Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Administrator enUser paswoord verwijderen  (gelezen 591 keer)

Administrator enUser paswoord verwijderen
« Gepost op: 2015/05/22, 11:14:58 »
L.S
Ik heb een Laptop ASUS N751JK, waar  windows 8.1 en Ubuntu 14.04 op heb staan, alles werkt goed en ik wilde op de windows een video programma plaatsen. Dit is een video programma van Pinnacle wat al oud is maar met erg veel mogelijkheden om video's te maken. Het kan alleen maar met windows volgens de beschrijving. Bij de installatie start werd gevraagd om in te loggen als administrator. In het BIOS waren nog geen wachtwoorden ingevuld, dit gedaan zowel de administrator als een USER paswoord ingevuld. Opnieuw opgestart en wederom geprobeerd te installeren, maar helaas. Nu wil ik het Administrator paswoord en USER paswoord weer terug zetten op de oude stand van geen paswoorden. Maar dat lukt niet, heeft iemand advies.
Alvast vriendelijk bedankt.
Pieter Buitendijk

Re: Administrator enUser paswoord verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/22, 11:32:31 »
Bij een pc kun je de bios-batterij er een half uurtje uit gooien.
Maar vanwege de mobiliteit en bijkomende risico's en veiligheid meen ik me te herinneren dat een laptop-bios moeilijk(er) te herstellen is.
Wat ik nog weet is dat je in het uiterste geval een nieuwe bios-chip zou kunnen plaatsen.

Maar het is lang geleden dat ik dit eens aan de orde had. Dit kan intussen anders zijn en het kan ook nog zijn dat het mij niet gelukt is een wel werkende oplossing te vinden.
« Laatst bewerkt op: 2015/05/22, 11:37:06 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Offline EZ-man

  • Lid
Re: Administrator enUser paswoord verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/22, 11:45:23 »
@partyrabbit: dat is oude bios meuk, de moderne systemen vergen een andere aanpak.

@buitendijk: ik begrijp het niet helemaal.
1) Installeerde je het programma in Windows8?
2) Welk password is aangepast
    - bios
    - user password [ in windows ]

Mijn eerste suggestie zou zijn om te kijken
  - op de microsoft support pagina te kijken (user password gerelateerd)
  - en in tweede instantie naar de support van de leverancier (bios gerelateerd)
« Laatst bewerkt op: 2015/05/22, 11:47:30 door EZ-man »


Re: Administrator enUser paswoord verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/22, 13:16:29 »
Nero,
dit was geweldig, in tijd van 2 min opgelost.
Heb je voor mij ook een indicatie waar ik wat meer kan leren over de opset van de computer en de commando's in het Terminal venster?
met vriendelijke groet
Pieter Buitendijk

Offline Nero

  • Lid
Re: Administrator enUser paswoord verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/22, 13:34:25 »
Hoewel ikzelf zeer veel terminal opdrachten gebruik kan ik niet echt een handleiding vinden of aanbevelen. De meeste info vind ik door lezen, op fora en andere.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Administrator enUser paswoord verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/22, 14:58:11 »
Er staat iets in onze wiki over het werken met de terminal.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce