Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beryl Werkt niet  (gelezen 1042 keer)

jdep

  • Gast
Beryl Werkt niet
« Gepost op: 2007/06/04, 16:25:44 »
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Beryl:
Ik heb het geinstalleerd + emerald theme instellingen.
En als ik het nu wil starten valt hij terug op metacity.
Heb de wiki al gevolgd van opencourcen van je drivers. Daar snapte ik niet zoveel van. Maar wel gevolgd

Ik heb intel centrino duo (1,6)
ATI Mobility Radeon X1400 Videokaart

Zouden jullie me willen helpen met mijn probleem?

Offline Ruben

  • Lid
Beryl Werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/04, 16:41:10 »
Beryl start wel op? En de effecten zijn er verder wel? Moet je linksboven, met je rechtermuisknop op het beryl icoontje klikken, dan bij 'select window manager' en 'window decorator' kijken of het goed is ingesteld.

jdep

  • Gast
Beryl Werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/04, 16:47:48 »
Als ik bij kiesvensterbeheer op beryl klik, dan flitsen de beelden wat en valt hij terug op de vorige instelling. En op kies venster decorator kan ik niet eens klikken

Offline Ruben

  • Lid
Beryl Werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/04, 19:23:41 »
Welke pakketten heb je van emerald geïnstalleerd?

Offline siegi

  • Lid
Beryl Werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/04, 19:51:30 »
Deze moderne ati kaart moet je zeker de gesloten driver van ati gebruiken en dan heb je ook xgl nodig.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Beryl Werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/04, 20:40:57 »
Werk je uberhaupt wel via een xgl sessie?  Voor mij (met een intel centrino duo (1,6) en een x1300 kaart) werkt het prima met de volgende howto: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install_Beryl_on_Ubuntu_Feisty_with_XGL

Probeer dat eerst een helemaal te doorlopen

Offline siegi

  • Lid
Beryl Werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/04, 21:14:32 »
Citaat van: raggar
Werk je uberhaupt wel via een xgl sessie?  Voor mij (met een intel centrino duo (1,6) en een x1300 kaart) werkt het prima met de volgende howto: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install_Beryl_on_Ubuntu_Feisty_with_XGL

Probeer dat eerst een helemaal te doorlopen
Hij vermeld in zijn eerste post het volgende
"Heb de wiki al gevolgd van opencourcen van je drivers."
daaruit leid ik af dat hij op de openbron driver van ati bezig is en dus niet met xgl maar met aiglx.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Beryl Werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/04, 22:55:35 »
Citaat van: siegi
Citaat van: raggar
Werk je uberhaupt wel via een xgl sessie?  Voor mij (met een intel centrino duo (1,6) en een x1300 kaart) werkt het prima met de volgende howto: http://wiki.beryl-project.org/wiki/Install_Beryl_on_Ubuntu_Feisty_with_XGL

Probeer dat eerst een helemaal te doorlopen
Hij vermeld in zijn eerste post het volgende
"Heb de wiki al gevolgd van opencourcen van je drivers."
daaruit leid ik af dat hij op de openbron driver van ati bezig is en dus niet met xgl maar met aiglx.
Oeps overheen gelezen. Toch lijkt het me ook handig om bovenstaande uit te proberen als het niet lukt met de opensource. Bij mij werkt dit namelijk prima, heb eigenlijk geen problemen.

Succes

Offline siegi

  • Lid
Beryl Werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/05, 00:53:13 »
raggar inderdaad moet hij dan je wiki volgen.  Ik gaf alleen maar aan de topic starter een verkeerde methode had gebruikt, en eigenlijk voor xgl moest gaan.  Dus jouw antwoord was 100 percent goed :)