de makers van het alom populaire Shotwell en Geary :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Synchronisatie live calender
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/09, 09:59:06 »
Interessant, California. Ik vond het niet via google (de naam is niet erg specifiek) , maar wel met de hint dat het een project is van Yorba, de ontwikkelaars van shotwell en geary.  Het is evenwel een zeer jong project, dus ik vraag mij af of het op dit ogenblik wel een goede suggestie is als "een goed programma om te kunnen werken met windows live calendar". Waarschijnlijk wel binnen enige tijd, maar om het nu in dit zeer vroege stadium al te gebruiken moet je al avontuurlijk aangelegd zijn, en niet verbaasd zijn als essentiĆ«le mogelijkheden nog ontbreken of nog niet goed werken.

In verband met ondersteuning van outlook door andere clients, hierbij een grappige thread. http://answers.microsoft.com/en-us/outlook_com/forum/ocalendar-oaddtask/sync-outlookcom-calendar-with-lightning-in/bdecff80-01bf-4715-8785-5d9fd2ddcc37
Het lijkt alsof dit een forum van Microsoft is, maar het is zo grappig dat het mij eerder een parodie lijkt.

Toch wijzen andere websites steeds weer naar het gebruik van de ICS kalender link. Wellicht moet je op die wijze je calender wel kunnen zien in thundebird, maar ik vraag me af of je dan ook je calender kan wijzigen vanuit thunderbird.
Zie bijvoorbeeld hier http://www.ehow.com/how_6975558_sync-thunderbird-calendar-online.html voor gedetailleerde instructies.

Re: Synchronisatie live calender
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/09, 11:31:28 »
@vanadium: California is inderdaad nog een jong project, maar de basis-features zijn er al wel. Maand-weergave, afspraken maken, afspraken bewerken, synchronisatie, ICS-import, etc. Ik gebruik het bijna dagelijks, dus ik weet wel waar ik het over heb ;)

Dat forum wat jij aanhaalt is wel degelijk van Microsoft zelf. Maar nogmaals: de API is open, dus iedereen kan ondersteuning toevoegen of een eigen app bouwen :)