Teams > Artwork

Ubuntu-NL Mascotte

(1/6) > >>

Thomas de Graaff:
Linux heeft de pinguin, dat is een leuke mascotte. Maar wij hebben als Ubuntu geen mascotte. Het zou mij leuk lijken om een mascotte te hebben voor Ubuntu-NL die we kunnen gebruiken in de website, op promotiemateriaal, t-shirts etc.

Een 3-D blender model lijkt me het mooiste.

Het idee kreeg ik toen Ronnie een ontwerp maakte voor een organisatieschema:



Zo'n draadmodel abstract poppetje knal Ubuntu oranje zou ik eigenlijk al een heel leuke mascotte vinden. :D

En met een Blender model kan je die natuurlijk in alle hoeken buigen en zo leuke plaatjes maken voor de sie, t-shirts etc.

Heeft er iemand andere goede ideeën? Of is er iemand die het leuk vind zo'n blender model te maken?

heir4c:
Lijkt me wel een goed idee. Voor het organisatie schema lijken de mannetjes op je afbeelding goed. Maar voor "Mister Ubuntu(-NL)" zou ik gaan voor een soort van smoking. (Dus zwart/wit) Dat verwijst dan naar de "kledij" van een pinguin (Linux dus). Met dan een oranje logo met de letters CU erop eventueel met een @ erachter, wat je dan uitspreekt als: See You at (hierachter kan je dan plaatsen wat je wilt: Install-Party - Forum - Chat, of wat al niet meer.
CU staat dan ook een beetje voor Canonical Ubuntu.

Gijsbert:
Goed idee Thomas,
Een (fantasie) dier(en) is ook mogelijk, bijv. de dieren gebruikt voor de afgelopen versies of een dier met eigenschappen in overeenstemming met de Ubuntu filisofie, bijvoorbeeld voor het idee, een of meerdere wolven, de w is toch voorlopig nog niet aan de beurt. Wolven zijn sociale dieren die in roedels leven die strikt georganiseerd zijn. De wolf kent een grote verscheidenheid aan expressiemogelijkheden, waaronder geluiden. Het bekende huilen is vooral bedoeld om te communiceren over langere afstanden.

emiel1976:
Als je Blender gebruikt, waarom dan ook niet gelijk wat korte grappige animatie filmpjes met verwijzingen naar Ubuntu.
Simpele figuurtjes die aparte dingen doen zijn vrij snel populair en kun je met de hulp van Youtube best een groot publiek bereiken.

Thomas de Graaff:
Misschien is dit trouwens wel een idee dat beter internationaal gedropped kan worden? Ik kan me voorstellen dat een Ubuntu mascotte door meer LoCo's leuk gevonden zou worden. Het zou den wellicht een mascotte kunnen zijn die een "Lokaal" jasje zou kunnen aantrekken. Wie weet een wedstrijd organiseren internationaal voor een mascotte ontwerp oid?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie