Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen drivers voor hp psc 1350  (gelezen 3479 keer)

Gast

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Gepost op: 2006/05/26, 19:19:48 »
Het lukt mij niet om mijn printer aan de gang te krijgen. Sterker nog: volgens mij heb ik de enige HP zonder linuxdrivers.
Ik kan ze tenminste niet vinden.
Is er nog hoop voor mij of moet ik maar ff wachten op Dapper. Wie weet zijn op 2 juni al mijn problemen opgelost?

Ik hoor het graag.

Akke

Azalin

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/26, 20:09:51 »
Bij linuxprinting.org staan ze niet in de database... maar, volgens de documentatie zou gutenprint 5.x wel minimaal support moeten bieden voor jouw printer: http://www.linuxprinting.org/suggested.html
Jammer genoeg is er voor Breezy geen makkelijke manier om te upgraden naar Gutenprint 5 (er is wel een manier maar dat vereist compilen van de driver. op zich niet heel veel werk maar meer dan de meeste mensen willen doen). Dapper bevat wel de nieuwe Gutenprint 5 drivers. Met die drivers kan ik bijvoorbeeld wel op CD printen, terwijl dat onder de oude Gimpprint (voorloper van Gutenprint) niet werd ondersteunt voor mijn printer.
Wellicht is het wel makkelijker om eens te kijken of die nieuwe Gutenprint jouw printer ondersteunt voor je speciaal daar voor Dapper gaat installeren. Was je toch al van plan te upgraden naar Dapper dan zou ik zeggen: lekker naar Dapper upgraden en kijken of dat je problemen oplost. Dapper is nu best stabiel ...

Mocht je alleen gutenprint willen installeren: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1365 ergens onderaan heb ik volledig beschreven hoe je onder Breezy Gutenprint 5.0 kunt installeren en waar die kunt downloaden.
Let wel op! Ik ben geen expert. Ik ben zelf ook maar net bezig met Ubuntu. Of dit d

Gast

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/28, 22:32:50 »
brrrrrrrrrr.... het is nog niet echt een succes hier.
ik heb de vraag op linuxprinting ook al gesteld en daar zeggen ze dat alle hp 13** dezelfde drivers accepteren. dus heb ik 1320 maar gekozen en ik moet zeggen...... er komt nog steeds niks uit.
zal ik maar even wachten op dapper drake? wie weet...

budster

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/28, 22:35:21 »
Dapper Drake is al in Beta verkrijgbaar en word over twee dagen stable dus die kan je rustig alvast installeren.

budster

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/28, 22:36:41 »

Gast

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/28, 22:47:55 »
sorry, heb dus 1310 geinstalleerd.
bij algemeen staat : Afdrukken: Parallel port busy; will retry in 30 seconds...
bij verbinding: lokale printer, gebruik een gevonden printer, geen printers gevonden.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/28, 23:32:34 »
Je hebt een goede kans dat het met Dapper wel werkt. Ze hebben goed doorgewerkt op het printergedeelte :) Voor een HP kan je trouwens ook eens hplip proberen.

Azalin

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/29, 13:29:02 »
Mja, ik zou lekker updaten naar Dapper. De kans dat het daar goed werkt is heel erg groot en zo niet dan kan men hier verder helpen als je in Dapper zit. Dat wil niet zeggen dat je onder Breezy niet geholpen kan worden, dat wil zeggen dat als het onder Dapper niet lukt het niet het einde van de opties is :D

Gast

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/30, 14:35:19 »
Goed, ik heb het dappere draakje erop gezet maar de printer doet het nog steeds niet.
Het goede nieuws is wel dat er nu onder apparaatbeheer nu een printer herkend wordt van de psc 1300 serie.
Moet/kan ik die op de een of andere manier installeren?
Ik zie nl. geen printers vermeld in het rijtje systeem>beheer..... daar zou toch een printer moeten staan?

budster

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/30, 14:39:05 »
ik heb een engelse versie.

staat bij mij system -> administration -> printing.

je kan even bij applications -> accessoires -> alacarte (dan in het Nederlands) kijken of het toevallig bij jou uit staat

Azalin

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/30, 16:35:28 »
Citaat van: laacque
Goed, ik heb het dappere draakje erop gezet maar de printer doet het nog steeds niet.
Het goede nieuws is wel dat er nu onder apparaatbeheer nu een printer herkend wordt van de psc 1300 serie.
Moet/kan ik die op de een of andere manier installeren?
Ik zie nl. geen printers vermeld in het rijtje systeem>beheer..... daar zou toch een printer moeten staan?
Even de printer toevoegen en de driver van een psc 1300 serie aangeven... dan zou hij het moeten doen lijkt mij. Dus, bij systeem>beheer>Printers en dan Printer Toevoegen.

Gast

  • Gast
geen drivers voor hp psc 1350
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/30, 22:27:13 »
Via systeem>beheer>Printers en dan Printer Toevoegen. heb ik inmiddels 3 keer dezelfde printer toegevoegd, maar printen doet er niks.
Ik heb inmiddels al wel een hplip toolbox gescoord, maar daar staat: no installed HPdevices found.
Vervolgens kun je kiezen voor de printer installation utility (heb ik dus al gedaan en leidt tot niks) of voor de cups web interface. Via cups heb ik inmiddels wel een testpagina kunnen afdrukken maar er zit nog niks in de HP device manager.
Volgens mij heb ik het bijna te pakken maar ik zie nog niet waar ik nu wezen moet.