Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: indexing met recoll  (gelezen 685 keer)

Offline miel

  • Lid
indexing met recoll
« Gepost op: 2019/04/13, 19:32:20 »
Jarenlang heb ik recoll gebruikt om documenten snel boven water te krijgen.
Nu levert het programma slechts de titels van documenten terwijl ik full text wil zoeken naar sleutelwoorden.
Ik heb het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd zonder het gewenste resultaat.
Wie is zo goed bekend met recoll als indexerings toepassing en kan mij zeggen  wat ik kan doen om weer full text te kunnen zoeken.
groetjes Miel.

Re: indexing met recoll
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/13, 22:48:58 »
Hallo, ik ken recoll niet, maar grep doet ook wonderen, zij het via de terminal. Als je Xubuntu gebruikt, heb je standaard Catfish aan boord, doet ook aan full-text search.

Offline ajjp

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/13, 22:49:28 »
Heb je gebruik gemaakt van volledig verwijderen, dus inclusief configuratiefiles? Daarna zou je bij een nieuwe installatie de standaardinstelling terug moeten hebben; ook woorden zoeken dus.

Offline miel

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #3 Gepost op: 2019/04/14, 09:47:00 »
Ik heb natuurlijk alles wat naar recoll riekt laten verdwijnen ook config bestanden. Daarna opnieuw recoll geinstalleerd.
Toch levert het programma namen van de bestanden waarin mijn zoekterm voor komt.
Ik blijf zoeken en ga proberen om met de  bedenkers van het programma in contact te komen.
groet Miel



Offline vanadium

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #4 Gepost op: 2019/04/14, 11:32:48 »
Je hebt ook .recoll, de verborgen configuratiefolder in je home folder, gewist? Sedert wanneer werkte het niet goed meer? Na een nieuwe installatie? Welke versie gebruik je nu?

Offline ajjp

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #5 Gepost op: 2019/04/14, 13:32:57 »
Citaat
Je hebt ook .recoll, de verborgen configuratiefolder in je home folder, gewist?
Let op, hij zit in /home/gebruikersnaam/

Offline miel

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #6 Gepost op: 2019/04/14, 18:45:58 »
Beste hulpverleners, ondanks mijn verzoek om steun heb ik niet stil gezeten en vond: 
de volgende commando's om in de terminal te plaatsen.

https://launchpad.net/~recoll-backports/+archive/ubuntu/recoll-1.15-on

ppa recoll ubuntu 18.04

sudo add-apt-repository ppa:recoll-backports/recoll-1.15-on

en

sudo apt-get update

Daarna opstarten en het werkt weer als voorheen. Ik ben blij, in ieder geval dank voor jullie belangstelling en hulpvaardigheid.
Miel

Offline Bloom

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #7 Gepost op: 2019/04/15, 00:07:24 »
Die versie is al flink verouderd. Ik werk zelf met Debian en bij mij zit versie 1.24.3-3 in de standaard repository's.

Offline vanadium

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #8 Gepost op: 2019/04/15, 09:01:17 »
In Ubuntu 18.10is het 1.24.1-2. De PPA die Miel heeft gebruikt, heeft een misleidende naam, maar bevat wel degelijk een zeer nieuwe  versie 1.25.1-1.

Offline ajjp

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #9 Gepost op: 2019/04/15, 10:05:35 »
Toch blijft het vreemd dat een via PPA geïnstalleerde versie wel doet wat een uit de repository geïnstalleerde niet doet, ook al is het een nieuwere versie. Immers, ook de oude versies kunnen op trefwoorden uit een document zoeken. Bij mij doet versie 1.23.7-1 (uit 18.04) dat wel, evenals diverse voorgangers dat deden, hetgeen ook door Miel wordt bevestigd.

Offline miel

  • Lid
Re: indexing met recoll
« Reactie #10 Gepost op: 2019/04/15, 19:25:34 »
Misschien moet ik de software centre vernieuwen. De versie die ik nu heb voldoet uitstekend en ik hou me vast aan het standpunt: "If it works don't fix it."
En nu we toch bezig zijn sind gisteren werkt bij mij Google earth ook niet meer. Opnieuw down load en installeren levert slechts een spalsh screen van Google earth. Dus  weer werk aan de winkel, is niet erg houdt de grijze massa soepel(hoop ik want dit jaar wordt ik tachtig.) Ook daar geldt niet aan komen als het goed gaat. Miel