Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!  (gelezen 10978 keer)

Offline jjge

  • Lid
knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Gepost op: 2010/03/01, 13:40:13 »
Op die balk bovenaan staan normaliter Toepassingen Locaties Systeem knoppen. Die zijn ineens verdwenen. Hoe krijg ik ze weer terug?

Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/01, 13:55:19 »
rechts klik op onderste werkbalk en kies "nieuw paneel"
maassluis 
eerste stad aan de waterweg.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/01, 14:05:07 »
Als je het bovenste paneel nog wel hebt, maar alleen die paar knoppen kwijt bent: rechtsklikken op paneel->toevoegen aan paneel: menubalk.

Offline joop905

  • Lid
Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/01, 14:40:07 »
Of rechts klik op onderste werkbalk en kies  Mededelingengebied

Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/01, 15:57:29 »
Of rechts klik op onderste werkbalk en kies  Mededelingengebied
Welnee. Je moet de Menubalk toevoegen via rechtsklikken -> "Toevoegen aan paneel..." ;)

Offline jjge

  • Lid
Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/02, 21:25:58 »
Bedankt. Ze staan er weer op.

En nu een aanverwant vraagje. Het gaat over de computer van mijn vrouw. Ze heeft geen beheersprivileges, en toch slaagt ze er regelmatig in, de computer in een "rare" toestand (zoals deze) te krijgen. Heeft iemand eeen idee hoe ze dat gedaan kan hebben?

(ze heeft altijd met Windows gewerkt, daar gebeurde dit soort dingen nooit. Vandaar dat ik wil weten hoe je dat voorkomt)


moderator edit: graag in het vervolg over windows praten - bashen is niet toegestaan

« Laatst bewerkt op: 2010/03/02, 21:32:27 door schwarzproductions »

Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/02, 21:52:27 »
het bewerken van het paneel is geen administrative opdracht dus dat mag ze gewoon, administratie recht of niet.
dat dat in Windows nooit gebeurt kan ik wel in komen, je kan de Windows Explorer niet zo veel aan passen namelijk...


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Tom

  • Lid
Re: knoppen op bovenste werkbalk zijn verdwenen!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/02, 22:03:21 »
Bedankt. Ze staan er weer op.

En nu een aanverwant vraagje. Het gaat over de computer van mijn vrouw. Ze heeft geen beheersprivileges, en toch slaagt ze er regelmatig in, de computer in een "rare" toestand (zoals deze) te krijgen. Heeft iemand eeen idee hoe ze dat gedaan kan hebben?

(ze heeft altijd met Windows gewerkt, daar gebeurde dit soort dingen nooit. Vandaar dat ik wil weten hoe je dat voorkomt)


moderator edit: graag in het vervolg over windows praten - bashen is niet toegestaan



Hoe  zet   ik mijn werkbalken vast  inclusief  mijn  geinstalleerde  iconen
Bemerking : zet eerst de eventueel   de  voor U nodige iconen op Uw werkbalk  want die staan  dan ook vast op Uw werkblad ...wat  dan het voordeel geeft dat U die ook niet per ongeluk verwijderd.
Wilt U ze veranderen dan gewoon het vinkje even weg halen  zie de complete handleiding hieronder
Als volgt kunt u uw werkbalken (zowel de bovenste als de onderste) beschermen tegen onopzettelijke verwijdering:

Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global
Zet een vinkje bij >  locked down

http://sites.google.com/site/hardy804lts/Home < Karmicje
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.