Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mac look in Linux 13 mint  (gelezen 5063 keer)

Offline Rene1979

  • Lid
Mac look in Linux 13 mint
« Gepost op: 2012/10/29, 14:08:48 »
Hallo Allemaal,

Ik wil een mac look op mijn Linux 13 mint installeren en dat lukt niet ik heb de nieuwe versie gedwonloaden van macforlin.
Plus de handleding gelezen plus installatie filmpjes bekeken op youtube. hij staat wel bij themas en het enigste is dat af en toe blauw balkje krijg.
Niet de taakbalk boven en het docking in het midden van het beeld.

Ik heb dus gezien det een completen mac look op Linux mogelijk is maar hoe doe ik dat ?????

Groetjes Rene

Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/29, 14:13:52 »
Mac4Lin is verouderd en werkt niet samen met nieuwere versies van Ubuntu en Mint (waaronder dus 13).

Je kunt kiezen om of zelf aan de slag te gaan of om de distro PearOS Linux te installeren (of ElementaryOS als je slechts deels een Mac-look wil).

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/29, 14:15:23 »
veroudere versie vandaar dat het niet werkt
als ik deze distro PearOS Linux  downloaden kan hem gewoon installeren en dan werkt het ?

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/29, 14:56:54 »
Bedankt voor de moeite weer een dvd verknalt kan deze niet installeren is alleen live cd ik heb hem via iso gebrand.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/29, 15:21:02 »
inmiddels geinstalleerd maar is de engelse versie waar ik niks aan heb.
taal pakket heb ik geinstalleerd maar de nederlandse taal blijft grijs dus heb niks aan

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/29, 16:40:59 »
iedereen bedankt voor de reactie maar ik heb windows weer erop.
Ik krijg mijn randapparatuur niet werkend in Linux na 7 dagen proberen van  smorgens 8 tot 23:00 uur ben ik inmiddels zat.
Linux is leuk voor te mailen en te internetten.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/29, 17:54:20 »
Wat heb je voor rand apparatuur?
Ik draai dual boot zodat ik alles kan doen wat ik wil en het beste van 2 werelden heb.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/29, 18:15:26 »
Waar geen drivers geen software is. wat moet dan met Linux als ik een dualboot met windos maak daar zie ik het nu van kan ook windows behouden

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/29, 19:23:34 »
Ik heb dus gezien det een completen mac look op Linux mogelijk is maar hoe doe ik dat ?????

Groetjes Rene
Volgens mij de beste en meest stabiele oplossing is Ubuntu 12.04 +Cairo-dock
Cairo-Dock installeren, staat in softwarecentrum, afmelden in Ubuntu Unity en weer aanmelden met Cairo
http://www.youtube.com/watch?v=MpENgOt0_JI

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/29, 19:25:22 »
heb ik geprobeerd werkte helemaal niet kreeg alleen maar error pc hing al  vast bij het opstarten lekker stabiel ik heb windows 7 weer

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/29, 19:35:28 »
heb ik geprobeerd werkte helemaal niet kreeg alleen maar error pc hing al  vast bij het opstarten lekker stabiel ik heb windows 7 weer
Had je het misschien geprobeerd met Ubuntu 12.10 i p v 12.04 ?

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/29, 19:37:33 »
ik heb alle versie geprobeerd Linux, Zorin en die twee wat jij opnoemde ben zeker 7 dvd's kwijt om te branden week bezig en nog niks maar goed over 3 weken krijg ik mijn nieuwe mac binnen

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/29, 19:42:15 »
ik heb alle versie geprobeerd Linux, Zorin en die twee wat jij opnoemde ben zeker 7 dvd's kwijt om te branden week bezig en nog niks maar goed over 3 weken krijg ik mijn nieuwe mac binnen
Een tip (voor de volgende keer): gebruik een DVD rewritable  En veel succes met je mac, daar zal je beslist geen spijt van krijgen, denk ik  ;)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #13 Gepost op: 2012/10/29, 19:44:20 »
ik hoef geen dvd's meer te kopen mac is het beste besturings wat is.
Mijn neef een macbook al 12 jaar nooit 1 seconde wat aan gehad niet zoals bij windows dat start hij niet op of er openen zich pagina's waar je niet op vraag geen software erin wat je niet geinstalleerd geen virussen geen toolbars kort helemaal niks en voor 3150€ krijg ik geen spijt

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/29, 20:02:56 »
ik hoef geen dvd's meer te kopen mac is het beste besturings wat is.
Mijn neef een macbook al 12 jaar nooit 1 seconde wat aan gehad niet zoals bij windows dat start hij niet op of er openen zich pagina's waar je niet op vraag geen software erin wat je niet geinstalleerd geen virussen geen toolbars kort helemaal niks en voor 3150€ krijg ik geen spijt
Ik ben het met je eens Rene, Apple maakt geweldig goede hard- en software.
Ik gebruik op diverse pc's nu al jaren Ubuntu, een besturingssysteem die gemaakt is door heel veel vrijwilligers en professionals met als doel: het aanbieden van een legaal en gratis besturingssysteem.
Nogmaals, veel succes met je mac  :)
 


Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/29, 20:21:30 »
Ik moet jou ook wel gelijk geven dat Linux en die andere besturings systeem niet ilegaal dat vind ik een groot voordeel
Nadeel is dat fabriekanten hier niet aan mee werken voor drivers te maken. Ik heb bij canon van mijn printer wel driver/scanner gedownloadn printer kon ik maar scanner vond hij niet usb en netwerk niet

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #16 Gepost op: 2012/10/29, 20:36:20 »
Rene, ik heb met vallen en opstaan Ubuntu leren kennen en waarderen, het koste mij tijd en inspanning, eenmaal besmet met het Linuxvirus, en je kan het niet meer loslaten.. Ergens in 2007 was m'n eerste kennismaking en diverse keren gefrustreerd weer teruggekeerd naar Windows, maar het linuxwereldje bleef maar knagen. Inmiddels voel ik mij enorm thuis in Linux en zou voor geen goud Ubuntu willen verruilen voor Windows. Elke dag leer ik weer iets nieuws dankzij dit geweldige forum...
Ik zou zeggen, geniet voorlopig gewoon van je nieuwe mac en probeer het later nog eens met Ubuntu, er zijn hier genoeg enthousiaste mensen die je graag willen helpen met je pc configuratie.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #17 Gepost op: 2012/10/29, 20:42:57 »
Rik ik heb nu deze versie op mijn gewonen pc (pearlinux-6-x86 )
ik ben eerlijk hij loopt lekker snel internetten gaat stuk vlugger mooier als windows
alleen krijg ik mijn all in one van canon niet helemaal aan de praat draadloos printer doet hij gewoon goed ook vanuit mail box
Ik heb een Dymo labelprinter die niet werkt universele afstandbediening van logitech en mijn webcam van logitect werken niet en mijn video kaart niet lekker die start steeds op mijn andere resolutie. Ik ga ervan uit dat alles wel aan de praat te krijgen maar ik kan geen dingen programmeren zoals ik soms zie met alle codes en regeltjes

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #18 Gepost op: 2012/10/29, 20:56:08 »
Het is allemaal OFF Topic:
Pear linux is Ubuntu met Cairo volgens mij, ik ken deze distro niet zo goed. 
Je printerdriver kan je hier downloaden: http://software.canon-europe.com/products/0010885.asp
Volgens mij bestaat het uit 2  .deb files die je na elkaar moet installeren, dubbelklik op .deb

Citaat
Dymo labelprinter die niet werkt universele afstandbediening van logitech
hier heb ik helaas geen ervaring mee

De webcam van webcam van logitech zou normaal gesproken moeten werken na de installatie van Cheese (softwarecentrum)
Maak anders voor je videokaart en andere hardwareproblemen een nieuwe topic  ;)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #19 Gepost op: 2012/10/29, 20:58:36 »
ik ook niet.

Ik heb iets gevonden over cannon wel site ik moets gebruiken voor de drivers te downloaden nu staat mijn versie er niet bij en heb ik een andere de mp 490 ik heb de 495 ik open install.sh krijg ik deze melding in terminal

The appropriate package is not found in the appropriate directory.

Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #20 Gepost op: 2012/10/29, 21:04:33 »
PearOS is Ubuntu 12.04 (of 12.10 als Rene de nieuwste heeft gekozen) met een EIGEN ontwikkeld dock, een eigen thema en wat andere applicaties (zoals Fogger voor een paar webapps) en natuurlijk de Maclook grotendeels (o ja en een eigen app store).

Gewoon op Ubuntu gebaseerd en deb-files openen er prima in :)

Mac OSX is ook heerlijk ja :)
* Vistaus typt dit op mijn nieuwe Macbook Pro met OSX 10.8.2 ;)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #21 Gepost op: 2012/10/29, 21:08:09 »
Ik heb nu Pear Linux 6 erg mooie draait best goed alleen probleem met mijn scanner krijg een error in terminal zoals in mijn vorige bericht

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #22 Gepost op: 2012/10/29, 21:10:37 »
ik ook niet.

Ik heb iets gevonden over cannon wel site ik moets gebruiken voor de drivers te downloaden nu staat mijn versie er niet bij en heb ik een andere de mp 490 ik heb de 495 ik open install.sh krijg ik deze melding in terminal

The appropriate package is not found in the appropriate directory.
MP495series_printer_driver.tar      6985.5 Kb.  De .tar kan je gewoon openen met bestandsbeheer


Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #23 Gepost op: 2012/10/29, 21:16:24 »
dan ga ik die eens downloaden en proberen maar dacht dat ik die geprobeerd had en toen deed de scanner ervan het ook niet.
De printer lukt wel

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #24 Gepost op: 2012/10/29, 21:24:11 »
Rene, je kan ook je printer en scanner installeren met: 
http://ulyssesonline.com/2011/11/10/install-canon-pixma-mp495-on-ubuntu/