Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sluimerstand bug  (gelezen 737 keer)

Offline yogiman

  • Lid
sluimerstand bug
« Gepost op: 2014/10/08, 16:11:20 »
Ik draai vaak muziek met beeldscherm uit,  en zet de pc dan in sluimerstand door op de pc knop te drukken en twee keer op het pijltje naar links. Het is vaker voorgekomen dat ik 'm vervolgens niet meer aan de praat krijg, en het afsluiten moet forceren. Na opstarten krijg ik op het bureaublad nu altijd een window die aangeeft dat iets fout is gegaan, en of ik er melding van wil maken.

Dit kan wel eens hele vervelende konsekwenties hebben. Er is een bestand (gelukkig niet zo heel erg relevant) waar ik de laatste 6 maanden tientallen keren verandering in heb aangebracht, en nu kreeg ik gisteren opeens een versie van 1 maart.  Hij is na die tijd echt meerdere malen zijn opgeslagen, want ik heb het bestand vaak genoeg op een normale manier geopend. Ik moet er ook nog bij vertellen dat ik vaak de pc afsluit zonder een bestand op te slaan.

Offline yogiman

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/08, 17:57:23 »
Wat mijn bestand betreft is het opgelost. Ik heb twee pipcards.odt, alle twee in een andere map. Ben ik nu pas tegengekomen.

Offline aartje

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/09, 08:26:10 »
Ik weet niet of je verwacht dat iemand hier op reageert. Je gegevens zijn bijna nihil.
Je hebt het opeens over twee schermen. Meestal sla ik vragen gelijk over als ik zie dat men niet
eens de moeite neemt om wat meer gegevens te geven (hardware, systeem, grafische kaar, hoeveelheid geheugen,,
swap etc.etc.etc.) Je moet natuurlijk altijd je document opslaan als je er aan gewerkt hebt
en je systeem down brengt. Verder neem ik ook aan dat je geregeld backups op een extern medium
maakt van de persoonlijke spullen en natuurlijk helemaal van dingen  waar je al een half jaar aan werkt.

Offline PKing

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/09, 13:10:21 »
Veel tekstverwerkers kunnen ingesteld worden dat er om de zoveel tijd opgeslagen wordt.
Ik kwam er gisteren achter op de lap van mijn eega dat Librewriter dan een .bak~ bestand maakt wat weer tevoorschijn is te toveren met ctrl-H.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Henkp

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/09, 21:08:59 »
Veel tekstverwerkers kunnen ingesteld worden dat er om de zoveel tijd opgeslagen wordt.
Ik kwam er gisteren achter op de lap van mijn eega dat Librewriter dan een .bak~ bestand maakt wat weer tevoorschijn is te toveren met ctrl-H.

Dat kan je zelf ook uit zetten als je het wil!

Offline PKing

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/10, 07:43:52 »
Waarom zou je dat uitzetten?
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Henkp

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/10, 11:35:54 »
Waarom zou je dat uitzetten?

Ik zeg toch niet dat je het uit moet zetten!, alleen maar dat het ook kan.  =D

Offline aartje

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/16, 07:45:21 »
Waarom zou je dat uitzetten?
Ik zou niet willen dat mijn bestand buiten mijn wil/weten opgeslagen wordt. Je verandert
iets aan je document (iets fouts!), oeps, daar gaat de telefoon, even opnemen, nou dan maar gelijk een
bakkie zetten. Het bestand wordt opgeslagen zonder dat je het beseft.,
 Terug naar de computer, ik besluit te stoppen, sluit waar ik mee bezig ben (of breng
de computer direct plat)
Het gevolg ?

Offline PKing

  • Lid
Re: sluimerstand bug
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/16, 09:58:53 »
Het tussendoor opslaan van bestanden terwijl je er nog mee bezig bent, zorgt ervoor dat je bij een crash niet gelijk al je wijzigingen kwijt bent.
Het bestand wordt niet buiten jouw wil opgeslagen, je kunt het uitzetten, maar daarna niet meer klagen over verloren gegevens :evil:

De fouten die je maakt in een document kun je daar de schuld niet van geven, dat doe je helemaal zelf.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04