Ondersteuning > Programmeren

Voorbereiding Startgids: Programmeren in Ubuntu

<< < (19/20) > >>

hclabbers:
Voor mij is de drempel om iets te leren vooral dat er heel veel lijkt te zijn. Je ziet door de bomen het bos niet. Wat mij betreftis er dan ook vooral behoefte aan basisuitleg. Een structuur vanwaaruit wat overzicht ontstaat. Ik zou in eerste instantie vooral interesse hebben in een eenvoudige opstap die mij zelfredzaam maakt binnen Ubuntu omdat dat het programma is waar ik gebruik van maak. Bv wat kun je met de terminal, welke commando's zijn er, hou kun je ze gebruiken. Kortom dichtbij de belevingwereld van de gebruiker.

Vistaus:

--- Citaat van: hclabbers op 2014/02/23, 12:47:35 ---Voor mij is de drempel om iets te leren vooral dat er heel veel lijkt te zijn. Je ziet door de bomen het bos niet. Wat mij betreftis er dan ook vooral behoefte aan basisuitleg. Een structuur vanwaaruit wat overzicht ontstaat. Ik zou in eerste instantie vooral interesse hebben in een eenvoudige opstap die mij zelfredzaam maakt binnen Ubuntu omdat dat het programma is waar ik gebruik van maak. Bv wat kun je met de terminal, welke commando's zijn er, hou kun je ze gebruiken. Kortom dichtbij de belevingwereld van de gebruiker.

--- Einde van citaat ---

Deze startersgids gaat ervanuit dat je al de basisterminal-dingen kent en je specifiek wilt toespitsen op het programmeren c.q. coderen en bouwen van programma's. Als je de terminal wilt leren, kijk dan op de wiki onder het Mwanzo-gedeelte, daar staan vorig jaar gegeven workshops over de terminal leren.

hclabbers:
Ok, zal ik doen. Bedankt voor de tip.

hkevers:
Hi,
Als oude windows batch rommelaar smacht ik naar een starthulp voor Bash!!!
Het zou mij veel fun opleveren, al waren het maar een paar voorbeeld bestanden.
Waar sla je ze op, hoe start je ze, wat moet de extensie zijn enz.
Je mag de voorbeeld bestanden ook naar mijn email: hk.evers@gmail.com sturen.
Eventueel als tekst bestand.
Reuze bedankt! HEs

jvecht:
Hoi heer Evers,

Dit is al een heel oud onderwerp. Maak er maar een nieuw onderwerp voor. Het huidige onderwerp past ook niet. Dan haak ik er wel meteen op in. Het gaat jou om scripts, niet? Daar mag ik ook graag gebruik van maken en ik heb er de nodige van als voorbeeld.

Ik ben er al eens  met een video aan begonnen, meer gericht op het werken in de terminal dan. De belangstelling was echter heel klein en ik ben er daarom niet mee doorgegaan.

Er is trouwens het nodige van te vinden, maar dan engelstalig.

groet,

Just

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie