Interactief > Ubuntu-NL

Anton Doove weer terug om Ubuntu.NL te downloaden en te installeren.

(1/4) > >>

Anton Doove:
Beste Mensen Hier is Anton Doove  weer terug na lange tijd. Graag wil ik de Ubuntu.Nl op mijn Desktop en Laptop downloaden om uit te proberen en te ervaren voorlopig alleen naast Windows 10.
Windows 11 wil ik niet vanwege die EDGE als browser.  Microsoft duldt geen andere browsers.  Bij Ubuntu-NL kan ik Firefox als browser gebruiken. Dat ben ik gewend op Windows 10.

Op Ubuntu zit ook Firefox wat ik dus kan blijven gebruiken na overname uit Windows 10.  Ik vind Firefox een fijne browser op advies van Dick Stomp waarmee ik ook fijn kan mailen met Gmail. Prima Advies.

Ik stap liever over op Ubuntu-nl  Voordat Windows 11 verschijnt.Waar kan ik Ubuntu-NL downloaden?   Als dat is gebeurt wil ik met ubuntu al mijn bestanden overnemen van Windows10 .
Daarna wil ik Windows en Microsoft vaarwel zeggen. Ik verleng in dit geval niet mijn abonnement bij Microsoft.  Dit doe ik na overplaatsen van Bestanden uit Windows 10 naar Ubuntu. 

Daarna verwijder ik die Windows 10 voordat het 5 october is met Windows11.  Wie kan mij hiermee verder helpen? 
Ik dank vriendelijk voor de reacties via mijn mailadres: verwijderd i.v.m. spam gevaar

loti:
Beste Anton.

Wanneer je in een zoekmachine het woord "Ubuntu"  intikt dan zie gelijk waar je Ubuntu kan downloaden  en hoe je deze moet installeren.  En je email adres open en bloot  op en forum plaatsen is niet verstandig i.v.m. spam e.d.

Anton Doove:
Beste Loti.  Door de zoekmachine zie ik alleen maar Engelstalige pagina's. Mijn Engels is een complete ramp.  Helaas kan ik geen Engels lezen.  Uitsluitend de Nederlandse Taal..
Op deze wijze kan ik onmogelijk vinden waar ik Ubuntu-NL kan downloaden op mijn Desktop en Laptop.  Graag verneem ik waar dat kan. Ik dank en groet je vriendelijk voor je reactie. Anton Doove

loti:
Je moet in de zoekpagina, links boven, Nederland aanklikken.
Als je Google gebruikt moet je rechtsboven op het tandwieltje klikken en de taal instellen.   

Hier kan je de handleiding downloaden:  https://ubuntu-manual.org/?lang=nl
Lees deze eerst goed door voor je begint met installeren en maak ook een backup van je  huidige bestanden.

Je kan ook gebruik maken van de handleiding van Pjotr: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Deze behandelt Linux Mint, en is voor een beginner wat  gemakkelijker, maar het meeste is ook van toepassing op Ubuntu.

Anton Doove:
Beste Loti.   Dank voor je tips. Ik ga het morgen bekijken. Nu neem ik eerst nachtrust en ik groet je vriendelijk.  Anton Doove.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie