Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver op USB-persistence  (gelezen 1521 keer)

Hephaeastus

  • Gast
Driver op USB-persistence
« Gepost op: 2009/06/19, 15:15:22 »
Ik heb sins kort Ubuntu-persistence op mijn USB-stick staan. Ik gebruik hem op telkens op dezelfde soort computers, maar ze hebben allemaal een NVIDIA-graphics card.
Als ik een driver ervoor probeer te installeren, zegt het dat ik het USB moet herstarten. Telkens als ik het USB weer opstart, is het alle instellingen weer vergeten.
Is er een manier om dit op te lossen?

Ik heb al het hele web doorzocht, maar ik kan nergens de oplossing ervoor vinden---dit is hopelijk mijn redding!
Ik ben een newbie en ik heb mijn vraag maar bij 'Hardware en Drivers' ingedeeld of hoort dit onder 'Software en instellingen'?

--Hephaestus

Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/19, 15:21:33 »
Hallo Hephaestus, welkom op dit forum :)

Weet je zeker dat jouw stick geen permanente installatie bevat, maar een Live-sessie?

Hephaeastus

  • Gast
Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/19, 15:31:30 »
Ja, ik heb het geinstalleerd met de optie System-->Administration--->USB Startup Disk Creator

Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/19, 15:33:17 »
Dat is geen permanente installatie, dat is een Live-sessie ;) Met dat programma maak je een live-cd op een usb-stick.

Hephaeastus

  • Gast
Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/19, 15:51:14 »
Dat is geen permanente installatie, dat is een Live-sessie ;) Met dat programma maak je een live-cd op een usb-stick.

Maar je kun nog steeds kiezen om software te installeren, achtergrond te veranderen enz. Is er geen omweg bij de live-cd-usb-installatie om de driver te installeren?

Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/19, 15:58:28 »
Dat is mogelijk omdat het met een USB-live-sessie mogelijk is om de persoonlijke map van de account op de live-sessie permanent te bewaren. De driver permanent bewaren kan geloof ik niet.

Trouwens, een USB-stick is niet bedoeld voor intensieve dingen als een OS, daar slijt 'ie snel van...

Hephaeastus

  • Gast
Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/19, 16:10:41 »
Ik koos voor die live-cd-usb-installatie omdat het (volgens een paar forums op het internet) alles naar de USB in een keer schreef; of in ieder geval minder read en writes maakte. Ik ben al blij als ik de Ubuntu-installatie voor 3 jaar kan gebruiken...
Ik wil graag gebruik kunnen maken van Kile en Scribus op die computers, en ook dan onder Ubuntu. Het probleem is dat resolutitie zo laag is (600*800) dat het vreselijk is om op te werken. Ik heb de recht/toestemming niet om Ubuntu op de computers te installeren, dus dit leek me de beste optie.

Heeft iemand nog ideeen om dit (normale resolutie + Kile + Scribus oh ja: en de optie om extra packages voor latex te installeren) mogelijk te maken?  ???

Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/19, 16:12:04 »
Je zult een externe harde schijf moeten kopen en daar Ubuntu op moeten installeren...

Hephaeastus

  • Gast
Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/19, 21:44:21 »
Hoe lang gaat eigenlijk een USB-stick mee als je Ubuntu erop installeert?

Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/19, 21:50:03 »
Sowieso korter dan als je er regelmatig documentjes vanaf haalt en op zet.

Hephaeastus

  • Gast
Re: Driver op USB-persistence
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/20, 10:06:30 »
Sowieso korter dan als je er regelmatig documentjes vanaf haalt en op zet.

Dus hoelang gaat een USB ongeveer mee? Een maand, een jaar?
USB-sticks zijn namelijk vele malen goedkoper dan external-hard-drives, en kunnen wel tegen een stootje....

(Trouwens, bedankt voor je al antwoorden Cumulus007) ^-^

---Hephaeastus
« Laatst bewerkt op: 2009/06/23, 20:54:16 door Hephaeastus »