Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mac look in Linux 13 mint  (gelezen 5062 keer)

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/29, 21:25:49 »
Die scangear heb ik echter geeft hij de fout melding in terminal aan wat ik geschreven had ik een vorig antwoord dat hij pakketten niet kon vinden en heb geopend met install.sh

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/29, 21:28:10 »
ik hoef geen dvd's meer te kopen mac is het beste besturings wat is.
Mijn neef een macbook al 12 jaar nooit 1 seconde wat aan gehad niet zoals bij windows dat start hij niet op of er openen zich pagina's waar je niet op vraag geen software erin wat je niet geinstalleerd geen virussen geen toolbars kort helemaal niks en voor 3150€ krijg ik geen spijt

Ik hoop het voor je dat jou systeem het zo lang blijft doen.
Ik zelf heb er andere ervaringen mee en een vriend van mij heeft een tijd geleden ook zijn Mac de deur uit gedaan wegens problemen.

Uhm even een update voor je, er zijn wel degelijk virussen en mailware voor de Mac en het worden er alleen maar meer. Zorg dus voor een goede virusscanner op je systeem.
Tja ieder systeem heeft zijn voor en nadelen.
Ik draai met plezier Windows 7 en Linux en ik gebruik het beide voor andere dingen. Bij mij werkt ook niet alles 100% in Linux maar wat ik er mee doe is dat niet erg omdat ik dat in Windows gebruik.

Veel plezier met je aankoop. Vind het zelf een hele hoop geld voor zo'n systeempje met wat je allemaal krijgt en wat de spec's zijn maar goed dat is jou keus.
Als ik het geld had, had ik een super pc gekocht.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/29, 21:37:29 »
Die scangear heb ik echter geeft hij de fout melding in terminal aan wat ik geschreven had ik een vorig antwoord dat hij pakketten niet kon vinden en heb geopend met install.sh
lukt het met deze handleiding http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1602839

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #28 Gepost op: 2012/10/29, 21:41:58 »
Ik zal die link zo gaan kijken want heb pear linux opnieuw moeten installeren door een fout in de driver van de video kaart ik heb een van nvidia gedownload voor linux die was er dat is een .run bestand ik heb een handleiding gevonden hoe ik hem kan installeren maar mijn terminal geeft niet dit aan

Bij het geven van de commando ls is te zien dat de terminal venster standaard de /Home directory laat zien. dat laats is bij mij niet te zien maar het type nummer van de pc bij mij staat er rene@rene-NM6788aa-ABH-a6740nl :-$ maar niet de home directory.

Ik heb het bestand op buroblad staan

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #29 Gepost op: 2012/10/29, 21:55:28 »
Ik had even de .deb files zelf gedownload, de handleiding heb je niet nodig. Gewoon dubbelklik op de .deb


64 of 32 bit  en de twee files na elkaar installeren.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #30 Gepost op: 2012/10/29, 21:57:04 »
die heb ik al paar geprobeerd die werken niet.

Ik ben nu bezig om mijn nvidia via een run bestand te installeren in terminal dat gaat alleen voor hij gaat installeren zegt dat ik geen root ben

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #31 Gepost op: 2012/10/29, 23:05:50 »
Ik heb de printer geinstalleerd met jou bestand printen lukt ook van uit de mail box maar de scanner vind hij niet met skanlite in terminal stond steeds printer driver

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #32 Gepost op: 2012/10/29, 23:29:54 »
scangearmp is een terminal programma.
Als je een terminal opent en je typt de naam van het programma in : scangearmp
dan wordt dit programma opgestart.
Waarschijnlijk gaat hij eerst zoeken naar een scanner. Na een minuutje geeft hij (als de all-in one aan staat en scangearmp goed geïnstalleerd is) dan aan dat hij de MP495 gevonden heeft. Keuze even bevestigen en daarna opent zich het venster met de opties.
Als alles goed werkt (scannen dus) dan kun je overwegen om een starter aan te maken die je de eigenschap meegeeft dat het een terminal moet starten en dan het commando "scangearmp" moet geven. Door dit te doen hoef je dus alleen nog op de starter te drukken en de scanner wordt gestart. Als de scanner eenmaal geselecteerd is krijg je de keuzelijst hierna niet meer, tenzij je de scanner vervangen hebt natuurlijk.) Hoe je de starter in deze distro aanmaakt weet ik niet. Misschien kun je de eigenschappen van de starter "skanlite" aanpassen.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #33 Gepost op: 2012/10/29, 23:32:44 »
@emiel: Niks virussen voor Mac. Malware wel maar virussen niet.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #34 Gepost op: 2012/10/29, 23:35:46 »
hij geeft aan command not found in terminal venster misschien dat ik wat fout doe

Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #35 Gepost op: 2012/10/29, 23:38:03 »
Probeer het eens met Simple Scan, de standaard scanapp van Ubuntu?

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #36 Gepost op: 2012/10/29, 23:39:43 »
ook geprobeerd zegt hij gene scanner gevonden zowel draadloos als bekabeld geprobeerd

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #37 Gepost op: 2012/10/30, 00:25:21 »
Printer en scanner werken.

Ik heb een aparte scanner driver gevonden plus de source fil gedownloaden in de map gezet install.sh uitgevoerd en nu werk hij met cannon programma scangearmp.
Alleen met skanlite en simple scan wat ik gedownload heb via software center die vinden bijde de scanner niet.

Nu wil ik dat scangearmp als snelkoppeling op mijn buro blad hebben kan dat en hoe doe ik dat?

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #38 Gepost op: 2012/10/30, 18:37:12 »
Is hier iemand die weet welk downloaden ik moet hebben om de completen mac look te krijgen in Linux mint 13 ?
Liefste in een pakket die alles zelf installeerd?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #39 Gepost op: 2012/10/30, 19:08:43 »
Wekbalk boven zetten en onderin het Cairodock zetten, die heeft ook een Mac thema.
Moet je alleen het thema van je werkbalk en menu's aanpassen.
Als het goed is zijn er thema's die ook daarin het thema van OS X hebben.
Even online naar een thema zoeken en dat installeren.
Is dus niet zo moeilijk om het na te maken.

Dit is een voorbeeld.
www.youtube.com/watch?v=KExMhgSeSDI
Dock is Cairo dockmaar die heeft ook een OS X thema wat hier niet gebruikt is.
Is dus zo nagemaakt als je ziet. Nog even wat iconen downloaden die ook overal te vinden zijn en je bent klaar.

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #40 Gepost op: 2012/10/30, 22:18:36 »
Ik werk niet met Mint dus ik weet het niet zeker.
Heb je een programma dat "Hoofdmenu" (of "alacarte") heet bij je toepassingen staan?
Zo ja, dan kun je via dit programma het menu bewerken.
Een optie is dan om de starter van "simple scan" of "scannen" te bewerken. Die starter zit in  het menu "Grafish".
Klik op Eigenschappen en zet de instelling dan op "Terminaltoepassing" en bij  Opdrachtregel "scangearmp". Klik op sluiten.
Als je nu in het menu op Scannen of Simple scan klikt, dan start de scanner meteen op.
Werkt dit?  Sleep de startknop naar het bureaublad.
Nu zou de scanner vanaf het bureaublad opgestart moeten kunnen worden.

Als je, zoals emiel1976 voorstelt, Cairodock  installeert, dan kun je de starter ook naar het dock slepen. Dan kun je het scannen dus opstarten vanaf je dock.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #41 Gepost op: 2012/10/31, 20:05:39 »
dus dan moet ik scangramp naar buroblad slepen anders start ik heb gewoon met terminal venster

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #42 Gepost op: 2012/10/31, 20:28:02 »
Ja, maar dus wel eerst even een starter aanmaken via Alacarte/Hoofdmenu of de starter van Simple Scan even bewerken dus. Doe je dit niet en klik je op de starter van Simple Scan, dan start simplescan en die herkend je Canon dus niet....
Zie schermprint. Je gaat dus van "Grafish" naar "Scannen" naar "Eigenschappen" en past daar de eigenschappen even aan. Zodra de link is aangepast even opslaan en naar het bureaublad slepen. De starter staat dan in het menu én op je bureaublad.




Succes
Jeroen
« Laatst bewerkt op: 2012/10/31, 20:31:40 door Pfoeh »
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #43 Gepost op: 2012/10/31, 20:46:58 »
Harstikke bedankt voor deze duidelijke uit leg ik zal dit morgen avond proberen

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #44 Gepost op: 2012/11/01, 17:57:40 »
Dit werkt niet bij mij hij zegt steeds geen scanner aangesloten

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #45 Gepost op: 2012/11/01, 21:54:13 »
Vreemd: de printer werkt en de scanner doet het als je het commando in de terminal intypt.
Als je de button goed bewerkt hebt (en volgens mij is dat het geval want anders krijg je die melding niet) dan start je door op de knop te drukken een terminal en meteen wordt het commando "scangearmp" uitgevoerd.
Krijg je geen button die vraagt om de scanner te zoeken (of een lijst samen te stellen)?
De all-in one stond toch wel aan nadat je de snelkoppeling bewerkt hebt en hem indrukte? :D
Als dit niet het geval is dan weet ik het eigenlijk niet.
Misschien dat Mint iets werkt als dat ik gewend ben.
Ik hoop dat iemand anders je dan verder kan helpen.

Gr
Jeroen


Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #46 Gepost op: 2012/11/01, 22:16:52 »
Terminal venster krijg ik niet omdat ik hem bij eigenschappen na het invullen weer terug heb op toepassing. krijg inderdaad ook scangearmp.
Maar ik dacht dat het dan het standaard scan programm bleeft komen na de instelling wat je mij geeft heb maar dat maakt niks uit kan alles scannen wat ik wel en opslaan
De snelkoppeling vanuit menu heb ik gesleept naar buro blad en met openen vraag hij inderdaad welke scanner ik wens te gebruiken en scannen werkt perfect

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #47 Gepost op: 2012/11/02, 07:23:00 »
Mooi dat het werkt.
Het programma Scangearamp ziet er wat spartaan uit, maar je kunt best veel spelen met de instellingen (je hebt rechts twee tabbladen).
Hij scant echter in (ik dacht) maar 3 bestandsformaten (PNG, GIF en...) en die bestanden zijn erg groot. Afhankelijk van het gebruisdoel zet ik het bestand met GIMP wel eens om naar JPG en dat scheelt heel veel aan volume.

Groet,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Rene1979

  • Lid
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #48 Gepost op: 2012/11/02, 15:57:36 »
De instellingen had ik gezien en ik scan alleen documenten die ik moet uitprinter in vullen en dan per mail te verzenden

FrSu

  • Gast
Re: Mac look in Linux 13 mint
« Reactie #49 Gepost op: 2012/11/03, 08:50:07 »
Maar, ehhh. Hoe zit het nou met de Mac look in Mint 13? ;)