Ondersteuning > Software en configuratie

foto upload marktplaats gaat fout

(1/8) > >>

kfboerne:
os = Xubuntu 20.04

Ik ben nu al een paar dagen bezig met de helpdesk van Marktplaats maar die komen er niet uit.

Wat is het geval. Ik probeer foto's (jpeg's) te uploaden bij een advertentie. Het uploaden lijkt goed te gaan, maar de foto-inhoud is vervolgens niet zichtbaar. Enkel gekleurde vlakken waar dus de inhoud zichtbaar zou moeten zijn. Ter verduidelijking heb ik een screenshot in bijlage bijgevoegd.

Daarnet heb ik ook op een andere verkoopsite getracht dezelfde foto's te uploaden, maar precies hetzelfde euvel doet zich voor, waardoor ik meen te mogen concluderen dat de fout niet bij Marktplaats en de andere verkoopsite ligt maar 'ergens' aan mijn kant. Ik heb jpeg's van verschillende bronnen geprobeerd (smartphone, fototoestel, downloads), de namen gewijzigd zodat er geen 'rare' tekens instaan e.d., meerdere browsers gebruikt (Firefox, Brave, LibreWolf, Firefox zonder extensies helemaal kaal). De foto's blijven verschijnen zoals in bijlage >:(

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen?? Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?

X-E3:
Heel vreemd. Kun je eens een foto naar mij toe mailen om te kijken wat zo'n foto op mijn pc doet?  E-mail adres is info (apestaartje) bazzer.nl

markba:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=88424.msg949089#msg949089

Heb hier een oude post (van mij) gevonden. Het heeft/had iets te maken met hoofdlettergevoeligheid van de afbeelding die geĆ¼pload gaat worden. Mogelijk dat dat nog steeds speelt.

kfboerne:
Dank voor de reacties.

Momenteel kan ik niet inloggen bij MP :rolleyes:. Ben in overleg met de helpdesk. Die loopt overigens niet over van kwaliteit  is mijn indruk.

Zodra ik weer kan inloggen ga ik een foto-upload proberen met de extensie in kleine letters : .jpg ipv .JPG en kijken of het dan wel lukt.

@X-E3 : ik zal je zo even een van de foto's sturen. Fijn dat je wilt testen wat het resultaat bij jou is!

X-E3:
Ik heb je mail beantwoord en de resolutie van de foto wat aangepast,  (was mega groot) miisschien lukt het nu wel.
Lukt het dan nog niet dan zou ik idd de hoofdletters van JPG veranderen in jpg.  (ik kan mij ook iets vaags herinneren ove de opmerking van Markba)

Succes,  Ben

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie