Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bovenste vensterbalk verdwijnt  (gelezen 1190 keer)

bovenste vensterbalk verdwijnt
« Gepost op: 2008/11/14, 08:49:17 »
Hallo,
Op m'n intel machine heb ik regelmatig dat de bovenste vensterbalk niet wordt weergegeven (met rechts de knoppen om te sluiten of te minimaliseren) Na herstart van de xserver ( ctrl - alt - backspace) is dit gewoonlijk opgelost. Heeft dit te maken met compiz? Op m'n AMD heb ik dat fenomeen zeer zelden. Op alletwee draait Hardy :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: bovenste vensterbalk verdwijnt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 13:46:27 »
Echt niemand enig idee  :|
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: bovenste vensterbalk verdwijnt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 13:50:04 »
Mocht die balk weer verdwijnen, misschien kun je je een herstart van X besparen door een terminal te openen en dan killall gnome-panel te doen. Verder zou je in het bestand /home/gebruikersnaam/.xsession-errors precies moeten kunnen zien wat er fout gaat.

Re: bovenste vensterbalk verdwijnt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 13:56:59 »
Bedankt voor de reactie. Een terminal openen en dat commando invoeren zal niet echt veel sneller gaan dan de xserver te herstarten. Ik zou liever de fout rechtstreeks aanpakken. Wat zoek ik eigenlijk in dat bestand?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Re: bovenste vensterbalk verdwijnt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 13:59:22 »
In .xsession-errors staan foutmeldingen van je huidige X sessie. Dus mocht je paneel verdwijnen dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in dat bestand.

Re: bovenste vensterbalk verdwijnt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/16, 14:02:59 »
In .xsession-errors staan foutmeldingen van je huidige X sessie. Dus mocht je paneel verdwijnen dan zou je dat terug moeten kunnen vinden in dat bestand.
I see
Dan maar even wachten tot m'n balk weer weg is ;)
Enig idee welke vermeldingen zoal ?
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk