Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ervaring opgedaan met SMplayer.  (gelezen 4518 keer)

Offline Tom

  • Lid
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Gepost op: 2008/09/11, 17:59:13 »
Ik ga niet vertellen hoe en wie etc het zou te lang duren.
Maar het gaat over een test met 12 personen .
Die waren niet zo tevreden met Gxine qua beeld, het was goed maar niet geweldig ,
met DVD Videos.
Toen zei ik dat ik SMplayer gebruikte.
Hebben die mensen ook geprobeerd.
Beeld was alleen groen geflikker etc.
W32codecs en libdvdcss2 hadden ze.
Ik vertelde ze dat ik ook Non-free-codecs geinstalleerd heb.
Hebben die users ook gedaan , en wat blijkt hun SMplayer speelde in één keer ook
schitterend.
Bemerkens waard vind ik ook als je via synaptic non-free-codecs installeerd dat hij
ook W32codecs mee installeerd, andersom niet.
Non-free-codecs staat boven W32codecs in Synaptic.
En sorry maar SMplayer speeld stukken mooier nog als Gxine.
Dat was mijn (onze) ervaring waarom dat technisch zo is weet ik niet.
Hoop dat  iemand er iets aan heeft , wanneer  niet sorry.
Grtz Tom.

Edit: heb bij mij non-free)codecs verwijderd en mijn SMplayer idem groene soep
geflikker.
Na terug installatie SMplayer prachtig.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/11, 18:10:39 »
In welke pakketbron zitten die non-free-codecs? Ik krijg ze niet te zien in Synaptic....

Offline Tom

  • Lid
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/11, 18:33:50 »
Citaat van: pjotr123
In welke pakketbron zitten die non-free-codecs? Ik krijg ze niet te zien in Synaptic....
Ik ben bang dat het U voor de borst stoot.
Maar ik neem ook altijd die aangebodene 8 Updates mee bij Medibuntu.
En daar zal hij meegekomen zijn.
En het is echt geen zever , maar zonder die Non-free-codecs speelt mijn SMPlayer niet die DVD videos af.
Grt Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/11, 18:51:56 »
Citaat van: wandarooze
Citaat van: pjotr123
In welke pakketbron zitten die non-free-codecs? Ik krijg ze niet te zien in Synaptic....
Ik ben bang dat het U voor de borst stoot.
Maar ik neem ook altijd die aangebodene 8 Updates mee bij Medibuntu.
En daar zal hij meegekomen zijn.
En het is echt geen zever , maar zonder die Non-free-codecs speelt mijn SMPlayer niet die DVD videos af.
Grt Tom.
OK, zoiets dacht ik al...  :-)

Tja, ik gebruik zelf SMPlayer niet, dus ik mis verder niks.  :-)

Offline kihid

  • Lid
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/11, 19:26:49 »
Ik heb ook alles via de aanwijzingen van jou site pjotr123 geinstalleerd en als ik in synaptic w32codecs zoek, zie ik dat die dus geinstalleerd zijn maar de non-free codecs die er inderdaad net boven staan niet.
Deze heb ik nu dus wel geinstalleerd en moet constateren dat het beeld aanmerkelijk beter is in SMPlayer, had hem wel al geinstalleerd maar gebruikte altijd VLC omdat het beeld in SMPlayer altijd "schokkerig"en gevlekt was, nu dus niet meer.

Thanks mannen, weer wat opgestoken en hoop dat pjotr123 zijn site even update (want die adviseer ik iedereen die met Ubuntu begint), wat dat vind ik persoonlijk een hele duidelijke uitleg en (bijna) alles werkt vrijwel meteen.(nu mag pjotr123 even glunderen en verdient).
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline Tom

  • Lid
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/11, 20:35:41 »
Had het op mijn Site gisteren al gezet nadat we het ondekt hadden.
Maar ja mijn site zijn mijn instell: en alles loopt prachtig.
En inderdaad @Pjotr zijn Site is een echte installatie Site met tips en tricks en zeer duidelijke uitleg.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/11, 20:51:14 »
Technische verklaring van betere beeldkwaliteit in MPlayer (en dus ook SMPlayer front-end)

* Zeer goede softwarematige video postprocessing filters, onder andere de scale filter om video's uit te vergroten naar bv. full-screen is (indien softwarematig gerenderd) veel minder 'blokkerig' dan bij alternatieven. Ik noem Totem-GStreamer en VLC als voorbeelden waar de softwarematige scale filter heel slecht is. Aangezien bij de huidige implementatie van AIGLX vaak X11 (software rendering) gebruikt wordt voor video rendering bij Compiz, heeft MPlayer hier dus een groot voordeel tegenover de rest in beeldkwaliteit bij uitgerekte/ingezoomde beelden.

* Andere reden is dat de codecs bij MPlayer op dit moment gewoon beter werken voor bepaalde videobestanden, althans tegenover GStreamer, want daar zie ik vaak artifacts die niet zichtbaar zijn wanneer de videobestanden worden afgespeeld via MPlayer. Maar ik denk dat Xine of VLC op dit vlak ook geen problemen geven.

edit: pjotr123, je zou SMPlayer ook eens moeten testen en hem daarna opnemen in je documentatie ;) er is echt niets beters, hoewel dvd menu support nog steeds ontbreekt. (dvd chapter playback zelf is in MPlayer dan weer wel heel goed.. je kan de ondertitels zelfs postprocessen met een video filter om de lelijke randen weg te halen die je ziet bij het bekijken van dvd-films op computerschermen of andere hogeresolutieschermen)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/11, 22:07:17 »
Als ik even mag zeggen dat smplayer mij wel wat tegenvalt, die kleuren komen nooit goed, zelfs niet met die non-free-codecs hier.
Viva La Revolución

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/11, 23:34:54 »
Waar vind je de kleuren beter? Andere videospeler? Kan je met een screenshot het verschil aangeven? Misschien kan een video filter je daar wel helpen. Standaard worden de kleuren gewoon zonder nabewerking weergegeven volgens mij.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/12, 00:02:23 »
OK, ik ben erg conservatief en voorzichtig met wat ik aanraad in mijn docu, maar jullie hebben me overtuigd... Ik zal de non-free-codecs en smplayer opnemen in m'n docu.   :-)

Maar ik blijf aanraden om na het installeren van libdvdcss2, w32codecs en non-free-codecs, Medibuntu uit te schakelen. Voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, en ik streef naar een maximaal stabiel en betrouwbaar systeem.

Overigens vind ik het wel raar, van die non-free-codecs: volgens de beschrijving is het alleen maar een meta-pakketje. Waardoor je op een 32-bits-systeem de w32codecs krijgt, en op een 64-bits-systeem de w64codecs.

Wat voegt het toe aan de rechtstreeks geïnstalleerde w32codecs, vraag ik me dan af? Enfin, als het in de praktijk toch iets nuttigs toevoegt, ook al weten we niet precies wat, vooruit dan maar....

Offline siegi

  • Lid
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/12, 01:15:10 »
@pjotr je kan de handleiding iets korter maken, door smplayer te installeren is het installeren van mplayer niet meer nodig.
Want smplayer is zowiezo afhankelijk van mplayer, waardoor mplayer automatisch word installeert.

Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/12, 03:20:53 »
ik zelf gebruikte vroeger in windows K-lite megacodec met classic mediaplayer.

Heb een tijdje gestoeit met een goede player ik vond(vindt nog steeds) dat VLC maar een irritante speler is hij mist de uitgebreide opties van de gebruiker. En af en toe krijg je gekloot met groene beeld. Mediaplayer classic had de opties en deed goed en sinds dat ik SMPlayer gebruik is alles perfect.

SMPlayer is zelfst nog beter dan Mediaplayer classic. Normaal al dat gedoe met codecs en in windows hoppa codec pack van SMPlayer geinstalleerd +SMPlayer zelf en klaar is kees.

In Ubuntu de tutorial van ptjor gevolgd en alles werkt (installeer zelf nooit VLC al heeft VLC wel paar mooie opties maar de rest is niet naar mijn smaak)

Maar SMPlayer (+ 20) Dat moet je zeker aanraden voor in je documentatie ptjor.

Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/16, 01:28:13 »
Smplayer hier ook goedgekomen, heb wel effe de kleuren moeten aanpassen met equalizer onder video.
Viva La Revolución

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/16, 04:14:53 »
Citaat van: mantass
Smplayer hier ook goedgekomen, heb wel effe de kleuren moeten aanpassen met equalizer onder video.
Vreemd. (Indien dat bij andere mediaspelers niet moest)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Ervaring opgedaan met SMplayer.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/16, 12:02:29 »
Toen ik smplayer downde , waren mijn kleuren in mijn andere players ook niet meer correct profoX, en toen hem er terug afgooide en ubuntu terug opstartte waren de kleuren terug in orde.
Smplayer terug gedownd en kleuren van alle players waren weer verandert. Kleuren in Smplayer kleueren aangepast en de kleuren bij de ander players terug in orde.
Dus uiteindelijk een tevreden gebruiker hier, want die smplayer heeft wel iets :)
Viva La Revolución